Gå til innhold
Hundesonen.no

Alley Oop?


Recommended Posts

Nei, jeg har ingen. Leste en klikker-artikkel der den ble nevt, og prøve da å finne den, men produsentet hadde visst sluttet å produsere den.

Lurer på hvordan den skal brukes, for hvis det skulle vært noe jeg har lyst til å bruke så kan jeg lage en enkel selv, hehe.

Nei, jeg har ikke, men skulle veldig gjerne hatt.... :)

Lenge siden du har kjøpt den regner jeg med...? Jeg har i hvert fall ikke klart å finne den noe sted på veldig lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se hva jeg fant: http://www.dealclick.co.uk/product/202410/...argetin-Toy.php!

Men jeg vet hvordan man bestiller fra utlandet da :P Noen som har erfaring med det?

Nei, jeg har ikke, men skulle veldig gjerne hatt.... ;)

Lenge siden du har kjøpt den regner jeg med...? Jeg har i hvert fall ikke klart å finne den noe sted på veldig lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se hva jeg fant: http://www.dealclick.co.uk/product/202410/...argetin-Toy.php!

Men jeg vet hvordan man bestiller fra utlandet da ;) Noen som har erfaring med det?

Man må mest sannsynlig betale med kort.

Har bestilt noen ting fra internett. Har ikke vært noen problemer. Du må betale toll hvis varen koster over 200 kr. Hvor mye er jeg ikke sikker på, men kan sjekke det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se hva jeg fant: http://www.dealclick.co.uk/product/202410/...argetin-Toy.php!

Men jeg vet hvordan man bestiller fra utlandet da ;) Noen som har erfaring med det?

Dessverre:

"Out of Stock

Unforunately, this item is not currently available. " :wallbash:

Men tilbake til spørmålet ditt... Hva brukes den til? Jeg brukte en lånt en på kurs som innlæring av target. Bikkja syntes den var ustyrtelig morsom, så det gikk fort.

Ellers er den superkjekk til fremadsending. o.l

Men selvfølgelig, musematte er jo sikkert like greit, men Ally-Oop er mye kulere... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ally-oop synes bedre på lang avstand, og i høyt gress feks. En brusflaske med vann kan jo gjøre samme nytta, men enig i at Ally-oop'en er morsommere, det er en sånn "velte-petter", spretter opp igjen. Har hatt litt trøbbel med at hundene vil bite i den jeg da.. Så rart at den ikke blir laget mer... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare hvordan den brukes? ;)

Det er en target, som man setter på bakken og hunden skal berøre med snuten. Hva man bruker den til er jo opp til hver enkelt, men som sagt, det var slik min hund først lærte å berøre target i første omgang. Alle Oop'en er morsom fordi den er rund i bunnen, og spretter opp igjen.

Mitt mål med den er i hovedsak fremadsending i forskjellige varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en target, som man setter på bakken og hunden skal berøre med snuten. Hva man bruker den til er jo opp til hver enkelt, men som sagt, det var slik min hund først lærte å berøre target i første omgang. Alle Oop'en er morsom fordi den er rund i bunnen, og spretter opp igjen.

Mitt mål med den er i hovedsak fremadsending i forskjellige varianter.

Jeg må ærlig innrømme at jeg syns klikker trening er litt kjedelig ;) (og ja jeg har prøvd det)...

Men det høres jo perfekt ut for fremadsending, og ikke minst morsomt... (når endelig jeg finner noe sånt, så er det ikke å få tak i her til lands) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg syns klikker trening er litt kjedelig ;) (og ja jeg har prøvd det)...

Men det høres jo perfekt ut for fremadsending, og ikke minst morsomt... (når endelig jeg finner noe sånt, så er det ikke å få tak i her til lands) :P

Du kan jo bruke en halvannen liters brusflaske isteden. Den spretter riktignok ikke opp igjen, men det gjør samme nytten ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg syns klikker trening er litt kjedelig :P (og ja jeg har prøvd det)...

Men det høres jo perfekt ut for fremadsending, og ikke minst morsomt... (når endelig jeg finner noe sånt, så er det ikke å få tak i her til lands) ;)

Litt OT men....

Hvis du synes klikkertrening er kjedelig (merkelig valg av ord men) så vil jeg tørre å påstå at du ikke har prøvd nok. Jeg kan være med på at folk synes det er tungvindt, vanskelig, lite matnyttig etc, men at det er kjedelig at hunden tilbyr alt mulig rart skjønner jeg ikke... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT men....

Hvis du synes klikkertrening er kjedelig (merkelig valg av ord men) så vil jeg tørre å påstå at du ikke har prøvd nok. Jeg kan være med på at folk synes det er tungvindt, vanskelig, lite matnyttig etc, men at det er kjedelig at hunden tilbyr alt mulig rart skjønner jeg ikke... :P

"kjedelig" da. Jeg hadde faktisk en innstilling om at klikker virket gøy både for hund og eier da jeg skaffet meg Rex. Gikk til innkjøp av klikker-boka og satt meg ned og leste. Så Begynte jeg å teste det ut. Og prøvde det en god stund. Men det fungerer bare ikke. Det er for kjedelig, det går tregt, OG den metoden jeg bruker funker (utenom når det gjelder stikkinga da :P ).

Jeg begynner å bli såpass lei klikker jeg da. For det er klikker meg her, og klikker meg der, Og bruker man ikke klikker så bruker man straff, er det mange som tror ( ikke alle :P ). Og man har plutselig blitt en misshandler. :P Og syns det er vanskelig å finne gode bøker, for de flese handler om klikker, (men har funnet en som jeg leser :P, som er en ikke-klikker bok).

Men de fleste finner ut ha som er gøy og hvilken måte som er morsom å trene på, både for hund og eier. (jeg kunne for alldel ikke trent på en måte som JEG syns var kjedelig, for da ville holdninga mi blitt "flytta over" til hunden min ;) )

Og det finnes miljøer der man KUN må bruke klikker, for ellers er det "ååå stakkars hund..."

Dette ble vel litt OT, men men... :P

får vel litt tilbake nå ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"kjedelig" da. Jeg hadde faktisk en innstilling om at klikker virket gøy både for hund og eier da jeg skaffet meg Rex. Gikk til innkjøp av klikker-boka og satt meg ned og leste. Så Begynte jeg å teste det ut. Og prøvde det en god stund. Men det fungerer bare ikke. Det er for kjedelig, det går tregt, OG den metoden jeg bruker funker (utenom når det gjelder stikkinga da :P ).

Jeg begynner å bli såpass lei klikker jeg da. For det er klikker meg her, og klikker meg der, Og bruker man ikke klikker så bruker man straff, er det mange som tror ( ikke alle ;) ). Og man har plutselig blitt en misshandler. :o Og syns det er vanskelig å finne gode bøker, for de flese handler om klikker, (men har funnet en som jeg leser :D, som er en ikke-klikker bok).

Men de fleste finner ut ha som er gøy og hvilken måte som er morsom å trene på, både for hund og eier. (jeg kunne for alldel ikke trent på en måte som JEG syns var kjedelig, for da ville holdninga mi blitt "flytta over" til hunden min :D )

Og det finnes miljøer der man KUN må bruke klikker, for ellers er det "ååå stakkars hund..."

Dette ble vel litt OT, men men... :P

får vel litt tilbake nå ja :wub:

Enig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...