Gå til innhold
Hundesonen.no

tyveri av hunder


Inustaff

Recommended Posts

nå skal jeg gjøre en lang historie kort..

Et sykt menneske har stjålet 2 hunder jeg kjenner,som h*n nekter og levere tilbake.

Det er flere beviser på at h*n har dem,men det er litt vanskelig og få taket på der de er.

Den ene hunden er id merket og jeg tenker derfor at det går an og kontakte politi angående tyveriet,men hva vil de gjøre?

Bryr de seg?

Stamtavle og ID merke som selfølgelig ikke er registrert på tyven burdte vel være nok for lovens lange arm?

Må legge til at tyven er volds/drapsdømt så det er ikke bare bare ....et sykt menneske som sagt...

Jeg fantaserer litt sykt selv her jeg sitter,da jeg blir provosert og føler meg maktesløs.

Kan noen si meg hvordan det kan ordnes opp i uten at man trenger å flippe ut og ta saken i egne hender?

Eller må man bare sette hardt mot hardt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff dette var da ikke bra å hørre nei :lol: Du kan jo prøve å kontakte politiet da, å si at hunden er reg å har id merking da. Eller hørre med dyrebeskyttelsen eller noe i den retningen da? Håper h*n bare ikke gjør hundene noe stygt da, og det er ikke løye du fantaserer i det hele tatt. Det hadde jeg nok gjort selv da, men om ingenting nytter så må du sikkert ta saken i egne hender da? Men det kan jo være veldig skummelt med tanke på h*n som er dømt for både vold/ drapsdømt :) Tror nok politiet gjør noe da siden h*n er draps dømt osv de vil nok ikke bare blåse dette bort om du skjønner? men infomer oss hverfall om du/de gjør noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet bryr seg. Vi har selv blitt fra stjålen en schæfer for 2 år siden, som vi ikke har fått tilbake. Men politiet har hjulpet oss, selv om det er lite de har kunnet gjøre. Kan jeg spørre hvilke raser disse hundene er?

Har dere anmeldt dette til politiet? Det bør dere gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyveri er tyveri så lenge du kan bevise eierskap. Iogmed at h*n er volds/drapsdømt ville jeg ikke satt hardt mot hardt eller prøvd og ordne opp i saken på noe some helst måte selv. Det vil bare føre til risiko for alle de involverte.

Hvis det blir vanskelig og bevise eierskap på hund nummer 2 ville jeg vurdert hva som kunne gjøres. Hvis den har spesielle kjennetegn eller lignende kunne kanskje det vært noe og gå etter? Jeg ville i allefall tatt kontakt med politiet da de vet best åssen de skal håndtere slike saker.

Politiet har betalt for å utføre en risiko jobb og kan bevæpne seg om det skulle være nødvendig. Derimot om du skulle gjøre det samme vil du mest sannsynlig bli dømt for å bære våpen og trusler på offentlig sted.

Nei jeg ville kontaktet politiet og sa at sånn og sånn var det, jeg tror nok de vet hva de skal gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om politiet gjør en like dårlig jobb som med biltyveri så ser det jo dårlig ut...

Men siden det er 2 levende vesener så kanskje de handler litt raskere.

Har du noe som helst bevis på dette.? 1foto eller en faktisk observasjon eller hva de nå vil ha, så kanskje de rykker ut med en gang å tar seg inn på eiendomen...

Ring politiet du, allefall om du står helt utenfor så det ikke kan trekkes noen link til at det var du som ringte... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt papirer fra vetrinær om hvem som er innom med hunden under behandling og vaksiner?

Dem pleier jo å være registrert på eier der.

Som noen sa: Tyveri er tyveri! Politiet skal følge det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltyveri blir jo noe annerledes da. Har hatt innbrudd i bilen min jeg også. Men om noen kom med stereoannlegget mitt i bånd og luftet det langs veien hadde jeg nok ringt politiet ja! :)

Her er det jo ganske opplagt hvem som er gjerningsmann og hvor tyveri godset er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet bryr seg. Vi har selv blitt fra stjålen en schæfer for 2 år siden, som vi ikke har fått tilbake. Men politiet har hjulpet oss, selv om det er lite de har kunnet gjøre.

Om jeg får spørre, hvorfor fikk dere ikke hunden tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg får spørre, hvorfor fikk dere ikke hunden tilbake?

Ja, vi fant han ikke. Eller vi trodde kanskje vi visste hvor han var de første dagene etter han ble stjålen. Men politiet kunne ikke gjøre noe før vi hadde mange beviser.. Så du kan liksom ikke bare be politiet hente hunden for deg. Du må ha gode beviser for at hunden er der.

Nå er han ikke der lengre. Men vi har enda ikke sluttet å lete :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
    • Skal sjekke litt rundt dette. Høre med hundehotellet som vi har brukt. De er flinke og driver med med kurs.  Tilbakemeldingen der ifjor ( like etter han ble kjemisk kastrert) var at han hadde godt hundespråk. De satte han sammen i et stor område med endel hunder, også hanhunder. Da hunder som var veldig trygge på seg selv. Vår hund "gjemte" seg og ville ikke ha kontakt med hannene, men lekte med tispene.  Det "positive" var at hundespråket var tydlig, og at de andre hundene respekterte dette. Men at han gjemte seg litt og var redd kan også være sammenheng med at den kjemiske kastreringen kanskje virket så han ikke var så "tøff"  Uansett er det bare tanker jeg har rundt dette.  Men det er iallefall en jobb som må gjøres.     
    • Haha, åå det er lenge å vente til da 🤣 Jeg tenker og håper at nå er verst. Nå kan de ikke gjøre så mye, som du sier @Stjerneskinn. Men de kan jo gjøre mer og mer jo eldre de blir. Da er det jo litt gøyere som du sier. De er søte den første tiden, små og med deilig fleece pels. Det er morsomt å se de oppdage verden. Men for hver dag som går tenker jeg at yes, han blir eldre 😂
    • Det er helt vanlig at hunden trigges når eier kommer fram til dem. Det mest sannsynlige er at eier tolkes som "backup" og hunden får mer mot av det. Hvis man er rimelig sikker på at hunden ikke vil skade den andre så er ofte en bedre løsning faktisk å gå motsatt vei og rope, men det kommer selvfølgelig helt an på situasjonen om det er trygt eller ikke. Det er mange gode instruktører i Innlandet, bare sjekk at de har formelle kurs innen adferd og språk hos hund, og gjerne innen passering, og ikke bare har "20 års erfaring med hunder". Det er noe med å forstå den teoretiske bakgrunnen for hvordan hunden oppfører seg slik den gjør.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...