Gå til innhold
Hundesonen.no

Trener hjelp til tentamen

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Vår supre lærer har fått der for seg at vi skal skrive om sport på tentamen.

Da skal jeg seff. ta hundesport..

Er det noen som kan hjelpe meg med en fengende sport, osm er ganske morsom å lese en historie om?

Kom gjerne med flere forslag, og fakta/oppkysningenr om denne sporten :barfy:

Guest Christine
Skrevet

Hmm..Ikke ille ideer..

Altså..kan INGENTING om freestyle, så utelykker det.. ;)

Kan jo kanskje skrive en historie om en oppfunnet legendarisk fuglehund da? :barfy:

Skrevet

Står om freestyle på Norsk freestyle forening

Om du har lyst til å skrive om det da :)

Er jo også litt morsomt å skrive om en agility hund som jobber oppover i klassene også da... :)

Men der kommer kanskje det dumme med å forklare hva agility er i teksten... :P Lærere vet jo- som oftest ikke noe om noen hundesporter :lol: Losers!

Skrevet

Hva med hundekjøring? Har selv skrevt mange stiler om det :lol: Ganska morsomt, du kan jo lage en slags villmarkshistorie eller no sånt. Eller så kan du jo skrive om Iditarod, Finnmarksløpet eller ett ennet løp :)

Guest Christine
Skrevet

Hmm-...Ikke ille forslag..

Meeen.. :lol:

1. Freestyle er ikke noe som fenger meg.. :) Skal være en HISTORIE da..

2. Iallefall ikke hundekjøring..Veninna mi er NM i hundekjøring i sin klasse, og om jeg kommer og skriver en amatør stil om det så får jeg vel dårlig karakterer..(veninna mi er yndlingsungen)

Skrevet

Så gøy da :lol: Driver veninna di med nordisk stil eller nome stil? Det er jo to ganske forskjellige typer hundekjøring, så det er jo mulig og ta det veninna di ikke driver med :) Men agility er jo også morsomt.

Må dere skrive en historie? Hvis ikke kunne du jo ha skrevet en artikkel om hvordan veddeløps hunder har det.

Guest Christine
Skrevet

Hun driver med Nordisk(tror det er det det heter )

Med en hund foran pulken, og du står bak..

Altså..Man MÅ ikke skrive historie da!

Alle sjangerne..

Men vet du hva..Den artikkelen der..Den..Den...Trur jeg kanskje at jeg velger...

Kommer til og sitte og gråte, men jeg skriver.. :)

Skal snakke med læreren i morgen, om det er lov.. :lol:

Skrevet

OT

Jeg har ikke tenkt på det før nå...

Får dere vite tentamens oppgavene før tentamen <_<

Er mye lettere å jukse da- da... ;)

Uansett good luck! :)

Guest Christine
Skrevet

HiHi..Hysjj da.. ;)

Skal skrive en liten artikkel nå snart(holder på), om Greyhounders skjebne, og den kan jeg ha med på tentamen, og utbredre den litt :)

Skrevet

HiHi..Hysjj da.. :)

Skal skrive en liten artikkel nå snart(holder på), om Greyhounders skjebne, og den kan jeg ha med på tentamen, og utbredre den litt :)

Seriøst, får dere lov til det? Hva slags skole er det du går på da? ;)

Nå nei, her går det i teksthefte og notatark hvor du ikke får lov til å skrive mer enn tre sammenhengende setninger.

Guest Christine
Skrevet

HeHe..Kan være at jeg missforstod litt da... :)

Men skjønte noe om notater iallefall...Tenker ikke på en HEL artikkel nei..Nei og nei.. ;)

Men snakker om ingressen iallefall..Og noen stikkord :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...