Gå til innhold
Hundesonen.no

Vet ikke om det er lurt å reise


Recommended Posts

Ja nå er det 5 dager til jeg og Pito skulle ha reist til Ålesund for å debutere i agility.

Men saken er den at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for Pito venter løpetid og lukter godt, men hun har ikke løpetid for øyeblikket.

Jeg var ute hos Kine og dem i helgen og hennes hanner syntes at Pito var meeeeeget god å lukte på, men så var jeg nede på utstillingen i helgen og der var det mange hannhunder som ikke enset henne engang.

Saken er den at vi skal besøke Catrine og Mini og vi kan ikke dra til dem hvis Pito har løpetid for det blir stressende for både hund og eiere hvis vi skal dra opp der og de er etter hverandre hele helgen.

Men hun er jo ikke hoven og hun blør ikke så hun har ingen tydelige tegn på løpetid bortsett fra at noen hannhunder er interessert i henne.

Skal vi reise eller skal vi la vær?

Agilityen er ikke noe problem for så lenge hun ikke blør eller er hoven så har hun jo ingen tydelige tegn på løpetid og dermed så kan de jo ikke utestenge oss fra konkuransen?

Hva skal vi gjøre? Jeg er så usikker jeg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Tispen min "lukter godt" i 1mnd før løpetid. Jeg starter da! Om ikke hannhundene takler en tispe som ikke er i løpetid, men i forbrunst så tror jeg nok den hannhunden er ekstremt kjønnsfrosk.... At dem sjekker er normalt, men å koble helt ut pga forbrunst, vel, det syns ikke jeg er normalt.

Tror nok du kan reise med god samvittighet så lenge hun ikke har begynnt å blø. Er hun ikke hoven heller så starter hun nok ikke med det første (men man skal aldri si aldri. Hovnet hun opp før hun løpte sist gang?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispen min "lukter godt" i 1mnd før løpetid. Jeg starter da! Om ikke hannhundene takler en tispe som ikke er i løpetid, men i forbrunst så tror jeg nok den hannhunden er ekstremt kjønnsfrosk.... At dem sjekker er normalt, men å koble helt ut pga forbrunst, vel, det syns ikke jeg er normalt.

Tror nok du kan reise med god samvittighet så lenge hun ikke har begynnt å blø. Er hun ikke hoven heller så starter hun nok ikke med det første (men man skal aldri si aldri. Hovnet hun opp før hun løpte sist gang?)

Mini skal nok takle fint at Pito "lukter godt" så lenge hun ikke har løpetid,men å ha ei tispe med løpetid her ei helg når vi skal starte på vår første agilitykonkurranse det går bare ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke har begynt å blø eller ikke er hoven så reise vi nok mest sannsynlig hvis Catrine er enig.

For når Pito har løpetid så er jeg ikke i tvil, da er hun kjempehoven og blør en del.

EDIT: En av grunnene til at jeg er så usikker også er jo at verken Speedy eller casper er overhormnonelle. Og derfor syntes jeg at det var så rart at de reagerte som de gjorde hvis det ikke var noen "grunn". Men de hadde jo nettopp tilbrakt en uke med en høyløpsk tispe som Kine passet da så kan det være grunnen til at det var veldig vár på kommende tispelukt?

Nå har vi kanskje komt på en løsning men jeg vet ikke helt om jeg tør å si det pga dere vil bare le *rødme*

Jeg har sendt en Q-tips med Pito lukt i posten og så får vi se om hannhunden hennes reagerer på den *lol*

Smart eller? (A)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...