Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow, lydighet og utstilling i pinsen


Inu

Recommended Posts

Noen som skal på valpeshow på Halland camping lørdag 3. juni? Dommer er Britt Nyberg.

Samme dag og sted er det også offisiell lydighetsprøve med dommer Roar Holmen.

For rasene akita, shiba, japansk spisshund og american akita er det også vanlig utstilling, som dømmes av Geir Nordal Pedersen.

Mer info og link til nettpåmelding, finnes på www.akita.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan dessverre ikke tilby skyss jeg heller. Vi reiser ned på fredag og skal være til mandag, og det ser ut som vi kanskje må kjøre 2 biler for å få med oss alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde jo tenkt å stille hun eldste som da er junior, men tror vi står over. Shibaspesialen er jo i Trondheim dagen etter og da blir det litt mye på en helg. Skjønt ingenting er bestemt ennå. Hvorfor legge Akitaspesialen i Rennebu forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan melde på parklasse på stedet!

Når det gjelder valg av sted, så var det to personer, en fra hver klubb, som hadde i oppgave å anbefale et sted, og det gjorde de. Akitaklubben og shibaklubben har i flere år vært på samme sted, med godt resultat. Det er derfor veldig synd at noe gikk galt med kommunikasjonen denne gangen.

Så gjenstår det bare å se om de følger den gamle avtalen neste år, og velger Hunderfossen. Det er en avtale mellom klubbene som sier at annenhvert år så er vi på Hunderfossen, og de andre årene flytter vi rundt i landet. Det ble i 2004 bestemt at Japanspesialen 2006 skulle være i Midt-Norge, derfor Rennebu. (Oppdal ble vurdert, men funnet uegnet av ulike årsaker)

Halland camping er en koselig camping der det burde være gode forutsetninger for et godt sosialt samvær på kvelden. Det ligger et grendehus like ved, der det nå er planlagt felles middag på lørdag med kokk fra Trondheim. Tidligere er det blitt kommentert at servering på Hunderfossen har vært dyr og dårlig, derfor er det i år valgt en løsning der vi får en kokk nedover og får servert en 3 retters middag for kr 225, der man kan ta med sin egen drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inu, du som er bevandret i Akitamiljøet; Kanskje du vet om det er mange påmeldte American Akita til Japanspesialen? Jeg har innmari lyst til å stille og kan vi stille imot flere er det nesten så jeg melder på med en gang og sier til gubben at jo, vi skal ha en hel hundehelg :)

Vår nye er ikke 4 mnd før i midten av juni, så hun blir en uke eller to for ung til å stille i valpeklasse *arg* Men vi har jo dobbel-helga på Oppdal i slutten av Juni for hennes del;)

Ellers er det litt synd at Shibaspesialen og Japanspesialen ikke ble på samme sted i år, men som du sier så får vi satse på Hunderfossen til neste år.

Har vært inne på siden til Halland Camping og ja, det ser ut til å være et koselig sted. Akitaklubben virker som en akitv klubb -der er dere heldige. Kunne ønske at det var mer aktivitet fra klubben "vår"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk jeg som sitter med påmeldingene, og det er så langt påmeldt 5 american akita + 1 valp. Og vi vil gjerne ha flere!

Du skal ikke se bort ifra at du får en påmelding fra oss også da. :)

Har kjempelyst å gå LP der, men det virker som et svare strev å komme seg dit... Det er ikke tillatt med hund på ekspressbussene lenger, og nærmeste stoppested for toget er Berkåk.. Blir nok litt vanskelig ja.

Nesten så jeg ikke skal si det fordi jeg ikke er sikker, men jeg kan jo høre om evt samboer`n kan være hjemme. (tror nok han ikke orker to dager på rad den helga). Da er det jo plass i bilen...? Men det spørs om vi to flinke kartlesere ikke roter oss bort i dalene der *lol*

*dobbelposting* SIlje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline; Kan jeg ikke gi deg et sikkert svar på treninga på søndag? Da er det en dag til påmeldingsfristen går ut. For min del er det egentlig dumt å ikke stille på Japanspesialen nå som den er så nære, så jeg regner med vi drar avgårde. Håper bare hunden ikke slepper mer pels til da;) Kan du finne ut når evt LP starter og slutter, så vi vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint det ja, da kan jeg bare melde på den kvelden. Er jo kjapt gjort over nett.

Regner nok med at LP går samtidig som eksteriøret/valpeshowet, og vi går kl. I, så det tar nok ikke allverdens tid. Det har ihvertfall gått samtidig tidligere, noe som er ganske stressende med 2 hunder, der en skal gå LP og eksteriør, og den andre valpeshow, som går samtidig med LP'en ;) Godt jeg hadde med meg barnevakt da ja (sønnen var bare 2 mnd.) :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er en spesialutstilling, så prøver vi å organisere slike at ting ikke krasjer hvis noen vil være med på flere aktiviteter.

Bedømmelsesrekkefølgen er american akita, shiba, japansk spisshund, akita.

Vi har ikke satt starttidspunkt for de ulike "grenene" enda, da vi vil vite hvor mange påmeldte det blir. Men vi starter uansett ikke før kl 10 med noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...