Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK


Ina

Recommended Posts

Har meldt meg inn i NKK nå, på tide..

Men har noen spørsmål (svært som jeg spør da, hehe..):

- Eso har ikke stamtavle, han kan vel ikke registreres i NKK som jeg har fortstått det da? Eller hva er det som regnes som stamtavle i NKK?

- Som jeg har fortstått det, så kan hunder uten stamtavle likevel delta på valpeshow, agility og lydighet? Er vel vel nesten bare "vanlig" eksteriørbedømmelse han ikke kan være med på da?

Hvordan er det med unghundskuer, open Show og match Show i dette tilfellet uten stamtavle?

På forhånd takk :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å spørre og grave altså, men jeg bare lurer på hvorfor han ikke har stamtavle?

Farmora hans ble solgt til en familie i sin tid. Der ble hun av diverste årsaker levert til FOD eller en annen omplasseringsplass. Der fikk oppdrettern til Eso tak i henne. Det har vel en gang vært stamtavle på henne, men den har forsvunnet i alt virvarret av omplasseringa og sånt..

Må bare legge til at farmora nå er en hund som er godkjent til bruk hos barn med autisme og andre sykdommer. Som oppdrettern sa; du kan dra henne bortover gulvet og gjør ingenting. Sikker på du kunna kappa av henne beina og hun har ikke blitt sint (litt overdrivelse, men..)

Lynnet til farmora har mora til Eso arva, kjempeherlig hund ;)

Faren kommer fra noen kjente av oppdretteren. Sikkert noen som kun har brukt foreldrene som sauehunder, og ikke vært så opphengt i stamtavle..

Derfor har ikke Eso stamtavle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...