Gå til innhold
Hundesonen.no

Det var den tentamenen..

Karina&Chica

Recommended Posts

Yes, da var den første og verste tentamenen tatt :P Matte er ikke gøy, men er fornøyd siden jeg faktisk svarte på alt(om jeg har fått riktig er noe annet)..

Nå er det bare engelsk,norsk og tverrfaglig igjen..Blæh :)

Men etter det er det jo FERIE!! Jippi :P;)

Noen flere som gleder seg eller? og er det bare min skole som har heldagsprøveuke denne uka egentlig...? Har din skole det?

Bare jeg som lurer..(kjeder meg litt og, men :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tverrfaglig??

Jeg hadde hovedmåltentamen forrige uke, har engelsk i morgen og sidemål på torsdag. Og to uker etter påske har jeg matte. Jeg gleder meg til jeg er ferdig med det - matte blir helt klart det verste, for likninger og algebra og sånn kan jeg fryktelig lite om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du øve litt da, kanskje.. det går nok bra :)

Tverrfaglig vil si å flette flere fag inn i hverandre i oppgaven du skriver. Jeg går jo helse - og sosialfag, og da har vi egen tentamen og eksamen som kalles tverrfaglig. Oppgaven kan f.eks være:

"Familien Hansen består av tre personer, mor, far og Trine på 4 år. Trine venter nå en lillebror eller lillesøster. De bor like ved en barnehage og har noen gode venner av familien like ved.

Hvordan kan foreldrene gjøre det best mulig for oppveskten til Trine? Hvordan kan foreldrene og omgivelsene rundt forberede Trine best mulig på det å bli storesøster? "

Og da må du altså trekke inn noe fra humanbiologi(menneskekroppen, f.eks huden i forhold til hygiene og skader), du må trekke inn noe fra helsefag(f.eks , hvordan hindre hjemmeulykker og hvordan få Trine til å utvikle en god helse) og du må også trekke inn noe fra Sosialfag(f.eks tanker og følelser Trine kan få i forhold til å bli storesøster)..

Håper det var et godt svar!

Lykke til på prøvene du skal ha i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det blir det! Gleder meg skikkelig ;) ..og bare for å slappe av(sier hvor mye det er å gjøre på skolen)

Du, jeg lover deg..

Det er nå du har det bra.. Snart er det jobb, lån på hus/leilighet, regninger som flyger inn, etc.. :P

Jeg husker jeg ble fortalt det selv, men jeg må innrømme jeg ikke tok det seriøst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg lover deg..

Det er nå du har det bra.. Snart er det jobb, lån på hus/leilighet, regninger som flyger inn, etc.. ;)

Jeg husker jeg ble fortalt det selv, men jeg må innrømme jeg ikke tok det seriøst :P

man ser det ikke før man er der selv nei :rolleyes: *ønske seg tilbake til barneskolen eller.no*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, uff da ;)

Jeg nyter tiden jeg har nå, og tror nok det å være voksen også er slitsomt, men noen ganger er det så mye at man bare skulle ønske at tiden gikk superfort og at man ble voksen slik at man kunne gjøre andre ting enn skole hele tiden.. eller bli et lite barn igjen! Det hadde vært best, da hadde vi sluppet alle bekymringene :P

Men man får vel bare gjør det beste ut av det og nyte tiden man har, rett og slett :P

..nå er engelsktentamen også bestått, btw :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...