Gå til innhold
Hundesonen.no

har du hund i sengen?


Anettex

Er det bare meg?  

75 stemmer

  1. 1.

    • JA!! Det er jo så koselig med en varm pelsdott i senga
      53
    • Nei huff den får være på gulvet
      9
    • Nei den får være på ett annet rom (i bur)
      13


Recommended Posts

Eso lå i senga fra jeg fikk ham, og helt fram til november/desember 05. Da ble det bare verre og verre med all dritten han dro med seg oppi. Så jeg sa nei. Siden har han ikke satt en eneste labb oppi. Men han trives uansett best med å ligge på gulvet nedenfor senga, blir for varmt til han oppi.

Når jeg ikke er hjemme, så ligger han enten til mamma eller pappa (de har hver sitt rom, pappa snorker noe inn i granskauen, så mamma får ikke sove, hehe..) Når Eso ligger til mamma eller pappa så får han ligge i senga.

Når det gjelder hund i møblene.. Eso har et eget sete i to seteren på stua. Der ligger teppet hans, så sofaen ikke blir full av hundehår. Dette er noe han fint skjønner, og prøver seg ikke på den andre halvdelen av den sofaen, eller treseteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Jo da her syndes det også, hun ligger i sengen min.

Men hun ligger der ikke hele natten, hun har nemlig en seng på rommet mitt som hun også ligger på når det blir for varmt oppi min.

Kunne ikke tenke meg noe bedre enn å ha hun i sengen, er jo så koselig.

jeg holder hun ren og skifter sengetøy ofte så jeg ser ikke på det som noe møkkete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hundene får ligge i senga(og alle andre møbler)! :P

Tyson ligger på puta hver natt. Synes det er utrolig koselig.

Jeg prøver å få Albin til å ligge der å, men han foretrekker gulvet :P

Er ikke så opphengt i disse "bare min plass!" greiene..

Å stenge hundene inne på et annet rom om natta er for meg helt uaktuelt!

Døra til soverommet er alltid åpen slik at de kan velge selv hvor de vil ligge, men de foretrekker soverommet begge to.

Kunne ikke vært mer enig! Jeg har sett Timon sin seng på rommet men har trives bedre å såve oppå genseren min som ligger på gulvet! hihi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALDRI hatt Chessea i senga, og kommer heller aldri til å ha det.. :P Av den enkle grunn av at jeg er disponibel for allergi, og at jeg ikke orker tanken på all den skitten hun drar med seg opp i senga. Ta en titt på stuegulvet, så finner du alt jeg kunne vært så heldig å ha i senga.. :P Lite fristende.

Chessea sover i buret sitt nede, under trappa. Det høres grusomt ut, men det fungerer veldig greit. Der har hun sin egen, lille hule. Ofte legger hun seg der for å slappe av, av seg selv. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om natten og når jeg er på skole ligger hun i bur, men sånn ellers ligger hun i sengen min hvis jeg sitter der inne og ser på TV. Siden hun har masse pels, og det ikke er så lenge til hun kommer til å røyte masse, så skal jeg venne henne av med det. Sengen lukter heller ikke så godt, hun pleier jo å fise når hun ligger der også <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla ligger i sengen til mamma. Jeg har rom i "andre etasje", og hun får ikke gå opp dit. Hadde hun sovet på mitt rom tror jeg ikke jeg hadde hatt henne i sengen. Blir mye hår og skitt i sengen, i tillegg er det ikke så veldig deilig når hun har løpetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får lov å komme oppi av og til for litt kveldskos eller morgenkos, men det er veldig sjelden og det er alltid en eller to dager før vi bytter på sengen. Han fikk være oppe i sengen inatt. Lå å varmet føtterne mine å gode greier. Men vi gjør ikke en vane av det siden han er så stor og pelsete, og særlig nå som røytinga nærmer seg. Og så er han grusom til å stjele dyne, og han gjør seg så tung når jeg prøver å ta den tilbake :P . Han sover vanligvis i kurven sin i stuen, eller oppe i sofaen (jeg hører det knirker i den etter vi har lagt oss ). Men det er koselig med en varm og god hund i sengen av og til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chica ligger i bur på soverommet mitt om natta..Det var bestemt før vi fikk henne, hun skulle ikke vennes til å sove i senga. Dessuten føler vi at det er tryggest at hun ligger i buret, og hun har jo ikke noe imot buret så :P

..Men det hender hun får komme opp i senga om morningen for å kose litt. Det er bare koselig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han får ikke i senga, den er min og der skal jeg sove. han ligger i buret om nettene.

