Gå til innhold
Hundesonen.no

apport


9na

Recommended Posts

Har lyst å lære Doffen apport,han er veldig lettlært..men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem,for at han skal synes det er gøy..

Janka elsker apport,men hun lærte det helt av seg selv hehe..

Så hvordan lærte dere deres hund apport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å lære Doffen apport,han er veldig lettlært..men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem,for at han skal synes det er gøy..

Janka elsker apport,men hun lærte det helt av seg selv hehe..

Så hvordan lærte dere deres hund apport?

Tja... klikkertrener du? I så fall er det veldig enkelt å la hunden tenke seg fram til det selv. Men likevel:

Hold apporten foran snuta til hunden, når hunden ser på den eller tar på den så belønn. Etterhvert så øker du kravene med at hunden skal bite over og holde.

Så begynner du på nytt fra bakken og gjør samme regla.

Kall det apport når hunden holder apporten sin.

Ikke hold på for lenge! De kan lett bli lei apporten. Det er kjempeviktig at apporten er moro for å få en fin øvelse. Vi prøver 3-4 ganger før vi tar pause og gjerne finner på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar =)

Nei jeg klikkertrener ikke,har hørt mye om det da,men aldri fått satt meg helt inni det..har bare trent med ros og godbiter..men med klikkertrening,er det ikke noe med at man klikker akuratt idet hunden gjør noe bra og så belønner?Og skjønner hunden dette fort,hva klikket betyr liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...