Gå til innhold
Hundesonen.no

Haugesund

Marthe

Recommended Posts

Gratulerer til begge to.. :P

Prince er så nydelig.. :P Gleder meg til han blir fullpelset igjen. Han var ennå penere i sommer da han hadde all pelsen i behold :P Hehe. Men det er kjempebra at han gjør det så bra på utstilling. Får håpe lillesøster Chessea lever opp til sin bror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Gunn sin Raven ble BIM-valp, Enya aner jeg ikke resultatene på. Har ikke fått svar fra Silje, men de ble ikke blandt de 2 beste tispene.

Her er resultatene jeg fikk fra Gro Berg-Johansen:

Dommer var Petru Muntean og der var 18 påmeldte hunder:

Cert,BIM Mellsjøhøgda's Fit For Fight (Ch Marnham Montanner - Mellsjøhøgda's

Noteworthy)

2 BHK ck, Croft's Brown Sugar (Eastflash Walk On Top - Sheltiebo's Hot

Feelings)

BIR, Ch Vestheltie's Magnificent Dream (Westervågen's Mescar - Ch Moorwood

Theme Of Magnificent Glow)

2 btk Cert, Eddiebakken's Born To Be Emma (Ch Marnham Montanner -

Eddiebakken's A New Hope)

3 btk, Ch Playtime's Quite Enough (Ch Groli's Front-Dreamer - Ch Playtime's

Fair Enough)

9 valper ble dømt av Mona Selbach;

BIR Tunmark's Marco Van Bagten (Ch Tunmark's I'm The Boss - Tunmark's Anny

Get Your Gun)

BIM Scarlet-Red's Raven (Mellsjøhøgda's After Dark - Mellsjøhøgda's Scarlet

Red)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt artig at dere snakker om meg her :P :P

Det gikk nok ikke så supert med Enya nei. Dommeren var fra Romania og er vandt med bittesmå hunder. I tillegg foretrakk han hunder som var korte i ryggen. Da har min lille Enya ikke sjangs i he**te.

Så hun ble 1AUK 3AUKK. Og med kritikken en altfor maskulin tispe hoho :P

Så da får jeg bare trøste meg med at alle de andre 15 dommerene som har dømt henne har alle skrevet at hun er veldig feminin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk nok ikke så supert med Enya nei. Dommeren var fra Romania og er vandt med bittesmå hunder. I tillegg foretrakk han hunder som var korte i ryggen. Da har min lille Enya ikke sjangs i he**te.

Så da får jeg bare trøste meg med at alle de andre 15 dommerene som har dømt henne har alle skrevet at hun er veldig feminin ;)

Syns nå dere var flinke for det jeg da ;) Håper på bedre vær neste gang da var en smule kaldt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Ja oi, så maskulin! Reine bulldozer'n hun :P Hun fikk nå i det minste rødt, så det er slettes ikke dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk CERT, BIR og BIG3 (og her var det 13-14 forskjellige terriere), er megafornøyd banana

Kritkken vår: beautiful female, exc. size, prop. and cond. Nice head, exc. body, corr. tail, exc chest, corr. angul. , sound movement, good quality of coat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kritikker og resultater på de andre hundene i Scarlet-Red klanen :D

"Coca" hun fikk en flat rød og ble nr. 3 i vinnerklassen.

2, 5 år gammel God type, korrekt bitt, god kropp og størrelse. Smal i front og bak. Gode bevegelser. Godt uttrykk. FEMININ ;););)

Mona K Selbach var dommer for valpene.

"Tiny" Silje stilte henne. Hun ble nr. 2 i sin klasse og slo "Tara" som ble nr. 3. Har ikke lenger kritikken til Tara, men her er Tiny sin:

Feminin tispevalp. Velskåret hode, fint bitt, pene øyne, velplasserte ører, tilstrekkelig vinklet, bra overlinje, fin beinstamme og labber. Ennå litt løs i bevegelser. Fin pels og farge for alder.

