Gå til innhold
Hundesonen.no

Blogg/Treningsdagbok


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Hei!

Jeg må ærlig innrømme at jeg er lei av å oppdatere bloggen på siden min..

SÅ spør jeg: Syns du det er viktig med en blogg på hjememside?

Eller kan den erstattes med happenings eller no, sånn at folk kan lese om noe viktig, morsomt osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det viktigste er at det står noe interessant på sidene. At det er noe personen som har skrevet har lyst til å dele med andre - ikke bare noe som er skrevet for å skrive noe. Heller kvalitet framfor kvantitet. Om det er i blogg-form eller skrevet i andre sammenhenger er ikke så viktig. De færreste har så interessante liv eller er så gode til å skrive, at en daglig blogg blir spesielt spennende, men det kan også være koselig å lese i blogger innimellom for å se hva folk driver med.

Ser ingen grunn til at du skal beholde bloggen din hvis du ikke gidder å skrive i den :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm.. der så da noe viktig..

Altså..Jeg har skrevet hver dag siden den 19. Februar, og bloggene ble mindre og imindre..Sist blogg sto det noe som: Har værtpå tur i dag. Koselig"

Så jeg trur jeg sletter den og lager en side som jeg kaller happenings, og skriver om store ting som har skjedd.:F.eks utstilling, skader, hundeleir osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes blogg er unødvendig når det blir et slit å skrive i den. Lag heller en side som du kaller happenings, det er mye mer spennende enn å lese om at dere har gått tur og det var koselig. Praktiser kvalitet framfor kvantitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke skrive hver dag i bloggen, men viss man oppdaterer den kun 1 til 3 ganger i måneden kan man vel like god ha en "nyhetsside". Må si jeg syntes det ser rart ut når man ikke har oppdatert bloggen sin på en måned :icon_redface: . Hva er poenget da?

Jeg oppdaterer bloggen min nesten hver dag jeg, sikkert ikke alltid like interessant for alle, men så har jeg bloggen mest for å ha en treningsdagbok, og da prøver jeg å skrive om nesten all treningen vi gjør i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver sånn annenhver dag.. Men det er mye for min egen skyld også! Altså.. jeg gidder ikke å skrive hvis vi bare har gått en tur og ingenting spesielt har skjedd, til og med jeg skjønner at vårt liv ikke er såå interessant for andre ;)

Men jeg bruker bloggen min som en logg for meg selv, spesielt med tanke på trening osv. Jeg syns det er greit å vite hva vi har gjort, det er lettere å følge med på fremgang og lignende på den måten. Jeg er veldig surrete på sånne ting og glemmer fort hva jeg har gjort.

Glad i bloggen min jeg :icon_redface: Om andre velger å lese den så syns jeg det bare er kjempekoselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke at man må skrive noe hver dag, men bare hvis man har noe å skrive om. Det blir lett kjedelig med "gikk en times tur i dag" hver dag.. Selv skriver jeg ikke hver dag, og ei heller ikke om hver eneste tur vi går, mest om trening. En ting synes jeg er flott med blogg, det får meg til å skjerpe meg litt på treningsfronten, må jo trene for å ha noe å skrive der! Også er det kjempestas med kommentarer fra treningsvenner eller ukjente.. det tyder jo på at de faktisk har lest det jeg skriver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvordan får jeg lagt min inn slik at den kommer opp "inni" siden min? Slik som Julie har? Julie sin side, håper det går bra å bruke den som eksempel :)

Edit: Jeg bruker Front Page

Du putter bare target="innhold" inne i koden for siden (ellr velger mållinje på egenskaper) eks

 <a href="http://www.sjarmtrollblogg.no" target="innhold">Bloggen</a> 

Edit: så du hadde fått fixet det, men det kan få stå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke akkurat det mest spennende livet og lese om, men som flere har skrevet så skriver jeg og i bloggen mest for min egen skyld. Noen i familien som leser bloggen vil vite hva jeg og dyret gjør, så det som ikke er så spennende for dere og andre ukjente å lese kan være spennende for f.eks familien å lese.

Dessuten er jeg og av den meningen at man trenger ikke å skrive i bloggen hver eneste dag. Hvis det mest spennende man har gjort i løpet av dagen er å gå tur, trenger ikke det å havne i en blogg. Så lenge det ikke skjedde noe på den turen man vil dele ;)

Hvis du er lei av bloggen, så lag en happening side. Det går jo nesten for det samme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...