Gå til innhold
Hundesonen.no

Vekttap, sykelig?


Lemen

Recommended Posts

Hva betegner dere som sykelig /mistenksomt raskt vekttap hos hund? Hvor mange kg over hvor lang tid ca?

Grunnen til at jeg lurer er at Sophus har tatt av nesten 1 kg etter at han var hos veterinæren 7 april (for å se på en klump under huden), og jeg synes han er blitt veldig tynn. Jeg kjenner ribbben, ryggrad og hoftekam veldig godt nå, (ser nesten ut som en mynde med kraftig brystkasse og ikke noe mage..) og det er en del løs hud. Han har aldri vært så tynn før.

Den siste uken har han vært litt tufs, men ingen feber eller synlig vondt, bare slapp og har hatt liten appetitt, men er alltid klar når det er snakk om tur eller lek.

Rett før jul veide han 28 kg og var da godt i stand ( :) ), uten å være tjukk. Vi har ikke slanket han eller mosjonert han noe mer.

Han er 64 cm høy og er en langlemmet "smekker" storpuddel, ikke av den kraftige brede typen.

Hos veterinæren veide han 26 kg, og har som sagt tatt av nesten 1 kg etter det. Jeg har time neste uke for å fjerne (fett?)klumpen og da skal jeg også ta en allmen sjekk på han også.

Er det vekttapet noe å være bekymret for? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm kan jo være orm? Lenge siden han har fått ormekur?

Godt spørsmål. Han fikk en ormekur i januar, så jeg tror ikke det skal være orm. Han har forøvrig fått litt bedre appetitt, spiste godt i går kveld og til frokost i dag. Han er også mer seg selv nå, ikke så "tufs" lenger.

Huff, jeg begynner å lure på om jeg ser spøkelser på høy lys dag, men han er blitt veldig tynn.

En venninne som kjenner Sophus godt ble veldig forskrekket da hun så han, og mente han var blitt Gordon Setter-tynn (og en puddel skal jo ikke se ut som en GS i kroppen, heller ikke en mynde for den saks skyld...!). ;)

Jeg skal uansett få han sjekket veldig godt hos vetten. Jeg liker ikke den følelsen jeg har, av at det er noe galt, for jeg har som regel rett, og det hadde vært utrolig deilig å ha feil denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...