Gå til innhold
Hundesonen.no

Ball til liten hund

Mini

Recommended Posts

Jeg har brukt vanlig tennisball til tuppa mi. Hun klarer fint å bære den med seg, i og med at den er "hårete".

Ellers finner du små gummiballer og små kong'er i dyrebutikkene :huh:

Mini klarer ikke å få med seg en vanlig tennisball..han har jo så liten munn..hehe..har sjekket i alle dyrebutikkene her i byen og ingen har små baller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ballene er ikke så veldig store. Eldstemann her tygger i stykker det meste som er av tennisballer o.l men disse har holdt på merkelig vis.

Du kan jo også prøve de minste kongene som Lunacop nevnte :huh:

Ja,jeg har den minste kongen til han,men Mini synes baller er mye gøyere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini klarer ikke å få med seg en vanlig tennisball..han har jo så liten munn..hehe..har sjekket i alle dyrebutikkene her i byen og ingen har små baller...

De behøver ikke gape høyt for å få tak i hårene på tennisballen. Foxy var ikke stor da hun fikk tennisballen sin, hun var da ni uker og 1,5kg. Det er vel mer viljen det går på her. Kanskje Mini rett og slett ikke liker tennisballer?

Du kan sjekke hva som finnes på nettet. F.eks har Zoosupply denne ballen. Ellers så kan du jo høre om det er mulig for en av butikkene i Ålesund å bestille en en liten ball for deg ifra sine leverandører. Jeg har svært vanskelig for å tro at de ikke kan få tak i det hvis de vil.

Har du forresten prøvd å smøre litt leverpostei inni kongen? Holder hunden aktivisert leenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De behøver ikke gape høyt for å få tak i hårene på tennisballen. Foxy var ikke stor da hun fikk tennisballen sin, hun var da ni uker og 1,5kg. Det er vel mer viljen det går på her. Kanskje Mini rett og slett ikke liker tennisballer?

Du kan sjekke hva som finnes på nettet. F.eks har Zoosupply denne ballen. Ellers så kan du jo høre om det er mulig for en av butikkene i Ålesund å bestille en en liten ball for deg ifra sine leverandører. Jeg har svært vanskelig for å tro at de ikke kan få tak i det hvis de vil.

Har du forresten prøvd å smøre litt leverpostei inni kongen? Holder hunden aktivisert leenge!

Klart han liker tennisballer!Hehe,han er vill etter baller..blir skikkelig frustrert når han ikke får med seg sånne vanlige tennisballer,eller han får jo de med seg på et vis da,men jeg er redd han skal få i seg for mye av de "trådene"...

http://hundeshop.no/var/hundeshop/storage/...e/phprJb4Q3.gif nr 5 der ser ut som en liten tennisball,bestilte et par av de jeg så får vi se om de er små nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser greie ut på bildet, iallefall! Katteballer pleier å ha en noenlunde standard størrelse.

Ja,jeg håper at de er passelig,men de kostet nå bare 10 kroner da,så om de ikke er små nok,så spiller det ikke så stor rolle liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ballene er ikke så veldig store. Eldstemann her tygger i stykker det meste som er av tennisballer o.l men disse har holdt på merkelig vis.

Hei MJ

Har IKEA begynt å selge disse ballene igjen?

De var ute av produksjon noen år, så jeg hamstret!

...men her i huset kan vi ikke få nok av dem!!

Det er stor favoritter hos "ballidioten" min :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de ballene er helt utrolige :huh: . Fikk noen for noen år siden og de holder ennå. Den ene hunden min har ødelagt ALT vi har hatt av andre baller i løpet av få minutter. De er perfekte i størrelse til (de litt store) havanaisene mine, men kan kanskje være litt store for en pomme? (Uansett er det bedre med litt for stor enn litt for liten ball siden små baller kan lett sette seg fast i halsen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MJ

Har IKEA begynt å selge disse ballene igjen?

De var ute av produksjon noen år, så jeg hamstret!

...men her i huset kan vi ikke få nok av dem!!

Det er stor favoritter hos "ballidioten" min :huh:

Ja, ble overrasket da jeg så de der for noen dager siden.

Vi kjøpte kanskje 3-4 pakker før de sluttet å produsere dem :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprettballer, er det noe særlig da? Nå er det vel nesten 20år siden sist jeg tok i en sprettball, men den gangen var de ihvertfall laget av en gummitype som fort ble hakkete når ballen spratt på småstein. Når de først hadde blitt hakkete så var det fort gjort at det løsnet biter av de. Er de laget av et sikrere materiale i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finnes i mange forskjellige materialer. Du har helt rett i at det finnes den sorten som ble fort

ødelagt, og de bør nok unngås til hund. Det finnes derimot en del andre gummi-materialer, som

holder veldig lenge. Vi har hatt Alex sin nå i et år, og den holder stand den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en liten ball i hagen idag, på str med en bortennisball. Bare at den er i litt mjuk plast, selvom den er ganske hard ;) også er den hul inni ;) ikke så flink til å forklare nei ;)

Men aner ikke hvor man får kjøpt en sånn en :P

Ja noen sprettballer har en grei "kvalitet". Og noen er av likt materiale som de litt store kompakte gummiballene man får kjøpt til hunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Noen som vet hvor man kan få kjøpt små tennisballer(evt.andre små baller)?Har prøvd "katteball",men den var så myk at Mini tygde den i stykker med en gang...

Jeg har kjøpt tennisball for katter til min papillon. Eller kjøper jeg det meste av lekene deres i "kattahylla" :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
    • Hadde nettopp en kjempefin tur uten noe tull, og masse pen lineføring. Ede var skikkelig på tilbudssiden og ikke engang utålmodig på godbitene. Det går virkelig fremover. Ordentlig godgutt i dag 🥰 Flink vaktbikkje også, for anledningen i Miljøpatruljen. Forsøpling tar vi alvorlig.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...