Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder fra Stangehallen!

LouDan

Recommended Posts

Synes du virket frisk og opplagt jeg :P Loke har enda ikke helt kommet over at Romeo rappet dama hans <_<

Stakkar min lille forsmådde stakkar...Dumpet til fordel for en høy mørk krøllete herre som heter Romeo!

Likka har sansen for høye mørke gutter tydligvis :o

Damen med de gyldne skoene ja :icon_redface:

hihihihihihihihihihihihihihihihihihi :P Romeo er en ond sjarmør :P Får håpe Loke kommer over det da :o Dakar gutten.. :o

Og ang. collie, så er det nok rett, de skal aldri løfte halen over rygglinje under bevegelse Maks er på høyde med rygglinjen (rett ut). Stillestående skal den hende som en sabel nedover . Måtte bare kommentere det

Jo, jo.. Greit nok det, men å påstå at hunden har for mye sjøltillit fordi halen bæres litt oppover..? I mitt hode blir ikke det helt riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihihihihihihihihihihihihihihihihihi :icon_redface: Romeo er en ond sjarmør :o Får håpe Loke kommer over det da :o Dakar gutten.. :o

Jo, jo.. Greit nok det, men å påstå at hunden har for mye sjøltillit fordi halen bæres litt oppover..? I mitt hode blir ikke det helt riktig...

Er ikke dette et dominanse tegn da?

i gjeterprøve blir hunder som løfter halen disket da de er dominererende over sauen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun med gullskoa er en meget dyktig dame. Har sett henne i ringen mange ganger og jeg må si at jeg beundrer henne og samholdet hun har mellom hundene sine. Vinner mye gjør hun også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette et dominanse tegn da?

i gjeterprøve blir hunder som løfter halen disket da de er dominererende over sauen

Den siste hunden vi hadde i familien var en langhårscollie med halen for høyt slik som den i ringen.Det er ikke et tegn på noe som helst annet enn at hunden er glad og avlen" dårlig".Det er medfødt på lik linje som ståører hos andre collies.Vi fikk råd om å henge lodd i halen hennes i oppveksten, noe vi selvfølgelig ikke gjorde. En dominant Collie får ikke krøllhale, men joda, de kan nok få den til å synes det er litt mer ubehagelig å gå i ringen slik at halen faller ned :icon_redface:

Jeg ville forresten tro at en hund med høy selvtillit normalt ville gjøre det meget bra i ringen jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loudan: Jeg hørte du hosta stygt ja, men ellers virka du jo opplagt! Og du har helt rett "ikke noe vakkert bilde" :o heldigvis er det ikke handler'n som blir bedømt på utstilling..

Og helt enig, bærer halen for høyt pga for god selvtillitt? Hører ofte de kaller det "glad hale" synes det passer bedre.. De kan jo gjøre sånn enkelte sheltieutstillere gjør, slår halen ned.. da går jo selvtillitten ned automatisk også.. <_<

Dama med gullskoa var verdt hele turen! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun med gullskoa er en meget dyktig dame. Har sett henne i ringen mange ganger og jeg må si at jeg beundrer henne og samholdet hun har mellom hundene sine. Vinner mye gjør hun også.

Utvilsomt en meget flink handler ja, alt "jåleri" til tross.

Nedenfor en link til sak om henne i Adresseavisen, fra NKK-utstillinga i Trondheim i fjor sommer. Synd nettet ikke har det beste bildet - et der hun får vite at ridgebacken hun handler blir BIR. Helt suverent blinkskudd...

http://www.adressa.no/nyheter/article519865.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loudan: Jeg hørte du hosta stygt ja, men ellers virka du jo opplagt! Og du har helt rett "ikke noe vakkert bilde" :( heldigvis er det ikke handler'n som blir bedømt på utstilling..

Og helt enig, bærer halen for høyt pga for god selvtillitt? Hører ofte de kaller det "glad hale" synes det passer bedre.. De kan jo gjøre sånn enkelte sheltieutstillere gjør, slår halen ned.. da går jo selvtillitten ned automatisk også.. [b/ ]<_<

Dama med gullskoa var verdt hele turen! :)

Hva mener du man skal fgjøre om man ikke skal feie halen ned? La den gå sånn og få blått? <_< Det er ikke rasetypisk, så de skal lære seg å ikke heve halen, ihvertfall ikke i ringen. Det er veldig typisk for hannene spesielt å heve halen i ringen for å "tøffe seg". Da skal jeg sid eg det at man lar dem ikke bare forstsette... Dersom hunden din bjeffet av glede når den travet i ringen, ville du latt den holde på eller korrigert den? Bare lurer... Jeg ville ihvertfall synes det var dødfødt å la hunden holde på :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du man skal fgjøre om man ikke skal feie halen ned? La den gå sånn og få blått? <_< Det er ikke rasetypisk, så de skal lære seg å ikke heve halen, ihvertfall ikke i ringen. Det er veldig typisk for hannene spesielt å heve halen i ringen for å "tøffe seg". Da skal jeg sid eg det at man lar dem ikke bare forstsette... Dersom hunden din bjeffet av glede når den travet i ringen, ville du latt den holde på eller korrigert den? Bare lurer... Jeg ville ihvertfall synes det var dødfødt å la hunden holde på :rolleyes:

Jeg synes den skal få gå sånn å få blått ja.. Hvis hunden min hadde bjeffet av glede i ringen så hadde jeg blitt veldig glad.. også hadde jeg roet det hele ned og begynt å løpe igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den skal få gå sånn å få blått ja.. Hvis hunden min hadde bjeffet av glede i ringen så hadde jeg blitt veldig glad.. også hadde jeg roet det hele ned og begynt å løpe igjen.

