Gå til innhold
Hundesonen.no

Kenneler i Bergensområdet

Vala

Recommended Posts

Skrevet

Ja, altså- jeg skal være borte fra fredag til tidlig søndag hvis jeg reiser vekk til helgen. Jeg har ikke bestemt meg enda, men tenkte kanskje dette kunne være en sjanse til å introdusere Sofus for begrepet Kennel... Men jeg ønsker jo at dette skal være så positivt som mulig for ham! Så dermed må jeg jo forhøre meg med andre som har prøvd ut det vi har i "strøket". Er det noen som har en kennel de ønsker å anbefale?

Sofus har overnattet hos venner av meg tidligere, og jeg kan selvfølgelig benytte meg av noe slikt (har ikke forhørt meg med folk, men det pleier ikke å være så vanskelig). Men som sagt, så har jeg jo lyst til at han skal få "sanse" for hotell liksom, da slipper jeg å bekymre meg mens jeg er borte. Da kan jeg jo kose meg litt mer uten å tenke så voldsomt på ham liksom...

Noen tips folkens?

Skrevet

Tror Fjellanger skal være bra, har hørt masse positivt om de! Går selv på valpe kurs hos de og er strålende fornøyd :) Tror også det er mulig å få komme på "besøk" til kennelen noen dager før innsjekking slik at hund og eier kan bli litt kjent. Tror iallefall jeg ville valgt Fjellanger om Gizmo skulle hatt seg en liten ferie :)

Skrevet

Jeg har rent glemt at Fjellanger har åpnet pensjonat jeg! Ja, jeg har vært på valpekurs hos dem selv med Sofus. Dog ikke på Os men den på Stend. Og var jo strålende fornøyd med det.

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...