Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonen treff på NKK trondheim.

MarieR

Recommended Posts

• Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Oi ser ut som det kommer mange sonenfolk. Håper vi får til å komme, men jeg tror det er ganske sikkert. Å da tar vi antageligvis med oss Bustepelsen, spørs bare på hvor snill han er ;)

Slapp av, så lenge Ask er der, virker alle hunder stille og snille i forhold :P Buster kommer antagelig til å få føle på kroppen at tinka allerede er opptatt da :P Er sikker på at Ask ville voktet tinka med livet, selv om de var skummelt passive til hverandre på torsdag :P Men buster kan jo ta cita eller lunah om han vil ha dame :P

Btw, dere må ta med buster, må jo få møte en så spesiell hund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, så lenge Ask er der, virker alle hunder stille og snille i forhold ;) Buster kommer antagelig til å få føle på kroppen at tinka allerede er opptatt da :P Er sikker på at Ask ville voktet tinka med livet, selv om de var skummelt passive til hverandre på torsdag :PMen buster kan jo ta cita eller lunah om han vil ha dame :P

Btw, dere må ta med buster, må jo få møte en så spesiell hund :P

Eller en av mine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet noe tidspunkt for treff eller? Merker at det veldig lett blir sånn at jeg bare hilser på de samme hver gang (de jeg kjenner igjen), og da får jeg jo ikke møtt noen nye!

Forresten nå dere ikke være redd for å stoppe å snakke med meg om dere ser meg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, så lenge Ask er der, virker alle hunder stille og snille i forhold :P Buster kommer antagelig til å få føle på kroppen at tinka allerede er opptatt da. Er sikker på at Ask ville voktet tinka med livet, selv om de var skummelt passive til hverandre på torsdag. Men buster kan jo ta cita eller lunah om han vil ha dame.

Btw, dere må ta med buster, må jo få møte en så spesiell hund :P

Hehe det er bra det. Er det andre hunder som bråker pleier Buster å være stille, som regel hvertfall :P . Morsomt at du syns han er spesiell ;)

Eller en av mine ;)

Hva tror dere Hera kommer til å syns om dette da, Buster får slengt damer etter seg hehe. Får passe på at hun ikke finner det ut, ellers får han vel pryl (det gjør han vel egentlig uansett, tøffelhelten :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Milo kan vel få Kira.

Forresten, dere med hannhunder - ikke bli forbauset om de kan virke overbevist om at de eier Tinka nesten før de har møtt henne. Hun har fått trippel porsjon med kjønnshormoner, virker det som.

Merkelig nok så rir ikke Milo på Kira... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt lett å avtale treff (nå snakker jeg på selve utstillingen, ikke tur) før vi vet hvem som stiller når på hvilken dag.

Når er det pm kommer?

Enkelt for oss... Sheltiene begynner så og si alltid kl. 09.00, og vi stiller søndag. Alle vet jo hvilken dag de stiller. Går det bra i pinsa så starter jeg Jóga i LP på lørdag også, i kl. I, med mindre vi på mirakuløst vis får opprykk før det. Kan banne på at det også starter 09.00.

Eksteriøret pleier å ta lang tid, da det gjerne er rundt 60 påmeldte shelties på NKK-utstillinger, så vi er neppe ferdig (altså med rasen) før nærmere 13.00-14.00. Spørs hvor langt vi kommer, ellers liker jeg å se på til BIR/BIM uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil også komme! Forhåpentligvis kommer vi begge dagene, satser på å møte mange av dere! Skal ikke stille.. Forresten er Tulla tispe også, så hvis noen av hannhundene liker springere, kan de få prøve seg på henne.. hehe.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg trur kanskje at ES'ene går klokken 10 på Lørdag...

Og om JH er til slutt, så betyr det at vi har GOD tid..

Fordi vi kan ikke få noen bra plassering(BIR; BIM osv) siden han ikke er jaktpremiert.... Så da er tiden vår i ringen på ca. 10 minutter...

Eller..Skal jo se hvem som blir BIR da, men jeg har nesten hele dagen på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting jeg må gjøre, skal ikke stille. Men jeg vil se JH, og en god del ag og lp (i alle fall elite i lp og klasse tre i ag, det er imponerende å se på). Dessuten vil jeg se katalansk gjeterhund (om det i det hele tatt er noen - på Hamar var det bare to). Og selvsagt gruppefinalene og BIS. Ellers har jeg ingenting jeg må rekke eller noe.

Om det er noen som kjenner igjen oss, så er det forresten bare å komme bort og si hei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere hører hunden i god tid før dere ser oss... :P også hører dere sikkert noe slik som "det er jo lov å oppføre seg LITT sivilisert da, ask!" når vi nærmer oss :P

jeg skal gå bort til alle sammen jeg :P :P kjenner igjenn mesteparten av både eiere og hunder så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan forresten være at jeg ikke kan komme. Har fått sommerjobb, og skal begynne den dagen. Men lurer på hvor lenge det varer, for jeg er visst ferdig ca i 4-5tiden. Vil gjerne ta turen for Tullas del.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...