Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK trondheim 1.-2. juli

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

Jeg var ikke der selv, men fikk en hyggelig sms på telefonen, fra en av valpekjøperne i fra i fjor.

"Shani fikk cert, cacib og BIR!"

Alltid hyggelig det :P

• Svar 170
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg var ikke der selv, men fikk en hyggelig sms på telefonen, fra en av valpekjøperne i fra i fjor.

"Shani fikk cert, cacib og BIR!"

Alltid hyggelig det :P

Shani er jo kjempe nyderlig :P Trener agility sammen med May-Britt..

xdrt.jpg

Fikk ikke tatt bilder av henne i ringen dessvere men fikk et da(tatt lørdangen) ;)

Skrevet

Får vel legge ut kritikken da, bedre sent enn aldri?

Dommer var Monica Mattfolk, Sverige og Kennel Yosemite (sheltie)

33 påmeldte shelties.

Resultat: 2 JK

Kritikk:

Juniortispe med noe grovt uttrykk. Bra hals/overlinje. Tynn brystkorg. Bra benstamme. Noe rett/kort overarm. Tilstrekkelige vinkler bak. Beveger seg fritt, men padler i front, og bærer halen høyt.

Behøver rikeligere pels. Vakker farge. Velvist. Bra temperament.

Kommentar:

Fikk i hovedsak blått pga. pels, og var ikke den eneste. At hun ikke er ferdig i fronten er jeg forsåvidt enig i, men hun er da bare snart 15 mnd., så det kommer etterhvert. Høy haleføring var irriterende, da hun ikke har hevet halen på flere mnd., men det var rett og slett ikke plass til å varme opp, og da blir hun overivrig, og halen kommer opp. Jaja, vi kommer nok sterkere tilbake senere :D

Guest Christine
Skrevet

Vår kritikk: Bedre sent enn aldri :rolleyes:

Middels stor rød og hvit.

God type, god rase og godt kjønnspreg. Velbåret hode med litt l...? skalle. Bra hals og kropp. A....? vinklet fremme, noe fallende kryss og åpne lemmevinkler bak. Bra poter, godt hårlag. Kunne sparket bedre fra under bevegelser.

Premiering: 2.AK

JaJa...

Dommeren sa tilog med at jeg har en hund som kanskje ikke burde bli stilt mer. Han liker jo ikke utstillinger, han Milo :unsure:

Skrevet

Vår kritikk: Bedre sent enn aldri :rolleyes:

Middels stor rød og hvit.

God type, god rase og godt kjønnspreg. Velbåret hode med litt l...? skalle. Bra hals og kropp. A....? vinklet fremme, noe fallende kryss og åpne lemmevinkler bak. Bra poter, godt hårlag. Kunne sparket bedre fra under bevegelser.

Premiering: 2.AK

Lang skalle kanskje?

Guest Christine
Skrevet

Oj..Nå så jeg det...KUPLET skalle var det ;)

Men ellers takk, Jeanette.

Skrevet

Grattis til alle som er fornøyde ;)

LiLi gikk det ikke særlig bra med da, hun knurra og gikk derfor ut med blått.. Hun rakk så vidt å få beina ned på bordet før dommeren var inni munnen på henne da, og det var ikke snakk om å stille opp! Så jeg er ikke videre sjokkert akkurat, ville nok gjort det samme selv. ;) Men litt kjedelig er det jo!

Skrevet

Litt sent ute jeg da, men som sagt bedre sent en aldri ;P

(Vært 1 uke på hundeferie i Hemsedal med NRK)

Kritikk: Middelstor hann av meget god type, utmerket hode, elegant hals, fin front, normalt vinklet foran og bak, noe flate forpoter, paralelle stabilebevegelser (Så la han til "mat/fôrings-gal")

Resultat: 1AUK, 1AUKK, HP, 4VK, CK, 6 BHK

Kommentar: Likte ikke dommeren, og første gang jeg har fått beskjed om at du MÅ legge vekk godbitene ellers blir han helt hekta til slutt, takk, jeg trener men det er faktisk ikke så lett med denne hunden! Grr... Men ellers fornøyd med resultatet da :lol:

• 2 weeks later...
Skrevet

For oss gikk helga over alle forventninger..

Gikk agility L-1 og Hopp L-1 lørdagen.. I agility fikk vi fem feil ved at han stoppet opp ved hinder 3 (vet ikke hvorfor han gjorde det), men ellers feilfritt, femte napp og klassevinner.. Film av løpet ligger på hjemmesiden.. Hoppen var feilfri, men Deco var varm og sliten så fikk nesten 10 sek i tidsfeil (ergeli), men overranske nok ble vi klassevinner der også..

Søndag var det utstilling og han ble nummer 3 i championklassen med CK, og nummer 3 i beste hannhundklassen.. Dommer skrøt forøvrig av kvaliteten på champion hannhundene. :rolleyes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...