Gå til innhold
Hundesonen.no

Dobbelutstilling i Tromsø


cocker-eier

Recommended Posts

Tror jeg skal stille hugo der, begge dager og kanskje lydighet. Vi skal kjøre opp til alta, og tenkte som så at hvis vi skulle tørre å stille lydighet så er det best å gjøre det der ingen kjenner oss :icon_redface:

Og det er på veien, og tiden passer.

Hadde vært koselig å møte noen der! Jeg er alltid livredd for å stille, så blir fint å konsenterere seg om noen andre!

Vi skal stille St. Bernard, i åpen klasse. Har aldri vært der før. Noen som vet om det er inne eller ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet ikke helt hvor vi skal sove. Kjører fra porsgrunn, og har planlagt å kjøre seks timer hver dag, og finne ett sted å slå opp teltet. Hvilket betyr at hvis det regner ett sted på veien så stiller vi hugo i sølepels :)

Planen er å være fremme i Tromsø fredag kveld, og finne en campingplass, eller bare ett litt øde sted. Er så glad for allemannsretten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi også telter der, så kan vi jo gå en tur eller noe?

Var på mia sin hjemmeside nå, og hun så jo ut som en vinner! (Må innrømme at jeg ikke har sett mange, men det er vel ikke nødvendig? En vinner er en vinner!)

Og hugo synes små damer er de beste! Da kan man jo ligge og hilse samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi, tusen takk! ;)

Om dere camper der så treffes vi sikkert, Mia har aldri truffet en St.Bernard, så det hadde vært spennende ja. :) Vi skal overnatte fra fredag til søndag så tid blir det sikkert nok av. Regner med det blir en del hunder på campingen siden jeg tror den ligger nokså nært utstillingsområdet (om jeg ikke tar helt feil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bumper denne bittelitt.

Noen som vet hvor langt tromsø camping er fra utstillingen? I minutter, gåavstand?

og er det lett å finne frem?

Skal alle som kommer gå en liten tur der oppe kanskje? blir dette kanskje litt ot så kan vi jo ta det på treff-siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsillingsplassen er ca 6 km fra tromsdalen(blå prikk) mot korken. Er litt usikker på hvor utsillingsplassen er på kartet, men har merket av sånn cirka(rød prikk) Campingen er merket på kartet.

utennavn6ul.png

Det er veldig lett å finne frem. Bare å kjøre mot kroken etter skilt så ser man utsillingsplassen på venstresiden av veien mot havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi hi, nå er det ikke lenge igjen! :P banana (er liitt spent ja! :P )

Tur kan vi gjerne prøve på å få til (kan jo prøve å få med de fra canis som skal til Tromsø og), men det avhenger litt av vær og vind.. Har jo pelsete rase og pelsen blir ikke så veeldig fin i gjørme.. Tisseturer vi jo på, så en liten tur kan det bli uansett da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstillingen er ute på grusbane (som akkurat har blitt planert, raket og plukket stein av), og nærmeste camping er Tromsø Camping som Nina sa:) Hvis dere ser ei jente tusle rundt med en halvgal red merle aussiegutt i ca størrelse 50cm høy, så må dere hilse på:P Kjenner jeg meg selv rett så er jeg der hele tiden.. hadde ikke råd til å stille, men skal garantert se på klasse 1 lp, agility og noe utstilling!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møt oss der da! lp1 begynner klokken ni lørdag, og åtte søndag!

Men ikke hils før etterpå, for da blir jeg så nervøs over at noen ser på...

Hugo er stor og rød og hvit, og bruker good tid til å legge seg ned i dekk, eller komme i innkalling..

Edit: noen som vet hvor lang tid det tar å gå fra utstillingen til campingen? i minutter? Skikkelig dårlig på å regne kilometer og sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor hos tanten til min kjære, men jeg skal snoke rundt på utstillingen og se om jeg finner noen! Hugo er en av to st. bernarder, så bare hyl ut om dere ser en.. 50% sjanse for å få det riktig... (tror den andre er en tispe også..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...