Han prøver seg ikke opp i senga en gang. Har sluttet med å ha han oppi sofaen hele tiden og.

Han røyter noe sinnsykt <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Pito får lov til å sove i senga. Men hun liker ikke å ligge der om natten for jeg spenner henne ut i søvne :P

Men hadde jeg hatt stor hund ville jeg ikke hatt den i senga..er så utrolig mye mer hår og skit da men en gang...og jeg syns lille Pito drar masse sand med seg inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diego vil ikke ligge i sengen, så han ligger på gulvet.

Noe jeg er glad for.

Cody sover i bur ved siden av sengen. Han lider ingen nød inni der, da han som regel går å legger seg der frivillig når jeg åpner soveromsdøren.

Syns ikke det er så kjekt å hunder i senga, spesielt ikke med all pelsen, dritten og alt annet hunden drar med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke det. Atheo er en svær hund som ville tatt hele senga alene. Og han RØYTER! Både jeg og sambo er allergiske, og vi vil ikke utsette oss for at vi kanskje kan få et allergianfall midt på natta pga at hunden ligger i senga. Han sover i bur.

er du allergisk og har hund? uff da??

Balder får lov å sove i sengen når jeg ligger der alene.. hvis jeg har overnattingsbesøk, så åpner han døren rundt syv tiden å kommer inn..syntes det bare er kos jeg :P dessuten ligger han kun i benenden..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aro sover i senga, og Shaylee ligger på gulvet... Grunnen til at den store er i senga og den lille på gulvet er er rett og sett fordi Shaylee hopper ned på gulvet selv :P Der har hun den gamle hodeputen min. Men hver morgen før jeg står opp (uasett om jeg står opp kl 6 eller 10) skraper hun på kanten og vil opp for å kose og sove mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund i senga ???? Så klart har vi det :P Vi har også katten i senga så det er bra senga er rimeli stor :P Jeg synes det er helt greit spesielt om vinteren. Da er det godt å ta bikkja inntil meg slik at det blir godt å varmt til oss begge :P Prøver å holde dem unna senga når de røyter som værts men det hender at vi våkner med dem i senga . De er jo familiemedlemmer de også så det skal ikke gjøres så mye forskjell .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! føler meg nesten som en ond hundeeier nå! Chana får aldri være i sengen hun...og på natten ligger hun i stuen. :unsure:

Tror ikke hun har tatt noen skade da :rolleyes: for hun springer i korgen når vi slukker lysene og virker glad og fornøyd!

Synes det høres kos ut å ha hunden i senga, men når jeg ser på all håra og dritten som ligger på gulvene er jeg glad jeg ikke har lært henne til det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! føler meg nesten som en ond hundeeier nå! Chana får aldri være i sengen hun...og på natten ligger hun i stuen. :unsure:

Tror ikke hun har tatt noen skade da :rolleyes: for hun springer i korgen når vi slukker lysene og virker glad og fornøyd!

Synes det høres kos ut å ha hunden i senga, men når jeg ser på all håra og dritten som ligger på gulvene er jeg glad jeg ikke har lært henne til det! :P

hoho vill ikke kalle deg ond!! er hunden vandt med fra starte av og ligge i kurv/bur så lengter den ikke etter å ligge i sengen! MEN lar du hunden få ligge i sengen i månder og år og plutselig hiver han på gulvet vill hunden alltid lengte etter å få komme i senga igjen! det syns jeg blir feil! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...