Gå til innhold
Hundesonen.no

Sirkus


Benedicte

Recommended Posts

Hva tenker du på? Tror ikke sirkusdyr har det så verst, jeg. Litt betenkelig med ville dyr i fangenskap uansett, men sirkus er vel ikke det verste! Tenk så gøy for hundene å få trene hele tiden og vise seg fram hver kveld! Var det noen sånne tanker du tenkte på? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at en isbjørn og en pingvin har det godt på et sirkus. Etter hva jeg har forstått er det ikke mange siruks som kun holder til i polarområder?

Har ikke så mye respekt for sirkus, men har ikke gjort noe for å demonstrere, nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg boikotter sirkus, og er med på demonstrasjoner når det blir holdt.

Hadde sirkus vært kun tryllekunstnere, akrobater, klovner og andre "menneske-kunster". Da hadde jeg gått, for jeg syns at akrobater er fryktelig fascinerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke sirkus jeg..

Dyrene har det ikke godt der i det helle tatt!

lever i små bur og nor de skal trene blir de slott men en gjen stokk med en spiss på tuppen! :) Har sett vidio om det der!!

De lever med lenker på beine i allefall Elefantene!

De har også utrydnings truede dyr som lever i små bur! :(

Nei eg blir bare så sur av å snakke om det! :( Dyrene på sirkus har det ikke bra i det helle tatt!!!

Overdrev eg litt kanske ?:( Men er det noen som er enige? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke sirkus som har elefanter,kameler, og andre slike eksotiske dyr.

En elefant er skapt for å vandre mange mil om dagen på savannen. Så tre runder dunt sirkuset er aaaalt for lite!

Og har man noen gang sett dem gå på tur med elefanten sin? Ikke jeg iallefall!

Jeg har ikke vært på sirkus siden jeg var 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke på sirkus nei, liker mye bedre tivoli :) Tror nok hunder og andre vanlige kjæledyr har det greit nok på et sirkus, men ikke elefanter o.l

Og har man noen gang sett dem gå på tur med elefanten sin?

Ja det har jeg faktisk sett, men om det var med vilje vet jeg ikke.

Var vell for noen år siden når det var et sirkus rett nedi veien her, jeg og en venninne går tur med hundene og der står plutselig to elefanter*sjokk* Vi tørde ikke gå forbi med hundene så vi gikk en omvei hjem og gikk så ned igjen for å se om de hadde stukket av eller noe. Elefantene stod og gresset og var løse, ingen lenker rundt beina eller noe. Tørde til og med å klappe den ene hehe, men det kunne jo vært veldig farlig, var noen barn som samlet seg rundt for å se på de svære dyrene. Etter en halvtime kom to "elefantpassere" og hentet dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du på? Tror ikke sirkusdyr har det så verst, jeg. Litt betenkelig med ville dyr i fangenskap uansett, men sirkus er vel ikke det verste! Tenk så gøy for hundene å få trene hele tiden og vise seg fram hver kveld! Var det noen sånne tanker du tenkte på? :rolleyes:

eeh, ser du kun hunder på sirkus? Hva mener du med at sirkusdyr ikke har det så værst? Jeg snakker om elefanter, tigre, løver, pingviner osv. Elefantene lever i et lite bur, og får kanskje tasse rundt med kjetting rundt beina. De tvinges inn i små sirkusringer med masse, masse støy og mennesker rundt, og må stå på 1 bein, sitte seg på en stol osv. I tillegg til å bli fraktet rundt i landet hele året. Jeg veit ikke hvordan disse hundene har det, men tviler på at alle har det så godt. Tanken på å bruke dyr som ren underholdning gjør meg kvalm.

Flott at så mange er imot sirkus. Det er så altfor mange som ikke tenker på dyrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke på sikus selv, men når sirkus arnardo er innom her går jeg og Chicka ned og ser på dyrene, for her er det stor plass og de går ute i stor innhegning.

Kom i prat med hun som trener hestene for noen år siden og når de er her går jeg ned og prater med hun, vledig grei dame og utrolig flink med hestene.

Men jeg liker ikke helt at elefanter er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke alle dyrene da som sagt :rolleyes: eks hundene tror jeg ikke har det værst men elefantene og kamelene osv lider og mye mer da...! men jeg går ikke på sirkus selv da.. Har alldrig likt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke alle dyrene da som sagt :rolleyes: eks hundene tror jeg ikke har det værst men elefantene og kamelene osv lider og mye mer da...! men jeg går ikke på sirkus selv da.. Har alldrig likt det...

Jammen nå har jeg aldri sett et sirkus med kun hunder da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få lov til å være litt usmakelig her - er egentlig ikke sikker på om jeg er enig i det jeg skal si selv, men here goes:

De fleste dyrene som er på sirkus, i dyrehager o.l er jo faktisk født og avlet i fangenskap - ville det virkelig være så mye bedre for dem å slippe ut i jungelen igjen? Man har jo gjort forsøk på dette med å sette "temmede" dyr tilbake i vill tilstand igjen og det ender som regel med at de dør relativt raskt fordi de ikke er kapable til å finne føde og vann, og forsvare seg selv.

Jeg er selvfølgelig enig i at det er tragisk at lommeboka gjør at folk fyker ut i jungelen og skiller elefantmødre fra sine barn i ekte tragisk "start-på-disney-film-stil", men ville disse sirkusdyrene hatt det noe bedre på savannen? Jeg bare spør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...