Gå til innhold
Hundesonen.no

Speilrefleks kamera


_aussie_

Recommended Posts

Driver å lurer litt på å kjøpe speilrefleks etterhvert, men har noen spørsmål..

Jeg er ganske flink til å miste kamera i gulvet osv, tåler det noen turer i gulvet? :D

Hvilken type er billigst og er det bra kvalitet på det?

Trenger man mye ekstra utstyr?

Går det å filme med det? Isåfall hvor lenge og kvalitet på filmen, blir det bra?

Hvor får man tak i dem?

Noen bra å anbefale? pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å lurer litt på å kjøpe speilrefleks etterhvert, men har noen spørsmål..

Jeg er ganske flink til å miste kamera i gulvet osv, tåler det noen turer i gulvet? :P

- NEI, å har du et dSLR så mister du det ikke i gulvet for å si det sånn, da bør du tabbeforsikre kameraet... :D

Hvilken type er billigst og er det bra kvalitet på det?

dSLR er jo ikke billig, verken innkjøp eller oppgradering..

Canon 350D koster rundt 6500kr med kit linse...

Nikon D50 koster ca 5600kr...

Men 350D er vel det beste kjøpet i "billigklassen", mange som kjøper det å ingen som klager...

Canon 5D med linse koster 23.000 uten linse eller noe... Litt for mye.? :P

Trenger man mye ekstra utstyr?

Man greier seg lenge med kit linsen som er med 350D...

Om man ønsker (å har råd , så kan man utvide med bedre linser, å ekstrautstyr...)

Går det å filme med det? Isåfall hvor lenge og kvalitet på filmen, blir det bra?

- Nei... dSLR er for BILDER, det er fotokamera i høy kvalitet, å videofunsjon på fotoaparat er bare en tillegsfungsjon som er med kompaktkamera... (noen kan ha video, men frek. 350D har ikke det...

Hvor får man tak i dem?

Alle som selger fotoutstyr.......

( nett er oftes billigst.)

Noen bra å anbefale? pris?

Du som må finne ut om du har 7000, 10.000 eller 20.000 å bruke på kamera... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.fotovideo.no <- canon eos 350d for 5990 elns.

ellers, mister du det EN GANG i bakken, kan du regne med det blir skjevt inni der.

trenger du speilrefleks?

gode digitalkameraer kan gjerne være bedre å bruke for "den vanlige brukeren".

ps. ikke kjøp noe humbugmerke på qxl, de driver å juksler med pixler (interpolering).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kanskje ikke speilrefleks noe for meg, det digetalkamera jeg har nå har gjenomgått MYE for å si det sånn. Det har tålt å dette i snøen, gulvet og bakken en rekke ganger, jeg har hatt det i ca 1 år, og brukt det veldig ofte, må også nevne at det var et billig kamera.

Åssen kamera kan anbefales ellers da?

Hva med dette?

FujiFilm FinePix S5600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dette?

FujiFilm FinePix S5600

Sakset fra akam.no

Plus`er..

- Svært rimelig ultrazoomkamera

- Godt dynamisk omfang

- Tåler en trøkk

- Lite bildestøy på høye ISO-verdier

- God lysstyrke på objektivet

Minus`er

- Ingen bildestabilisator

- Bildene kunne vært skarpere

- Treg autofokus på tele

- Irriterende og lite logiske menyer

- Kameraet gir en billig plastikkfølelse

Konklusjon.

For å kunne yte dette kameraet rettferdighet, må vi nesten ta prisen med i vurderingen. Du kan få det til under 2800 kroner i seriøse nettbutikker, og det er svært gunstig, og gir veldig mye kamera for pengene. Canon S2 IS koster omtrent 50% mer. Så hvis du har begrenset budsjett, og ønsker det et ultrazoomkamera, så er dette absolutt et kamera å vurdere.

Slik info finner du selv med google.... :D

(Jeg har ingen egen erfaring me kameraet...)

- Tåler en trøkk (betyr IKKE at det kan falle i gulvet.! du må lære deg å behandle det som et dyrere fotokamera, mye linser å skjør elektronikk i kamera, billigkamera har verken linser å skryte av eller avansert elektronikk...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må bli flinkere med å behandle kamra pent :P Høres ut som et greit kamera egentlig. Vil ha et kamera som kan ta bilder ganske fort etterhverandre. Siden jeg er så glad i å ta bilder av hunder, osv.. Ser jo at det blir mange utrolig kule bilder med speilrefleks, sterke og klare å *Sikle etter speilrefleks* :P

Takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kanskje ikke speilrefleks noe for meg, det digetalkamera jeg har nå har gjenomgått MYE for å si det sånn. Det har tålt å dette i snøen, gulvet og bakken en rekke ganger, jeg har hatt det i ca 1 år, og brukt det veldig ofte, må også nevne at det var et billig kamera.

Åssen kamera kan anbefales ellers da?

Hva med dette?

FujiFilm FinePix S5600

Er vel ganske likt mitt det der. :P Jeg har s7000, jeg har vært veldig fornøyd med mitt. Har hatt det snart i 2 år nå og funker like bra enda. :P Til tross for at det har fallt i gulvet endel ganger. :rolleyes::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kanskje ikke speilrefleks noe for meg, det digetalkamera jeg har nå har gjenomgått MYE for å si det sånn. Det har tålt å dette i snøen, gulvet og bakken en rekke ganger, jeg har hatt det i ca 1 år, og brukt det veldig ofte, må også nevne at det var et billig kamera.

Åssen kamera kan anbefales ellers da?

Hva med dette?

FujiFilm FinePix S5600

Jeg har sånt kamera. Er veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dette?

FujiFilm FinePix S5600

Det kameraet har jeg netopp fått, og jeg er kjempe fornøyd nå, etter at gubben lærte meg å bruke det riktig...

Jeg tok masse bilder i Drammen forrige helg og måtte slette over halv parten og en stor del av resten av bildene er uklare... :D

Men det var min feil og nå har jeg lært å bruke det riktig,hehe :P

Jeg er litt "mann" akkurat med det der, bruks anvisning er no dritt liksom... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av gode digitalkameraer, har jeg erfaring med:

Sony DSC-R1

sony_dscr1.gif

Sony DSC-F828

sony_dscf828.gif

Sony DSC-F717

sony_dscf717.gif

Alle de kameraene der er gode, men.. Ja, det er fra forskjellige tidsepoker, så kvalitet/finesser har blitt bedre og bedre.

(Øverste er nyest og best)..

Priser på kamera, o.l. Kan man finne via www.kelkoo.no, som søker via de fleste større nettbutikker.

Jeg har også brukt bla.a. Canon EOS 350D til proff bruk, men det er jo speilrefleks, som nevnt ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg orket ikke å vente lenger! Så nå har jeg kjøpt Nikon D50! Det kostet rett over 6000 siden jeg tok med spesialforsikring og beskyttelses veske. Har ikke fått prøvd det enda siden jeg må lade batteriet! men gleder meg ENORMT! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å sparer til speilrefleks nå :P *Glede seg til bursdagen, så jeg får masse penger*

Gled deg kjempe masse :P Ett utroligt bra kamera og bildene blir knall fine... hva merke ska du ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe meg Nikon D50 i løpet av sommeren. Har sett på flere ulike tester av speilreflekskameraer for nybegynnere, og dette var best i test foran Canon Eos350. Prisen er heller ikke så galen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til de med familie i statene. Dollaren er så utrolig lav at man idag kan kjøpe Canon EOS 20D med kitt linse til latterlige 6100kr. Noe å vurdere for dere heldigriser med familie der borte. Skulle bare hatt penger eg nå altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...