Jaha ja... Da får du gjerne gjøre det for min del... Det er ikke å lære hunden å vise seg fra sin beste side ihvertfall, og da er hele utstillingsgreia bortkastet spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha ja... Da får du gjerne gjøre det for min del... Det er ikke å lære hunden å vise seg fra sin beste side ihvertfall, og da er hele utstillingsgreia bortkastet spør du meg.

Det skjønte jeg ikke helt.. er hele utstillingsgreia bortkasta fordi hunden får en blå sløyfe? Eller fordi jeg ikke korrigerer hunden min når den bjeffer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du virkelig det? Fordi hunden viser glede i ringen er hele utstillinga bortkasta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder :)

Jeg vil heller ikke si at det å løfte halen har noe med dominans å gjøre. Kali gjør det når hun leker og når hun hilser på noen hunder, men hun er ikke dominerende i det hele tatt, heller omvendt. Jeg synes det er fint når hun har halen opp for da har hun det kjekt.

Hun kan gjøre det når hun blir veldig usikker på andre hunder og står og bjeffer, men det haringenting med dominans å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønte jeg ikke helt.. er hele utstillingsgreia bortkasta fordi hunden får en blå sløyfe? Eller fordi jeg ikke korrigerer hunden min når den bjeffer?

Om man ikke gidder å anstrenge seg for å vise hunden best mulig (les:rasetypisk), da er det bortkasta penger ja.

mener du virkelig det? Fordi hunden viser glede i ringen er hele utstillinga bortkasta?

Løftet hale skal ikke en sheltie ha, så det trener jeg bort så godt jeg kan (de får lov ellers ja). Det betyr på ingen måte at hunden ikke er glad! :rolleyes:

*dobbelpost*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåvel..jeg er enig med de andre her.Må man korrigere hunden i ringen for å skjule en utstillingsfeil så er vel kanskje blått litt godt betalt synes jeg da. Og for ikke å snakke om helt utenfor poenget?For poenget må da være at hunden er rasetypisk?Ikke hvordan handleren får hunden til å se ut?Min families Collie tispe var overhodet ikke dominant, hun løftet halen sin på den måten når hun var stresset, usikker,glad eller generellt opphisset.Hun var den eneste i kullet med den feilen så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke gidder å anstrenge seg for å vise hunden best mulig (les:rasetypisk), da er det bortkasta penger ja.

Mulig jeg er bånn teit her altså, skjønner fortsatt ikke hvordan du utifra det jeg har skrevet mener jeg ikke anstrenger meg for å vise hunden best mulig. Men okey, jeg skal la det være med det, denne tråden handler tross alt om Loudans bilder fra Stangehallen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er bånn teit her altså, skjønner fortsatt ikke hvordan du utifra det jeg har skrevet mener jeg ikke anstrenger meg for å vise hunden best mulig. Men okey, jeg skal la det være med det, denne tråden handler tross alt om Loudans bilder fra Stangehallen.. :)

Ikke bare mine da :( Er det noen som har bilder derfra, så får de legge dem ut her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg lar det ligge jeg... Mine hunder går ihvertfall ikke med halen hevet i ringen, og da er jeg fornøyd. Og det er ikke likestilt med at jeg slår hundene eller noe sånt, dette lærer de på en helt human måte (stopper opp og roer ned før vi fortsetter). gira trenger de ikke være i ringen nemlig. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg lar det ligge jeg... Mine hunder går ihvertfall ikke med halen hevet i ringen, og da er jeg fornøyd. Og det er ikke likestilt med at jeg slår hundene eller noe sånt, dette lærer de på en helt human måte (stopper opp og roer ned før vi fortsetter). gira trenger de ikke være i ringen nemlig. :rolleyes:

Men da er vi jo enige da! Det er jo akkurat det jeg gjør hvis hunden min skulle finne på å bjeffe også, stoppe opp og roe ned.. Jeg synes fortsatt det ikke er særlig pent å se på at noen utstillere "slår" ned halen på sine hunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er vi jo enige da! Det er jo akkurat det jeg gjør hvis hunden min skulle finne på å bjeffe også, stoppe opp og roe ned.. Jeg synes fortsatt det ikke er særlig pent å se på at noen utstillere "slår" ned halen på sine hunder..

Nei, jeg misforsto sikkert... Trodde du mente at de bare skulle gå med halen opp likosm, og det aksepterer jeg ikke :) Nå er det jo sånn at de fleste som stiller ut kun driver med det, så de har sjelden andre kommandoer enn "stå" inne... Sier ikke at alle er sånn, men mange... Derfor slår de ned halen, istedenfor å legge en kommando på det e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvilsomt en meget flink handler ja, alt "jåleri" til tross.

Nedenfor en link til sak om henne i Adresseavisen, fra NKK-utstillinga i Trondheim i fjor sommer. Synd nettet ikke har det beste bildet - et der hun får vite at ridgebacken hun handler blir BIR. Helt suverent blinkskudd...

http://www.adressa.no/nyheter/article519865.ece

Hun er vel en av dem fra RR-ringen jeg la først i huskeboken for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...