Gå til innhold
Hundesonen.no

Schäferhund valpen Atsu

Svedge

Recommended Posts

• Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Nå er det bare noen dager igjen! Imorgen drar jeg mot Oslo igjen og på søndag er jeg hundeeier :lol:. Det har vært en del innleveringer på skolen nå før eksamen, så tiden har gått ganske fort.

Nå mangler det bare en 15kg RC Maxi BabyDog sekk med fôr fra dyrebutikken, som de forhåpentligvis får inn imorgen før jeg drar. Eller har jeg alt utstyr som trengs.

Neste uke kan bli interessant :angry:.

Vi reiser også i morgen! Jeg jobber for harde livet for å bli ferdig med alt til vi skal dra, så her har tiden også gått overraskende fort! På mandag får vi møte vår lille krabatine.

Neste uke blir interessant, indeed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Atsu i hus! :(

Var litt sliten selv igår etter all reisinga, så jeg ventet med å skrive noe her før idag.

Flyturen gikk veldig bra, det var bare flyplassen og minuttene inni flyet før avgang som var skummelt. Han var litt småstressa under turen, men han holdt seg rolig og fin. Overgangen til nytt hjem var heller ikke så vanskelig for ham, nesten ingen klynking. Han har blitt knyttet til meg veldig fort, følger meg overalt, leker og koser lett. Nå begynner jeg å få kontroll på dammene og. Det viser seg til at han liker å tisse på hardt underlag . Bæsjing går også fint ute.

Like før vi dro fra Kennel Marscha:

DSCF0459b.jpg

DSCF0463b.jpg

Sliten stressa Atsu i baggen sin:

DSCF0466b.jpg

Atsu sover godt ved min side idag:

DSCF0471b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå :P Han er så vidundelig! Helig med sånn små kraftige valper! hihi! nyt valpetiden da, den forsvinner fort :P

kan skrive under på at de forsvinner fort ja... toya blei stor sååå fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for en update! :P

Legger ut bilder i morgen..

Copy/paste fra en mail jeg sendte til Marscha :P:

Atsu trives godt, veldig sosial liten gutt. Han har hilst på en del av vennene mine, noen naboer, og et par greie hunder. Litt skummelt de første 3-4 sekundene, men han blir fort glad i og trygg på de nye :D. Alle som har hilst på'n har satt seg ned på huk og latt han ta sin tid.

Jeg føler Atsu er kommet et stykke på vei til å bli husrein, veldig få dammer (noen uhell kan ikke ungås) og ingen bæsjeklatter inne nå. Har enda ikke hatt noe særlig behov (hvis det ikke er synlig) for å ta ham ut etter han har spist, som regel sovnern like etter han har spist. Greit det, blir mest tisseturer ut i hagen etter søvn. Han piper en del når han skal ut for å bæsje, derfor har ikke det blitt noe problem.

Trening ellers:

Kontakt: Han begynner også å forstå kommandoen nå

Bur/kasse: Piper lite med døra igjen (bare litt i starten), sover delevis i kassa om natta.

Ta godbiter fint: Nesten perfekt.

Børsting: Godtar det nesten nå.

Kloklipp: Godtar ikke helt og gjør litt motstand.

Bitehemming: Småbiter i klær (bukseben, ærmer) hvis han blir for ivrig.

Gå i kobbel: Biter og har drakamp i kobbelet hvis han blir for ivrig.

Nei: Ikke helt god enda.

Alenetrening: Rundt 1-3min, går inn når det er stille.

Eneste jeg anser som problem er knasking på småstein, det kan ikke være noe sunt for tennene hans. Mulig det har blitt litt negativ forsterkning ved at jeg har plukket stein ut av munnen hans.

Nå som han har blitt husvarm, så er han også blitt mer rampete og energisk.

Tar gjerne imot tips :P. Biting i kobbelet og stein knasking trenger jeg noe veiledning på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenetrening: Rundt 1-3min, går inn når det er stille.

Biting i kobbelet og stein knasking trenger jeg noe veiledning på.

