Gå til innhold
Hundesonen.no

jeg - ei skrulle, men det virker!

henrikke

Recommended Posts

de får heller tro jeg er litt skrullete eller smårar, de jeg møter på vår vei..Er nå litt snål okke som.. :)

Synes nemlig å merke en tendens til brysking fra Henriks side ved møte med enkelte hunder.

hannhund eller ei, jeg vil ikke ha det sånn. :lol:

Jeg står fremdeles for at kommer det en onding uten bånd løpende rett på klar for angrep, og med eier langt unna eller med manglende kontroll, så løfter jeg bikkja opp.

Jeg etterlater ikke bestevennen min alene for å ordne opp, han har blitt knøvlet nok..

men ,så i stedet for å stresse hale , drta mase , forvente bråk(,som man nok ubevisst ofte gjør)har jeg nå begynt å omtale møtende hunder som om det er noe av det gøyeste dagen har å by på.

" nei, se på den (fyll inn hunderase), du..den var fin vel.."

Og det virker visst.. banana

Og en skal jo ikke glemme, til tross for mange hundeangrep at de aller fleste hunder en møter er trivelige vesener!

Min cavalier er i allefall trivelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ei skrulle,så er nok jeg og det :) Jeg har bestandig vært sånn med Ike når han får møte andre hunder,og sier akkurat det samme som deg :) " næmmen se på den da,ja var ikke det en fin vovve,ja den var fin ja!" Og selvfølgelig med en meget lys,entusiastisk og lykkelig stemme :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

***Mumle mumle*** Det var den strategien jeg brukte på lille blonde Babs da hun var liten også... Og jammen har jeg ikke fått en hund som passerer andre hunder helt uten nykker og bråk :) . Det er nok mulig jeg er noe skrullete også nå når vi møter andre hunder - pludrer om alle disse fine hundene vi møter på vår vei !

Siri :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :)

Å være ei skrulle er bedre enn å være en robot-som ser ned på alle som ikke har en helt perfekt hund!

Selv tror jeg, jeg er ei skrulle, alle ser hvertfall dumt på meg- når hunden gjør du kjempe bra, og jeg i nesten sekund ligger på bakken med hunden :lol:

Men det er en jeg begynner å bli litt irritert på en jeg ofte møter på tur... Han er en sånn robot- og ser på hunden min som den største dusten her i verden :angry2: , bare p.g.a. at jeg har en veldig glad labrador! Som ofte drar i båndet for å hilse på hunder(jobber med saken) :). Han skulle bare visst hvor mye di hundene hans bjeffer når han er på jobb/borte og de står ute! ^_^

Men uansett keep up the good work! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

***Mumle mumle*** Det var den strategien jeg brukte på lille blonde Babs da hun var liten også... Og jammen har jeg ikke fått en hund som passerer andre hunder helt uten nykker og bråk :) . Det er nok mulig jeg er noe skrullete også nå når vi møter andre hunder - pludrer om alle disse fine hundene vi møter på vår vei !

Siri :lol:

VOI! ikke rart det virker... Har underbevisst plukket det opp av deg, min hundeguru..

( om enn noe inhabil...) banana banana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! :lol: Når eierne er positive smitter det definitivt over på hundene. Hvilken hund syns vel det blir noe mer trivelig å møte andre hunder når eieren blir pottesur, strammer båndet og begynner å kjefte og smelle både på den andre hunden og dens eier? Litt fjoll og fjas har sikkert positiv effekt, ikke bare på din egen hund, men på hunden som kommer bort også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...