Gå til innhold
Hundesonen.no

forkalkning i albuene


Recommended Posts

hei

Jeg har en 5 år gammel rottweiler som for ikke så lenge siden fikk påvist forkalkning i begge albuene :)

Er det noen som har opplevd det samme og kan fortelle meg litt om deres opplevelser med det. Hva kan en gjøre med det og hvordan det påvirker hunden. Trenger litt mer informasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har den det til daglig??

Jeg ville begynt og gi den midler med Chondroitin og glucosamine, det forebygger bein lidelser.

C vitaminer er bra for benplager (jeg gir min 750mg om dagen, hun er 26kg) og omega 3.

Jeg ville ikke latt hunden hoppe mye og du bør være nøye med å gå jevne turer med den, skal du gå veldig langt en dag så bør du bruke et par dager i forveien til å trappe opp treningen.

Og pass på at hunden ikke er fet.

Vetrinæren din kan sikkert også fortelle deg hva du bør gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei takk for svaret

Det går litt opp og ned hvordan han har det, noen dager halter han mye andre dager mesten ingenting. Men ser ikke ud som han lider noe voldsomt.

Gir han noe som heter Oliver's moblity boost som inneholder di stoffene i tillegg til omega 3 fra samme merke. Når det er som verst gir jeg han også rimadyl som jeg fikk at vetrinæren.

Fikk litt informasjon sjå dyrlegen, men savner likevel mer. Litt om hva som skjer videre etter hvert. Blir det verre som regel eller bedre. Slike ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har HD med forkalkninger i kun høyre hoften, men det blir jo samme symptomer og stivhet på en måte.

Merker du forskjell på vinter/sommer og regn/pent vær?

Det gjør jeg..ikke så store forskjellene på regn/pent vær, men det er forskjell på vinter/sommer, om vinteren er hun stivere enn om sommeren.

I vinter fikk hun også en strekk i ryggen og måtte holde hun varm så jeg kjøpte dekken til hun, det skulle jeg gjort før, for det er viktig å holde hunden varm.

Om det blir verre eller bedre?? Jeg er realistisk og behandler Chicka for å stabilisere hun sånn som hun har det nå, hun har gode og dårlige dager hun også, men et ledd med forkalkninger blir liksom ikke bedre og det er greit å ha i tankene når man legger opp trening osv.

Når deg gjelder turer så tror jeg at Chicka og jeg kunne tatt norgesmesterskap i å labbe i skogen og andre turer, vi er masse ute og går.

MEN hun får samme mengde med trenings dose hver dag, så man må tenke litt på hvordan man legger opp treningen når man har en "ledd hund".

Chicka får ikke hoppe over ting, det er stor belastning på leddene, holder meg også unna trapper om jeg kan det.

Håper dette ga deg svar på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt mer svar ja :)

Odin fikk dette påvist kun for ca 1 mnd siden, så det er ganske nytt enda. Vi går tur regelmessig hver dag.. å prøver å gå ca samme mengde. Men merker på han når vi går litt lenger at haltingen kan komme litt fort da. Har heldigvis ikke trapper hjemme selv, så slipper stort sett unna det. Når det gjelder hopping å sånn er det vanskeligere å få han til å la vere.

Gir din noen tegn på at han har det vondt med å ynke seg? Eller når du bøyer på beinet?

Å når du skriver behandling, mener du at du også gir han noe som inneholder disse stoffene?.

Har ei som holder på å prøve å Heale han, er spent på om det gir noe utslag. Har du prøvd noe slikt. Har tenkt å prøve diverse slike ting, kan jo ikke skadde mener jeg. Til sommaren får jeg kontakte en annen å prøve hun er planen, alt for litt gullet mitt vett du :)

Er spent på hvordan det vil utvikle seg, det med å ha en dekken er kanskje en mulighet viss det blir verre om vinteren, men det får vi vente å se til neste.

Han er per i dag ikke overvektig ( 47 kg) men må selfølgelig passe på. Noen har vært etter meg om jeg ikke skal sterilisere han, men er ikke sikker på om jeg ønsker det...

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt mer svar ja ;)

Odin fikk dette påvist kun for ca 1 mnd siden, så det er ganske nytt enda. Vi går tur regelmessig hver dag.. å prøver å gå ca samme mengde. Men merker på han når vi går litt lenger at haltingen kan komme litt fort da. Har heldigvis ikke trapper hjemme selv, så slipper stort sett unna det. Når det gjelder hopping å sånn er det vanskeligere å få han til å la vere.

Gir din noen tegn på at han har det vondt med å ynke seg? Eller når du bøyer på beinet?

Når jeg strecher hun så sier hun i fra at det er ubehagelig ved å dempe meg.

Å når du skriver behandling, mener du at du også gir han noe som inneholder disse stoffene?

Jeg utdanner meg til hundemassør så jeg masserer og stretcher hun, ellers så er jeg nøye på at hun får brukt alle musklene i ryggen og bakpart, her bør du være nøye med hvordan han kompangserer når han beveger seg. Kjenn på musklene, han har størst muskler på den siden han har minst vondt, fordi han vil avlaste detn siden som er vond.

Har ei som holder på å prøve å Heale han, er spent på om det gir noe utslag. Har du prøvd noe slikt. Har tenkt å prøve diverse slike ting, kan jo ikke skadde mener jeg. Til sommaren får jeg kontakte en annen å prøve hun er planen, alt for litt gullet mitt vett du :P

Jeg har prøvd healing på meg selv og fikk bort hodepine som plaget meg masse før, menhar ikke prøvd på hunden.

Er spent på hvordan det vil utvikle seg, det med å ha en dekken er kanskje en mulighet viss det blir verre om vinteren, men det får vi vente å se til neste.

Ja vent og se, jeg måtte jo ha det pga skaden.

Han er per i dag ikke overvektig ( 47 kg) men må selfølgelig passe på. Noen har vært etter meg om jeg ikke skal sterilisere han, men er ikke sikker på om jeg ønsker det...

M

Ellers så vil jeg anbefale deg å se på denne siden Are Thoresen

Jeg vet ikke hvor du bor, men han skal vist være rå. Jeg har vurdert å dra til han og sette inn gull i hoftene til Chicka.

Dette er små "gullnåler" nesten som akunåler som han setter inn i hoften og det har kjempe flott virkning, men jeg vil vente og se hvor mye jeg selv kan gjøre med min behandlings form (massasje og stretching)

Jeg har også magnetmadrasser som hun ligger på i sengen sin, og jeg merker at hun legger seg der oftere når det er regn, kaldt eller hun er stiv.

Det som er så bra med dyr og behandlinger er at de har ingen forventninger til behandlingen, enten så funker det ellers så funker det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd å tøye å bøye litt på bena, og han har aldri gitt noe beskjed om at det er vondt, noe jeg tar som positivt. For jeg vett han gir fort beskjed viss det er noe.

Hvor har du kjøpt disse magnetmadrassene henne?

Jeg bor i rogaland, litt uten for Bryne, men skal vertfall sjekke ut den siden hans.

Takk for tipsa :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...