Gå til innhold
Hundesonen.no

Fórskifte og 'ubehagelig lukt'

vipsen

Recommended Posts

Skrevet

Skiftet rett før helgen fór på begge mine fra ProPlan til LoneStar (valgte det minst glorete merke med høyest fett- og proteinnhold da minsten ser ut som en reke), ble dessverre en litt forbrå overgang grunnet lite rester av gamleforet (ja, jeg vet, dårlig planlagt) Opplever nå å våkne flere ganger på natten av fryktelig dårlig lukt, sitter på kontoret nå og har med meg den andre pelsen og jomen ligger ikke hun og gasser hun også.

Så er spørsmålet: andre som har erfaring med om dette avtar etterhvert? Ris til min egen bak som skiftet fór for fort eller er det rett og slett bare sånn det kommer til å være?

Guest Jonna
Skrevet

Har opplevd en del gassing ved förskifte.

Prøv med 1-2dl med Biola i maten i noen dager framover, del pleier å hjelpe. (Evt Zolac hos vet om ikke magen til minsten gir seg.)

Skrevet

Det finnes ett produkt på apoteket som heter bifolac, som er nøyaktig det samme som zoolac, bare billigere. Spurte svigerfar, som er apotekmann, og han sa at det var akkurat det samme bortsett fra boksen. Har brukt det en gang, etter råd fra oppdretter, og det funka det. Men ville nok prøvd surmelk først.

Håper det går over da, hvis ikke så selger hærens overskuddslager gassmasker :D

Skrevet

Takk for tips! Er jo ikke lenge siden jeg selv ba en putte Biola i maten til pelsen sin :D Inntil videre får enten minsten eller jeg bytte soverom tror jeg, for langt til nærmeste overskuddslager herfra :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...