Gå til innhold
Hundesonen.no

å møte andre hunder


9na

Recommended Posts

Når Maggi møter en fremmed hund,så bjeffer hun noe så itenst,hun tørr ikke gå bort til den andre hunden,men stoppe rnoen meter før og bjeffer,og lukker ørene for alt jeg sier..igår var dte på an igjen,når nabohunden kom for å hilse på,hun setter igang med så intens bjeffing at det er et mareritt å høre på..går dette an å få plukka av henne,og hvorfor gjør hun det tro,er hun redd fremmede hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun er usikker?

Jeg har også fått høre at min hund er usikker, men hun reagerer heller med å ta de andre hundene. Men det er faktisk blitt litt bedre nå, etter vi har gått kurs to helger på rad, agility kurs da men. Uansett fikk hun hilse på mange andre hunder. Den første helgen var hun litt sånn at hun nappa etter noen, mens den andre helgen gikk det veldig bra, og hun ville faktisk hilse på noen av de andre hundene. Så har jeg skjerpet meg litt selv å, jeg er ikke lenger så usikker når jeg går med henne. For eks før når vi møtte andre hunder ble jeg veldig nervøs for åssen Luna ville reagere, og det ble ikke så mye bedre da, når Luna merket at jeg også var usikker. Jeg har tenkt å se hva de på canis kurset sier om Luna, så får vi se hva vi gjør. Det har jo allerede vært et framskritt til så :)

I denne tråden her fikk jeg endel gode tips:

Her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det problemet har jeg med Rambo også. Men han er nok ikke usikker, for når vi er nert nok slutter han og drar seg mot hunden og hilser på den som om Rambo var mye større..Men det er ikke alle hunder han gjør det mot, hvis jeg møter 6 hunder på en tur, så bjeffer han som en gal mot bare en av dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...