Gå til innhold
Hundesonen.no

Shetland Sheepdog Micky

Hanne92

Recommended Posts

Skrevet

I dag har jeg vært på tur med Micky på stranden, var kjempe fint vær og Micky koste seg.

Før var han liv redd vann, men i dag gikk han rett bort til det. Kastet noen pinner og da var det nesten

så han svømmte :) Han har aldri vært så langt ute i vannet. Trente okså med han både på turen og før.

Det var kjempe artig å jobbe med han, for han var så giret. Tror aldri jeg har sett han så giret, han har

også blitt mye bedre i øyet ;) Her kommer mange bilder fra oss:

Foto og treningsøkt før på dagen:

IMGP4797.jpg

IMGP4817.jpg

IMGP480309.jpg

IMGP48240.jpg

Så noen bilder fra turen:

IMGP48620.jpg

IMGP4838o.jpg

IMGP49310.jpg

IMGP484709.jpg

IMGP492209.jpg

IMGP491900.jpg

Må dele det opp..

Skrevet

Mange tøffe vinkler & motiver her... Kjempebra skutt... :) (husker ikke hvilket kamera du har.?)

Så bra at han blir modigere på vann... Er en tilvennings sak...

Skrevet

Mange tøffe vinkler & motiver her... Kjempebra skutt... ;) (husker ikke hvilket kamera du har.?)

Så bra at han blir modigere på vann... Er en tilvennings sak...

Tusen takk, jeg har pentax optio x

Det er vridbart så får mange nye vinkler ;)

Det var ikke så veldig vanskelig å få han til å gå ut i vannet, bare å klikke når han nærmet seg..når han gikk litt i vannet.. osv. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...