"Raven" ble BIM valp

Her er hennes kritikk:

Meget feminint velskåret hode. Fint bitt, bra ører og øyne. Kunne hatt mer hals og tilbakelagt skulder, bra overlinje, bra kropp for alder, ennå litt smal i fronten, bra beinstamme, fine poter. God pels og farge.

Er veldig fornøyd ;)

Vil gratulere både Benedicte og Anne og ellers dere andre med resultatene. Vi fikk med oss utdelingen til Benedicte da vi gikk i valperingen ;)

Ellers var det utrolig kjekt å både se Gizmo og Crispo "live" ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor var du i dag, Crizpo? :D Hrmf!

Jeg så ikke snurten hverken av deg, eller Tassa.

Var der ikke på søndag :rolleyes: Kjente ingen om skulle gå.. Derfor kom jeg ikke. Kari stilte Oscar på lørdag! Han ble beste hannhund, med kjempe flott kritikk. Så det er en flott tantunge vi har fått oss ;)

Var det noen herfra som hadde en papillon som var med Marthe og Tassa?

Det var Tine med Gizmo, eller Dog_lover som hun kaller seg her ;) Kjekt å møte deg igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nå nærmer det seg 1,5 år siden det ble stille i huset, og det er på tide at noen andre får glede av hundeutstyret og bøkene jeg har. Her er Finn-annonsene jeg har lagt ut: Hurtta Lifeguard sele rosa, størrelse 90, ubrukt: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390107305 Diverse apportbukker, rosa rute med hvitt bånd og neseprøver: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390101594 Diverse hundebøker: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/388869585 Jeg har et pent brukt tøybur til salgs. Det har vært brukt 5-6 ganger på utstillinger og konkurranser til groenendael-tispe. Kan hentes i bergensområdet. Ta kontakt om du er interessert, så sender jeg bilder og detaljer. Jeg har også Vari Kennel Ultra Fashion størrelse large til salgs. Må hentes i bergensområdet (sentrum/Åsane). Det er mye brukt, og har blant annet reist fra USA til Norge med hund i. Så det bærer preg av å være brukt. Ta kontakt om du vil vite mer om buret og få bilder av det. Det er denne fargen:
    • I prinsippet tenker jeg at så lenge det er en god raseklubb så har de en oversikt over oppdrettere som følger deres retningslinjer. Men det er mye rart i hundeverdenen, og det kan være ulike årsaker til at en oppdretter ikke er med der. Det er uansett et ok sted å starte, tenker jeg. Fikk ihvertfall et godt inntrykk av nettsidene deres og informasjonen der. Ellers finner du mange gode råd om både kjøp, kontakter og valpetiden om du søker litt rundt på forumet her. Det ligger mange år med samlet erfaring rundt om. Lykke til!
    • Tusen takk for tipset! Magefølelse er kjempevanskelig 😅 når er den reell, og når er det bare sider ved den andre parten man ikke setter pris på, og som man reagerer på?  Jeg kan nok bruke litt mer tid på puddelklubben sine sider. I dag blir det fort facebook og Instagram siden det er så visuelt og lett tilgjengelig, men går sikkert glipp av en del gode oppdrettere ved å ikke tenke at man kan ringe rundt litt.  Til mitt forsvar er det første gang jeg skal kjøpe rasehund, så jeg vet ikke helt hva jeg driver med 🙈
    • Shirkus er vel eneste jeg kommer på som jeg kjenner og synes virker bra. Jeg tenker at det er viktig å sette seg inn i RAS-dokumentet som skal ligge på NKK, og sjekke at en oppdretter følger både NKK og puddelklubben sine retningslinjer for avl, som et minimum. Det med magefølelse er vanskelig. Prøv å dra på aktivieter du evt. selv kunne tenke deg med puddel, og se hvem du møter der?
    • Hei dere! Jeg planlegger anskaffelse av storpuddel-valp. Vet noen om gode oppdrettere? Helst parti, rød, brun eller grå.  Har vært i kontakt med et par oppdrettere, men er litt usikker på magefølelsen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...