Gå til innhold
Hundesonen.no

musikk


Kristina

Recommended Posts

Rap er opprinnelig en av formene for hip hop. Det er, så vidt jeg vet, 4 typer/former for hip hop. Det er rap, breaking, turntableism/scratching og grafitti.

R'n B: Rhythm and blues (R&B) er et markedsføringbegrep som ble innført i USA ved slutten av 1940-tallet av magasinet Billboard. Det erstattet betegnelsen race music (rasemusikk), som ble ansett for å være støtende. Idag definerer R&B den moderne versjonen av soul og funk som er påvirket av afro-amerikansk popmusikk som oppsto etter 1980.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske forvirrende egentlig. Rap og hip hop blir brukt om hverandre, og så er det snakk om old school hip hop og new school hip hop (50cent, eminem ). Og det virker som rap og new school hip hop er det samme. Og new school hiphop har mer rytme en old school. Hip hop er en samling forskjellige uttrykksformer, og rap er en av de uttrykksformene. Sånn som jeg tolker det, så er de omtrent det samme, med noen forskjeller i hvordan de uttrykker seg og hvilke rytmer som brukes. Men hvordan man hører forskjell må du ikke spørre meg om. Hører meget sjelden på rap/hip hop, det er så lite av den type musikk som kommer gjennom nåløyet mitt :barfy:

(Grafitti kan være så mangt, selve ordet stammer fra det italienske graffito som betyr «rissning». Graffito stammer igjen fra det greske ordet grapho som betyr å skrive )

(Edit: la til litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rap er musikken mens hip hop er "stilen" eller kulturen der både rap musikk, breaking, grafitti dj scratching inngår. Innenfor "rap" er det forskjellige stiler som f.eks: Old school, new school, west coast, east coast, southern osv...

Hiphop musikk kan være helt lik rap bare det ikke rappes.

R&b har vel ofte lik rytme og stil som rap men det synges ala soul stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...