Gå til innhold
Hundesonen.no

Brukshunden.net

Marthe

Recommended Posts

Skrevet
KjempeFin side! :P Hvis du vil, må du bare linke meg! Da blir jeg veldig glad! :P

Det kan jeg gjøre :P Skal legge linkene ut i dag. Hvis det er andre så vil at jeg skal linke, er det bare å gi beskjed :P

Fint hvis dere linker tilbake til vår side også :P

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Har linket tilbake :P (<----------- bare meg eller ser den der drita ut?)

Takk :PJa! Den gjør det... Så jeg vil ikke bruke den. Savner den gamle ":P" :P Så jeg venter til den kommer tilbake, så får jeg virke litt halv sur og bruke denne" :P "frem til det.

Skrevet
Siden din har blitt kjempe fin :)

Du kan godt linke oss, du hadde linken før, men nå er den ikke der lengre..

Det kan jeg gjøre :)

Det er kommet nye bilder av Tassa på bildesiden i dag, 18/12-06.

• 4 weeks later...
Skrevet
Layouten er fin, som alltid.

Fin og oversiktelig side :P :P

Takk :P

Flott layout. :P

Men den bloggen din. Den er ikke like stilig... Den er litt tung å lese pga oppsettet.

Har du forslag til hvordan jeg bør ha den? (Har hatt mye problemer med denne bloggen <_< )

Det er kommet nye bilder ut på bilde sideni dag;)

Kommer til å legge ut stamtavlen til valpen snart, for de som er interessert i å lese om valpeplanene, så kommer det mer info i bloggen.

Skrevet
Har du forslag til hvordan jeg bør ha den? (Har hatt mye problemer med denne bloggen <_< )

At du får kalenderen og kommentarene mer samlet på en av siden. Ikke strekt ut over hele toppen. Blir jo litt "standard" oppsett som "alle" har, men synes det virker ryddigere.

Skrevet
At du får kalenderen og kommentarene mer samlet på en av siden. Ikke strekt ut over hele toppen. Blir jo litt "standard" oppsett som "alle" har, men synes det virker ryddigere.

Her hos meg ser bloggen helt fin ut, med kalender og kommentarer samlet fint på høyre side.

Skrevet
Her hos meg ser bloggen helt fin ut, med kalender og kommentarer samlet fint på høyre side.

Slik er den hos meg også.. hmm. Mikkel kunne du tatt et print scrn av bloggen min slik som du ser den? :P Det hadde vært kjempe fint.

Skrevet

Kjempefin side, veldig behagelige farger. Her ser bloggen fin ut i IE, mens i firefox er den ikke helt god. Legger ved en printscreen jeg,

untitled3fr5.gif

Skrevet

Titta på den i IE nå, og der var den fin ja. :P

Det er i FF den ikke fungerer tydligvis...

Edit: Ser helt likt ut hos meg som hos Nina...

Skrevet
Kjempefin side, veldig behagelige farger. Her ser bloggen fin ut i IE, mens i firefox er den ikke helt god. Legger ved en printscreen jeg,

untitled3fr5.gif

Tusen takk for bildet. Jeg har ikke FF, så det var greit å få se. Jeg skal få fikset det :P Slik som den er nå, er den jo umulig å lese :rolleyes:

Skrevet
Tusen takk for bildet. Jeg har ikke FF, så det var greit å få se. Jeg skal få fikset det :P Slik som den er nå, er den jo umulig å lese :rolleyes:

*host* Så blir bloggen bedre leselig for oss som er FF slaver og. ;)

• 1 month later...
  • 1 month later...
Skrevet

I helgen var vi på RIK grunnkurs og både jeg og Tassa fikk lisensen til å trene videre. Jeg har lagt ut masse bilder fra kurset. Det er også kommet masse nye bilder av valpene. Ikke minst så har det flyttet inn 2 herlige malletisper, Rachel og Skrållan. Har også lagt ut bilder av de på hjemmesiden :icon_confused:

ipokurs018.jpg

april012.jpg

april091.jpg

www.brukshunden.net

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...