Gå til innhold
Hundesonen.no

Stoler du lett på folk du blir kjent med?

Synne N

Recommended Posts

Skrevet

Stoler du lett på nye folk du møter? Føler du deg så pass trygg med noen du netopp har blitt kjent med at du er deg selv hele tiden? Tar du mye intiativ selv til å bli kjent med nye folk?

Jeg er helt annerledes hvis jeg er alene med noen jeg nettopp har blitt kjent med, enn feks hvis jeg er med nye personer og venner da er jeg meg selv fordi jeg vet akkurat hvordan de reagerer på min oppførsel. Rart egentlig, men jeg må liksom føle at jeg kan stole på personen før jeg kommer med min utrolig dårlige humor. Men kommentarene mine uten noen som helst mening slipper ingen unna, for de har jeg ikke kontroll på :) Det varierer egentlig hvor mye jeg tar kontakt selv, men jeg er nok litt sjenert.

Skrevet

hehe... stoler på folk, stoler aldri 100% ikke vondt ment... men det er en regel jeg har for meg selv... :)

Er egentlig en sjenert type jeg da... Men med søstera mi på 6 år er det lett å bli kjent med folk...

Hun går bort, snakker med folk, og så peker på meg og sier jeg er søstra hennes. typisk!! :)

Jeg kan jo ikke bare gå da, det ser ihvertfall dumt ut... Så jeg prater, og prater, utveksler msn. Og går... :)

Vet ikke om hvor mange jeg har blitt kjent med på den måten, men det er mange.. :P

Skrevet

jeg ser fort det gode i folk... av og til er det noe dritt når de viser plutselig det mindre gode å av og til blir de enda bedre! hehe! er nok litt naiv..

Skrevet

Jeg stoler ikke så veldig lett på nye mennesker nei. Det tar en stund før jeg tør opp. Jeg har ikke så lett for å bli kjent med nye mennesker (i edru tilstand hvertfall :) ), for jeg er ganske sjenert i begynnelsen og mange tror jeg tolker det som arroganse. Men hvis andre tar kontakt, å særlig om vi har noe til felles, så går skravla ustanselig. Men jeg trenger noen som kan dra meg igang på en måte. Er litt tungstartet til tider :)

Skrevet

Ja, jeg stoler lett på folk, dum som jeg er :) Jeg forteller gjerne mye om meg selv og prater masse (eller jeg blir heelt stille). Men det krever tid for å bli ordentlig kjent med meg, ikke bare vite ting om meg.

Sitat en som har kjent meg lenge:

"Julie, nå har jeg kjent deg i 7 år, og jeg kjenner deg fortsatt ikke!"

Ellers tror jeg det beste om folk til de klarer å motbevise det selv.

Skrevet

Jeg stolte lettere på folk før, men etter at diverse ting skjedde tar det ganske lang tid før jeg stoler på folk. Jeg bor på en liten plass, alle kjenner alle. Det er ikke så mange å stole på her. Jeg har kun 3 stk jeg stoler ordentlig på.

Skrevet

Eg stolte litt mye på folk før men idag tar det litt stund før eg slipper meg løs ja men det kommer også ann på personen og man merker faktisk om de er på samme bølgelengde.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
    • Hei. Tispa har nå en jursvult også må fjerne livmor for så minske risikoen for at det blir mer senere tid samt svulsten så klart. Ho hatt innbilt svangerskap og er 10år også 2 måneder så og si akkurat når operasjonen skjer nå pluss veldig sprek for alderen sin. Jeg lurer kun på råd også tips for så gjøre alt best mulig for tispen etter operasjon da jeg også har en valp på 4 mnd og vil gjøre ting best mulig for begge parter. Vurderer la vennen min passe valpen hos seg med 2 andre hunder så får valpen sosiale med andre hunder også får tispen fred fra valpen i kritiske perioden så litt spørsmålet blir dermed hvor lenge bør jeg holde valpen hos vennen min for at tispen skal få ro? Og hvordan bør jeg gjøre gode plasser for tispen som ikke er vært mye i bur før slik at ho får slappet av tiden etter operasjon? 
    • Det kommer an på vekten til hunden, ikke alderen. Men det gir mening, Acana er mer rent kjøtt og mer energieffektivt så hunden får mer næring ut av mindre mengde.
    • Hvor mange gram skal valp på 4 mnd ha på acana? Får ikke 120g til å stemme når han skal ha 160g på andre merker? Vi holder på å bytte fra monster til acana. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...