Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonen treff på NKK trondheim.

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

Må jo nesten ha treff på NKK trondheim, i år som i fjor! :)

lørdag eller søndag?Jeg stiller søndag, men tar nok turen bortover på lørdag også.

sted må vi nesten komme tilbake til når vi vet hvilken dag som passer folket best..

skal vi gå tur eller bare møtes osv? er ikke så veldig langt fra leangen til ladestien feks.

• Svar 156
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Stiller også på søndag, men har lyst til å gjøre noe meg Joggerten min på lørdag, enten LP eller AG... Så vi skal sikkert begge dager :) Lørdag er bursdagen min også! Wohoo! Det nærmer seg, og jeg skal ha kamera i bursdagsgave i år altså ;)

Skrevet

Jeg vil helst få med meg mest mulig av selve utstillinga - både diverse raser og JH, LP og AG. Men om det er ekstra mange fra hundesonen som kommer utenfra og er i Trondheim og omegn fredag kveld kunne vi jo eventuelt gått en tur da?

Guest Christine
Skrevet

Jeg vil helst få med meg mest mulig av selve utstillinga - både diverse raser og JH, LP og AG. Men om det er ekstra mange fra hundesonen som kommer utenfra og er i Trondheim og omegn fredag kveld kunne vi jo eventuelt gått en tur da?

Tenkte jeg og på..

Fredags ettermiddag/Kveld... :)

Skrevet

Det kan jo selvfølgelig gå an... Da er vi jo ferdige med alt som heter skole også, så da har ikke mannen noen unnskyldning for ikke å være hjemme :)

Skrevet

Men om folk skal still er de kanskje ikke så begeistret for Tinkasikkel på hunden sin? :)

Om ikke alle vil være med på tur, må vi i alle fall prøve å få møttes bare på utstillingsområdet (på grusbanen de går lp f.eks.) og hilsa litt på hverandre.

Guest Christine
Skrevet

Ja, Ingvild..'

God poeng.. :)

Milo silr også en del, og han rir på svarte labbiser.. ;)

Vi MÅ jo møtes så grus banen kunne ha vært en løsning.

Skrevet

Jeg og Mia blir gjerne med! Tur blir nok litt dumt når man har nyvasket, nyfønt og langhåret Cocker, men et treff på grusbanen (aner ikke hvor det er da, men..) er vi med på. :)

(Og vi kan bare på fredag og lørdag, for søndag er det Spanielutstilling)

Skrevet

aha, tenkte ikke på de langhårete hundene her :) jeg kan uansett går tur på fredag, så kan vi se om han trenger å bades, så gjøv vi det på lørdag. sjekket før sunndalsøra, og det er ingen forskjeller på peslen dagen etter dusj, som noen dager etter dusj så det går for det samme :P

treff på grusbanen er vi selfølgelig med på, med mindre ask får nedsatt oppførsel akkurat den dagen ;)

Skrevet

Jeg kan bare på lørdag, da bernerspesialen er på søndag.

Tror iallefall jeg kan bli med :)

Guest Christine
Skrevet

Jeg kan bare søndag, myndespesialen på lørdag.

Så det betyr at jeg ike får møte deg? :D

Eller..Kan være jeg stikker oppover en liten tur i alle den pakkinga da :P

Bikkja må jo ha mosjon ;)

Skrevet

Hvis vi kommer så har vi og veldig lyst å være med på treff. Jeg får komme tilbake til det når jeg vet mer nøyaktig om vi kommer eller ikke ;)

• 2 weeks later...
Guest Christine
Skrevet

Er ikke sikkert jeg kommer på Søndag.

Skal jo som sagt på hundeleir i Oslo...

Og så kan det være at jeg kjører Lørdagsnatt..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...