Gå til innhold
Hundesonen.no

jeg - ei skrulle, men det virker!


henrikke

Recommended Posts

de får heller tro jeg er litt skrullete eller smårar, de jeg møter på vår vei..Er nå litt snål okke som.. :)

Synes nemlig å merke en tendens til brysking fra Henriks side ved møte med enkelte hunder.

hannhund eller ei, jeg vil ikke ha det sånn. :lol:

Jeg står fremdeles for at kommer det en onding uten bånd løpende rett på klar for angrep, og med eier langt unna eller med manglende kontroll, så løfter jeg bikkja opp.

Jeg etterlater ikke bestevennen min alene for å ordne opp, han har blitt knøvlet nok..

men ,så i stedet for å stresse hale , drta mase , forvente bråk(,som man nok ubevisst ofte gjør)har jeg nå begynt å omtale møtende hunder som om det er noe av det gøyeste dagen har å by på.

" nei, se på den (fyll inn hunderase), du..den var fin vel.."

Og det virker visst.. banana

Og en skal jo ikke glemme, til tross for mange hundeangrep at de aller fleste hunder en møter er trivelige vesener!

Min cavalier er i allefall trivelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ei skrulle,så er nok jeg og det :) Jeg har bestandig vært sånn med Ike når han får møte andre hunder,og sier akkurat det samme som deg :) " næmmen se på den da,ja var ikke det en fin vovve,ja den var fin ja!" Og selvfølgelig med en meget lys,entusiastisk og lykkelig stemme :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

***Mumle mumle*** Det var den strategien jeg brukte på lille blonde Babs da hun var liten også... Og jammen har jeg ikke fått en hund som passerer andre hunder helt uten nykker og bråk :) . Det er nok mulig jeg er noe skrullete også nå når vi møter andre hunder - pludrer om alle disse fine hundene vi møter på vår vei !

Siri :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :)

Å være ei skrulle er bedre enn å være en robot-som ser ned på alle som ikke har en helt perfekt hund!

Selv tror jeg, jeg er ei skrulle, alle ser hvertfall dumt på meg- når hunden gjør du kjempe bra, og jeg i nesten sekund ligger på bakken med hunden :lol:

Men det er en jeg begynner å bli litt irritert på en jeg ofte møter på tur... Han er en sånn robot- og ser på hunden min som den største dusten her i verden :angry2: , bare p.g.a. at jeg har en veldig glad labrador! Som ofte drar i båndet for å hilse på hunder(jobber med saken) :). Han skulle bare visst hvor mye di hundene hans bjeffer når han er på jobb/borte og de står ute! ^_^

Men uansett keep up the good work! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

***Mumle mumle*** Det var den strategien jeg brukte på lille blonde Babs da hun var liten også... Og jammen har jeg ikke fått en hund som passerer andre hunder helt uten nykker og bråk :) . Det er nok mulig jeg er noe skrullete også nå når vi møter andre hunder - pludrer om alle disse fine hundene vi møter på vår vei !

Siri :lol:

VOI! ikke rart det virker... Har underbevisst plukket det opp av deg, min hundeguru..

( om enn noe inhabil...) banana banana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! :lol: Når eierne er positive smitter det definitivt over på hundene. Hvilken hund syns vel det blir noe mer trivelig å møte andre hunder når eieren blir pottesur, strammer båndet og begynner å kjefte og smelle både på den andre hunden og dens eier? Litt fjoll og fjas har sikkert positiv effekt, ikke bare på din egen hund, men på hunden som kommer bort også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...