Gå til innhold
Hundesonen.no

HD-status i utlandet


Recommended Posts

Jeg vet at 4-4 er avlest til B-B i Sverige (import)

1-1 er avlest til A-A.

Hvor grensen går til at det blir c-hofter vet jeg faktisk ikke... Hadde faktrisk vært av interesse å vite det. (Bildene til den som er avlest B-B, ble avlest to ganger med nye bilder begge gangene. Første gangen lå hunden litt "snett" og var i grenseland på Nordbergsvinkel (en mellom ting mellom B-C) På nye bilder ble det klart en B.

Det som er med dem to oppgitte er at dem er rønket i utlandet og fått dem sifrene. Dem har så sent rønken bildene til Sverige og fått sitt Nordiske resultat.

Men hvordan dem avleser det vet jeg ikke..... Men jeg sitter med en teori at det meste under 4/5 er "bra". (men det er min teori utifra dem resultatene jeg har sett, skal se om jeg klarer å lete dem fram igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg mener å huske er forskjellen er at dem ikke har med nordbergs vinkelen som vi har i Norden.

dem går etter det "gamle" systemer. Resultatet av den endringen har jo gjort at enkelte raser som tidligere hadde "lav" Hd statestikk nå er oppe i nesten 50%. Og når man da importerer en hund etter dette systemet så kan dem ende på den andre siden av skalaen i Norden (og dermed ikke brukes i avl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg mener å huske er forskjellen er at dem ikke har med nordbergs vinkelen som vi har i Norden.

dem går etter det "gamle" systemer. Resultatet av den endringen har jo gjort at enkelte raser som tidligere hadde "lav" Hd statestikk nå er oppe i nesten 50%. Og når man da importerer en hund etter dette systemet så kan dem ende på den andre siden av skalaen i Norden (og dermed ikke brukes i avl)

Hmm, interessant :lol: Må nesten finne ut mer om det her tror jeg, siden jeg planlegger valp fra UK en gang i framtiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, interessant :lol: Må nesten finne ut mer om det her tror jeg, siden jeg planlegger valp fra UK en gang i framtiden...

Det jeg har fått vite er i UK er gjennomsnittet 15 (sammenlagt) og at alt under det er mer enn akseptabelt. 2-3 over gjennomsnittet er også helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...