Gå til innhold
Hundesonen.no

Huggormbitt - plager i ettertid?


Petra

Recommended Posts

I vår o`store hypokonderbok for hunder... (Hunder - Skader & Sykdommer.)

" Opptil en uke etter bittet kan hunden gå i sjokk eller få skader på nyrer, etc. "

Dette er alt som står om senskader, å siden du alt har vært hos vetrenær å fått behandlingen som trengs...

så er vel ting i orden.?

Dyrlegen vet vel best om nyrer etc er blitt skadet eller ikke... Om hjelpen kom tids nok... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...... på hund vet jeg ikke, men snakker nå om personlig erfaring med beistet: jeg fikk leddproblemer som vedvarte ett år. Samt at reaksjoner på andre bitt er blitt mye kraftigere (immunstimulering).

Det er vel leddproblemer jeg tenker på også... Synes at hunden har vært så stiv i bakbeina i det siste. Det kan jo ha andre årsaker også, selvfølgelig. Hvordan artet dine leddplager seg? Kom det umiddelbart eller gradvis? Hadde du vondt, eller var det mest stivhet?

Nyrene ser det ikke ut til å ha blitt noen problemer med, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg kom det gradvis over et par ukers tid. Var stiv og støl og hadde smerter som kom og gikk.

Hoggormgiften trigger jo immunapparatet til å sette i gang "forsvar" av kroppen, og dermed får man ulike symptomer som smerte, hevelse og hovne lymfekjertler. Dette gjelder også hos hunder vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...