Gå til innhold
Hundesonen.no

Oltedal 10. 0g 11. juni

Scarlet

Recommended Posts

Skal gjøre det så enkelt som mulig :)

Du kjører motorveien til den slutter, kjører mot Kristiansand. Etter Ålgård tar du til venstre mot Sirdal. Da kommer du til Oltedal som er i en dal. Ligger da på din høyre side av bilen :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fotballbanen utstillingen skal være på, er den lett å se fra veien? Jeg så på gulesider at jeg skal følge hovedveien fra ålgård fra start til slutt, men er det noen skilter jeg skal se etter i oltedal? For å finne fram til utstillingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fotballbanen utstillingen skal være på, er den lett å se fra veien? Jeg så på gulesider at jeg skal følge hovedveien fra ålgård fra start til slutt, men er det noen skilter jeg skal se etter i oltedal? For å finne fram til utstillingen?

De som arrangerer utstillingen pleier å være veldig flinke med å sette opp skilt, mener også å huske at det er et eget skilt til fotballanlegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg komme på søndagen :) Skal være me ei venninne å stille en rottis valp. Har kanskje med en av mine villdyr også. Hvis det e noen som ser oss, er det bare å komme bort :P Tar med det kamera mitt. Så hvis jeg finner Sheltie ringen, så kan jeg ta bilder av dere Silje og Gunn (hvis det er greit) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra Oltedal i dag! :)

Vi er særdeles fornøyde med dagen, både med vær og med plasseringer :( Hos sheltien var det 30 påmeldte og som vanlig var vi den rasen med mest deltagelse!

Enya ble:

1AUK 1AUKK HP 1VK CERT 1BTK BIM

Kritikken

19 months, scissor bit, Nicely propotioned head. Good expression. Correct jaws(?), nice reach og neck. Good lay of shoulder. Correct bone and feet. Excelent body. Rich spring of ribs. Good tail set. Offer nice harmony. Moves well.

Må jo bare også legge til at i det dommeren skal plassere beste tispe klasse så finner Enya ut at hun må bommelom...

Silje: (som nå er rød både på grunn av solen og nå også rødming) "oh, i'm sorry she is pooing!"

Dommer: "please don't give me all the detailes, when she is finnish move in front of the line"

Caroline, som er under betegnelsen super handleren vår siden hun gikk ene valpen opp til BIM i dag (gunn forteller sikkert mer etterhvert ;)) hadde med seg Saeta med en smule lite pels (les: nesten nakenhund).

Dommeren var sykt streng og gav blått og gult om hverandre.

Saeta ble

1JK 4JKK

Kritikken

14 months, scissor bite, would prefere better topline of scull and muzzle. Middel brown eyes. Sufficient under jaw. good neck and shoulder. correckt front, nice depth og body. exelent rear angulation. needs to get more confident.

Saeta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var vi ferdig med dag nummer to! Nok en gang er jeg strålende fornøyd!

I dag var Helge Lie dommer som er oppdretter av 49 certvinnende sheltier (Leeland)

Enya ble:

1AUK 1AUKK HP 1VK CERT 2BTK

Kritikken:

Herlig tispe, med særdeles vakkert hode. Vakre øyne og ører. Herlig uttrykk og kjønnspreg. Meget bra hals og kroppsproposjoner. Velkroppet og velvinklet. Meget bra pels. Sunne og effektive bevegelser.

Saeta ble:

1JK (fortsatt uten pels :))

Kritikken

Lovende 14 mnd gammel sobel. Bra formet hode. Utmerket mørke øyne. Meget bra hals og overlinje. Bra kropp og benstamme. Velvinklede bakben. Bra hels. Godt temperament. Beveger og viser seg meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tara ble BIM på lørdag med superhandeler Caroline og Raven ble BIM søndag med meg som handler. Caroline gjorde en fantastisk innsats for Scarlet-Red hele helgen TUSEN TAKK CAROLINE.

Coca ble 4 BTK idag med CK.

Her er noen bilder fra lørdag. Kommer fler bilder etterhvert :P

Oltedal100606a.jpg

Bestetispevalp100606.jpg

Her må vi bytte litt hund og nummerlapper ;)

Oltedal100606.jpg

Her får jeg forklaring og gode råd av dommer Jeff L.

Oltedal100606b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer bilder fra lørdag

Caroline i god fart med Coca

Oltedal100606h.jpg

OltedalSilje.jpg

EnyaCert100606.jpg

Her er Ingeleiv forvert til Tiny fra venstre, Så Silje, meg og til slutt Ingrid som er forverten til Tara og ikke minst lille guttesolstrålen til Caroline. Han imponerte de fleste med sitt smil.

oltedalgjengen.jpg

Raven

RavenOltedal110606.jpg

Tiny

Tinyoltedal.jpg

Gratulere til Silje og Gunn enda en gang, det var veldig spennende å stå på sidelingjen å se på banana

Jeg lurer litt på hva dette betyr: maturing well, nice quarters ???

Snakkes i morgen shelti folk ;)

Nice quarters er pene vinkler :P

Mature well = utvikler seg bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...