Jump to content
Hundesonen.no

Melk/Geitmelk

Heidi

Recommended Posts

Sat og skrev med Tina på msn igår. Og da snakket vi litt om geitmelk. Og da var det Tina spurgte, hvorfor geitmelk var greit og gi hunden når almindelig melk ikke er bra for hunden??

Noen som kan svare på dette?

Jeg vet ikke, men oppdretteren min sa at jeg kunne helle litt geitemelkspulver over maten hvis hun ikke ville spise. Det er vel kanskje svakere på noe vis? hehe.. jeg vet ikke..

Geitemelk er bra for hundene, pga måten den er "satt sammen" - kumelk har masse flere stoffer i seg som hunden ikke har godt av/får diare`av.

Nå husker jeg ikke dette nøyaktig akurat nå, men det ER stor forskjell på geite og kumelk..

Jeg skal huske å sjekke på jobb på onsdag,om ingen andre kan svare skikkelig før det..

:wink:

Okay :lol: Vi har kjøpt sånn pulver som vi blander op med vann. Og det får han hver dag. Men hvor lenge går der får man kan se at han tar på av geitmelk? Kan ikke se han har tatt på indtil videre.

Han får ca 2.5 spiseskjer med pulver og så blander vi det op med vann.

1 del pulver og 4 dele med vann. Som der står bak pakningen.

Okay :lol: Vi har kjøpt sånn pulver som vi blander op med vann. Og det får han hver dag. Men hvor lenge går der får man kan se at han tar på av geitmelk? Kan ikke se han har tatt på indtil videre.

Han får ca 2.5 spiseskjer med pulver og så blander vi det op med vann.

1 del pulver og 4 dele med vann. Som der står bak pakningen.

Det tar litt lenger tid med geitemelk enn med vom, så regn med en 14 dagers tid hvertfall før dere merker at han begynner legge seg ut.

:)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...