Klarer du gå inn igjen før han begynner å pipe? Om ikke så er det supert at du har hjerte til å vente ;P

Biting i kobbel, fest en dressurlenke/kjetting i enden av kobbelet med en karabinkrok i andre enden som festes i halsbåndet. Er ikke så god å sette tennene i og problemet løser seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du gå inn igjen før han begynner å pipe? Om ikke så er det supert at du har hjerte til å vente ;P

Selv om han har noe å gjøre, så følgern etter meg så fort jeg går ut av døra til rommet. Om han begynner å pipe mens jeg ute, så tar han noen pauser som være av variabel lengde. Når en pipepause kommer, da går jeg inn. Hvis ikke vil pipingen hans funke og bli verre er jeg redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Atsu begynt å bjeffe, naboen skulle flytte på grillen, det var veldig skummelt.

Han fikk hilst på nabobarna og, de var litt kjappe i bevegelsene, så det tok litt tid før han godtok de uten å løpe unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Update tid igjen! :P

Rakkern min vokser raskt nå, oppe i 10kg allerdede og 10,5 uker gammel.

Det meste går fremover og, han har så og si sluttet å gnage på møbler og steinknaskingen snart bort, men ikke helt. Nå har han kommet i den verste bite alderen, så mine armer og føtter er ikke så trygge for tiden når han ikke vil kose. Jeg prøver så godt jeg kan å fryse helt, se en annen vei og ignorere bitinga eller å gå ut av rommet.

Ca. hver tirsdag og torsdag drar på hundeklubbens trening, der får han møtt hunder i alle størrelser og farger. De store hundene fortsatt litt skumle. Atsu er snill med de rolige hundene og leker med de som vil leke. :P

Her kommer det en haug av bilder fra han er 9 uker til idag.

DSCF0510b.jpg

DSCF0516b.jpg

DSCF0539b.jpg

DSCF0541b.jpg

DSCF0544b.jpg

Komodebikkje :P

DSCF0566b.jpg

DSCF0574b.jpg

Meg og Atsu

DSCF0576b.jpg

DSCF0580b.jpg

DSCF0581b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg synes det kommer helt an på hvor på alvor de tar dette og om de virkelig er innstilt på å ta alle forholdsregler fremover. Hunden skal aldri være løs i hagen eller ute igjen, og eier må ha tilstrekkelig kontroll i bånd med sikret utstyr. Jeg ville hatt en ordentlig samtale med eier, der dere har satt dere ned sammen og diskutert dette uten å gå til angrep, men at du er nødt til å vite at noe lignende ikke skal skje igjen, og om du ser at de gjør det (f.eks har hunden løs eller eier mister bånd) så har du spart på dokumentasjon og vil anmelde.
    • Veldig synd at mange kommenterer uten å kjenne fakta!  NHL og NKK er de to stambokførende organisasjonene i Norge.  Hvorfor noen velger den ene framfor den andre, kan være forskjellig, men for å registrere i noen av registerne, må foreldrene være registrert i et godkjent register og for en del raser er det helsekrav og premiekrav for å registrere valper. Mange hunder er også registrert begge steder, og mange deltar på utstillinger i begge systemene.  Hvis mor er registrert i NHL, kan det jo f.eks være fordi hennes foreldre er registrert der, evt import fra et utenlandsk register anerkjent av Allianz og ikke FCI?  NHL er underlagt Allianz som er en paraplyorganisasjon på linje med FCI, og har medlemsklubber i mange land.  Allianz/NHL  godkjenner raser som ikke er godkjent i FCI, som f.eks Silken Windhound, Alapaha Blue Blood Bulldog og flere andre, men selvsagt kan ikke raser som er forbudt i Norge registreres.  Ifht avl ligger de forskjellige raseklubbers avlsregler til grunn, så valpekull som ikke ville vært godkjent registrert i NKK, vil mest sannsynlig heller ikke kunne registreres i NHL.  NHL har ingen ansatte, men blir drevet av noen ildsjeler som gjør en kjempejobb!  Jeg stiller i begge systemer og stortrives på NHLs utstillinger, der det alltid er lave skuldre og god atmosfære.  Så tro ikke alt du hører, men sjekk selv!   
    • Har du sett på Hundlands? De har jakker ned i xxs: https://www.hundlands.com/en/collections/hundagare
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...