Gå til innhold
Hundesonen.no

Skullerud treff

Guest Jonna

Når treffes på skullerud?  

13 stemmer

1. 1.

• Mandag-torsdag
      8
    • fredag
      2
    • lørdag
      3
    • søndag
      0

Recommended Posts

Skrevet

Hallo.

Mulig jeg også kan bli med på tur en gang, må enn så lenge ta T-banen da. (Desverre)

Det er snakk om turer i bånd? Er heller ikke helt for masse slipp av hunder som ikke kjenner hverandre.

Min lille kan være noe kjeftete,men god på bunn hehe. Så hun har veldig godt av turer i bånd sammen med fremmede hunder.

Er det langt fra Hellerud til Skullerud?

MvH Lillian & Mopsen Muffin

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Er det ingen voksne (gamle da) som vil gå tur med meg og Fibi. Vi kan ikke gå med dere hvis Ane og Solo er med, for da skal Solo være supermamma og begge blir superhurper! Men Skullerud er jo her og jeg kan ofte! :)

Skrevet

Så kjipe dere er da...torsdag 6 april :P God tur ;)

:P Trening i Hokksund eller..?

Er det langt fra Hellerud til Skullerud?

Nei det er 10 min med banen fant jeg ut på Trafikanten.no:

Fra: Hellerud # (Oslo) 6. april 2006

Til: Skullerud [T-bane] (Oslo)

T-bane 3 mot Mortensrud [T-bane]

Fra: Hellerud [T-bane] 18.15

Til: Skullerud [T-bane] 18.25

Sammenlagt reisetid: 10 minutter

Maks gangavstand er satt til ca. 20 min eller 1400 meter.

Bare å komme det! Knall med flere! :P

Skrevet

;) Trening i Hokksund eller..?

Ja...og jeg vet ikke om jeg kan misse den...Vi misser nok treninger pga jobben.Men på den annen side så har han godt av å gå tur med andre hunder i bånd..det er jo trening det og? :P

Skrevet

Ja...og jeg vet ikke om jeg kan misse den...Vi misser nok treninger pga jobben.Men på den annen side så har han godt av å gå tur med andre hunder i bånd..det er jo trening det og? :P

Jepp, dere har så godt av litt sosial trening begge to! :P Spesielt du! :P

Bli med a! Det virker jo ikke akkurat som du trives best der heller...! Tenk deg så lykkelig Lokeliten blir da, kan flørte med både Blaze OG Lita! :P Får håpe det ikke blir catfight mellom damene da! ;)

Skrevet

Case til meg?? spennede!! fortell ;)

Redigert for å si: jeg har en massasjehund kl 16.30 på onsdag, så dere får bare gå på torsdag så blir jeg med neste gang. :P

Jeg tror at Luna er stokk stiv i skuldre og rygg, men er ikke sikker siden jeg ikke har særlig greie på sånt, så jeg skulle gjerne hatt en som kan til å kjenne på henne (evnt sparke meg avgårde til vetten) men så bor jeg jeg jo så langt ut på landet så dette hadde vært en gyllen mulighet..

Skrevet

Det er visst ikke fellestrening torsdag allikevel så da blir vi med ;) Var noe møte greier som jeg selvfølgelig ikke gidder å å dukke opp på. Så da gjelder bare å ikke bli enda mer sjarmert av en viss liten kelpie frøken :P

Guest Jonna
Skrevet

Det er visst ikke fellestrening torsdag allikevel så da blir vi med ;) Var noe møte greier som jeg selvfølgelig ikke gidder å å dukke opp på. Så da gjelder bare å ikke bli enda mer sjarmert av en viss liten kelpie frøken :P

banana :love2: Det var alt Blaze hadde å si om saken.

Så da ble det torsdag 6/4 kl 1830 da? (for oss som har litt tungt for det.. )

Stemmer!

Håper det blir opphold *krysse fingrer og labber*

Skrevet

Flottings!! ;) Vi gleder oss! :P

Hvor skal vi møtes da...? Med tanke på at det er noen som kanskje kommer med banen å sånn...

Hva var det du snakket om Jeanette? Plantasjen eller på hytta? Og kan du forlare veien dit...? :P

Guest Jonna
Skrevet

Flottings!! ;) Vi gleder oss! :P

Hvor skal vi møtes da...? Med tanke på at det er noen som kanskje kommer med banen å sånn...

