Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonen treff på NKK trondheim.

MarieR

Recommended Posts

• Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Det er der vi gikk da det var så varmt den gangen. Tror det var bare Tinka, Taz, Tulla, Mia og welsh springeren. Stor grønn gresslette, og det var en del folk der da også mener jeg å huske. Ligger rett ved lærerhøyskolen.

Skal vi ha grilling på fredag eller lørdag? Skal vi gå tur med hundene den andre kvelden? Eventuelt søndag? Er det i det hele tatt noen som vil gå tur med andre hunder når de selv har hunder som skal stilles ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Syns kanskje vi skal ta grillingen på Lørdag jeg...

For at da kan vi jo feire litt med resultater osv da vettu :wub:

Jeg reiser tiiidliiiig Søndag morgen, så om vi planlegger griling/tur da, så planlegg uten meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Nei, det skal nok ikke være en lett jobb :wub:

Kan gjerne gå tur på Fredags formiddag jeg altså :)

Ot, mn..Hvordan er det med Marie? Noen som vet? Har jo ikke vært her på leenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvor det er.. Var egentlig der jeg trodde det var..

Jeg er lett med på grilling! Tar med Tulla, siden hun ikke skal stilles, og hun må lære å holde seg unna grillene ved å brenne seg.. mohohohahahaaa! :wub: Hun er i alle fall ikke heelt Tinka etter pølser.. hihi..

Jeg kommer ikke på selve utstillingen noen av dagene, siden jeg jobber, men er ferdig på jobb i 4-5tiden, og kommer da. Vil veldig gjerne få med meg det som er på utstillingene da, hvis det ikke er helt ferdig. Er det noen som vet?

Og når på kvelden planlegges det grilling? I sjutiden, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjutiden høres jo egentlig ganske greit ut.

Veit ikke helt hvor lenge det varer, kommer helt an på hvor mange hunder som er påmeldt og hvor mye forsinkelser det blir osv. Vi får se når pm kommer, hvor lang tid de anslår å bruke.

Tinka blir som sagt hjemme på grillinga, siden hun er Tinka etter pølser.

Men skal vi se da:

Fredag - tur. Hvor? Når? Hvem?

Lørdag - grilling, med hunder for de som vil. Hvor? Hvem? Sju-åttetiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Men skal vi se da:

Jeg blir med på tur på Fredag :wub: Ikke så veeeldig seint da...Må vaske hund rundt 10- tiden, så helst FØR det :)(på kvelden altså) Hvor spiller ingen rolle.

Grilling er vi med på uansett :P

Om det er varmt, kan vi jo ha med oss badetøy også :P

Eller er det bare jeg som har veeeeeeldig lyst til å bade hær? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er foreløpig ingen som veit når på fredag Benedicte kommer (altså ikke hun selv heller), så jeg er litt usikker på når vi tre eventuelt kan være med på tur. Der tror jeg nesten vi bare blir med om vi føler for eller det passer.

Bading blir jeg med på om det er varmt nok. Tvilsomt.

Hvor skal vi ha det hen da, grillinga altså? Rotvollfjæra eller Ringvebukta? Ringvebukta blir i lengste laget å gå for oss, så da må vi i så fall ta bussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjutiden høres jo egentlig ganske greit ut.

Veit ikke helt hvor lenge det varer, kommer helt an på hvor mange hunder som er påmeldt og hvor mye forsinkelser det blir osv. Vi får se når pm kommer, hvor lang tid de anslår å bruke.

Tinka blir som sagt hjemme på grillinga, siden hun er Tinka etter pølser.

Men skal vi se da:

Blir kanskje med på tur på fredag. Hvor? Tja.. Estenstadmarka? Når? Hele dagen.. Ikke veldig sent på kvelden..

Grilling lørdag: ja! Har med Tulla. Ca sju? I Rotvollbukta (der med treff)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Og folkens...

Folk som ikke skal stille, blir jo selvfølgelig også med... :icon_redface:

Folk som jobber osv, tenker jeg på...Som kanskje ikke rekker og komme og se på utstillinga.

Grillinga er jo åpent for alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så dere kjører omkjøringsveien? Når dere har kjørt gjennom Grilstadtunnelen (mener det er det den heter), kommer dere litt opp en bakke og på en lang, flat strekning. Til høyre for dere ser dere en åker og Ikea, og til venstre ser dere en åker og noen rekkehus. Etter nokså kort tid er det er skilt hvor det står "Lade" (og muligens også "Ringve") på. Her skal dere ta av. Da kommer dere til en rundkjøring (denne er rett ved Ikea), her tar dere første til høyre, hvor det er skiltet Lade og Ringve. Denne veien fortsetter dere på, helt til dere kommer til den første avkjørselen til høyre (kjør rett fram i lyskrysset som er et lite stykke før denne avkjørselen). Det er skiltet til Rotvoll. Sving inn der, og fortsett rett fram til første avkjørsel til venstre. På høyre side, litt fram, er det en togstasjon (den skal dere ikke kjøre forbi, dere skal svinge ned til venstre før den). Da kommer dere til parkeringsplassen til Statoilbygget, og der vil det forhåpentligvis allerede stå noen og vente.

Her er et kart som viser parkeringsplassen/Statoilbygget: http://www.home.no/sosialhund/grafikk/kartstatoil.bmp

Her har jeg merket av Rotvoll Allè 1 til dere, Statoilbygget er Rotvoll Allè 10, og dere ser sikkert igjen bygningen på dette kartet (legger det ved i tilfelle dere trenger å zoome ut eller inn). NB: Ikke bruk veibeskrivelsen som Gule Sider angir, siden den delvis går gjennom gangveier. Her er kartet til Gule Sider.

Og her er veibeskrivelse fra "Ny E-6" til Rotvoll Allè 10.

Forvirrende og rotete innlegg, dette altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Aaaahh..STILIG:D

Veninna mi fra Namsos er også der, så jeg skal dit på Fredags kveld for å hilse osv.

Stallen ligger rett ved(der hvor jeg rei før) så jeg slår sammens besøket av stallen med å besøke dere :D

Tar med Milo, så kommer vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...