Hva var det du snakket om Jeanette? Plantasjen eller på hytta? Og kan du forlare veien dit...? :P

Oioioi, jeg er så dårlig til å forklare... Kjører bare bil jeg. Jeg tror nesten plantasjen er enklest å finne fram til. OM jeg husker rett så er det også merket fra veien(om det da ikke står "Oasen, Koteng" som sentere het før).

Uansett så skal man passere skullerud skole. En stor pakeringsplass på venstre siden og bare fortsette rett fram. Man kan se enden på veien (ved plantasjen) fra hovedveien, så jeg tror nok ikke vi greier å unngå hverandre. Det er bare til å gå rett fram :P

Adressen til Plantasjen er: General Rugesv. 107.

Skrevet

Hvis man tar t-banen til Skullerud.... Gå bare opp trappa fra perongen.. da kommer man opp til narvesen.. så ta til venstre.. Gå bortover til venstre helt til selve veien svinger til venstre av av seg selv.. der tar man til høyre.. da går man langs en parkeringsplass (og har den på venstre side).. så går man bare litt innover den veien så ser man plantasjen på høyre side...

Guest Jonna
Skrevet

Hvis man tar t-banen til Skullerud.... Gå bare opp trappa fra perongen.. da kommer man opp til narvesen.. så ta til venstre.. Gå bortover til venstre helt til selve veien svinger til venstre av av seg selv.. der tar man til høyre.. da går man langs en parkeringsplass (og har den på venstre side).. så går man bare litt innover den veien så ser man plantasjen på høyre side...

*puh* en som var litt flinkere enn meg ;)

Skrevet

;)

Men jeg vet ikke om jeg kan komme alikevel jeg da... :P Solo skulle selvfølgelig få løpetid...

Guest Jonna
Skrevet

;)

Men jeg vet ikke om jeg kan komme alikevel jeg da... :P Solo skulle selvfølgelig få løpetid...

Er det ikke bare Loke som blir hannhunden i flokken? Det er jo opp til hannhund eiere om deres hund ikke blir for stresset! Du får spørre pent :P

Skrevet

Loke blir stresset uansett han så det blir bare ekstra god trening :) forresten så tok jeg meg den frihet å invitere med ei vennine av meg , Anne, hun har en kjempegrei Working springer som heter Birk. Anne er også grei forsåvidt :P

Skrevet

Loke blir stresset uansett han så det blir bare ekstra god trening :) forresten så tok jeg meg den frihet å invitere med ei vennine av meg , Anne, hun har en kjempegrei Working springer som heter Birk. Anne er også grei forsåvidt :P

Kult, endelig få møte de som jeg har hørt endeeel om...! :P

Skrevet

Vi vil være med!

Men kan ikke i morgen for vi går på dressurkurs (siste torsdagen <_< )

Si ifra om dere skal på ny tur da så vi får vært med! Skullerud er rett ved oss.

Guest Jonna
Skrevet

Jeg tror jeg kan i morgen, og har veldig lyst...

Men er det sånn at alle dere andre kjenner hverandre og sånn, eller....? :)

Nei, jeg har vell bare truffet 3 av dem en gang på utstilling tidligere.

Senere:

Nå har jeg vært å sjekket forholdene på Skullerud. Anbefaler gode sko og bukser som tåler en sprut.

Det er grus fra til vannrenseannlegget (for dem som ikke er kjent så er det ikke så langt innover) Der ifra er det bare "skispor" div dem fleste går der nå. Jeg prøvde ikke det selv siden jeg gikk med noen som var dårlig til bens, men det kom en liten flokk med folk og hunder som gikk innover der. Så jeg tror nok ikke det skal være noe problem. (men anbefaler ikke småsko)

Ellers så syns sier Blaze at det er gode hundeforhold. Skittene og fine buker/labber :rolleyes:

Guest Jonna
Skrevet

Ettersom folk sikkert ikke fikk med seg at jeg har oppdatert siste innlegg:

Bump ;)

Skrevet

Flott! Gleder meg jeg ;) Og håper inderlig at Loke oppfører seg som et mannfolk til tider og ikke bare en overhormonell kenguhund... *krysse fingre*

Skrevet

Håper dere gjør det flere ganger for da vil jeg og Chicka også være med, jeg bodde jo en stund på skullerud og gikk turer i det området hele tiden *mimre*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...