Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøp av domene

Caroline

Recommended Posts

Skrevet

Har i lengre tid tenkt på å kjøpe domene og å endelig få lært meg å snekre hjemmeside "the real way".

Men hvor kjøpe, hva skal jeg velge, og hva er bra pris for det jeg får for pengene?

Noen som vil hjelpe en stakkar som alltid har brukt div. gratissider? :icon_redface:

Skrevet

Har i lengre tid tenkt på å kjøpe domene og å endelig få lært meg å snekre hjemmeside "the real way".

Men hvor kjøpe, hva skal jeg velge, og hva er bra pris for det jeg får for pengene?

Noen som vil hjelpe en stakkar som alltid har brukt div. gratissider? :P

Jeg har nettopp kjøpt der fra skal bli spennende og se åssen det blir :P betalte 228 for et år da fikk jeg webhotell, domene osv :icon_redface:

Skrevet

Jeg bruker https://www.b-one.net/

De er "aldri" nede, de har god support, de har FRI trafikk noe jeg ser på som viktig.

De har ogs en hjemmeside generator som gjør at man kan lage hjemmesider på samme måten som gratis sidene, også har de "layouts/templates" som gjør at oppsettet ser proft ut. :icon_redface:

Skrevet

Takk for tips dere :icon_redface: Skal tenkte litt på det, også må jeg jo bestemme meg for domenenavnet da :P Står mellom 2 stykker og klarer ikke helt bestemme meg... Skal ha samme navnet som kennelnavn også, så det bør være noe jeg er fornøyd med :P

Skrevet

Forresten, hva er billig og hva er dyrt egentlig? Har jo ikke peiling...

Det Tine å Tuppetroll har er kanskje det billigste man kan få, da med de begrensnignene som er med i den prisen... Har du ikke store krav så er det mere en nok til ditt bruk også...

Det du ikke må finne på er å kjøpe domene av foreksempel internettleverandøren din, de har Blodpriser 500% dyrere er allefall min leverandør på slikt...

eller så er jo www.domeneshop.no meget gode å har greie priser uten begrensinger.... Jeg kommer ikke til å skifte bort fra de allefall... :)

bare domene - 95kroner året...

Skrevet

Takk for tips dere :) Skal tenkte litt på det, også må jeg jo bestemme meg for domenenavnet da ;) Står mellom 2 stykker og klarer ikke helt bestemme meg... Skal ha samme navnet som kennelnavn også, så det bør være noe jeg er fornøyd med ;)

Bare husk at det bør være lett å huske og stave for andre ;)

Skrevet

Bare husk at det bør være lett å huske og stave for andre ;)

Klart :) Det ene er veldig nordisk, det andre mer internasjonalt, derfor klarer jeg ikke bestemme meg ;) Ser liksom fordeler og ulemper med begge deler...

Skrevet

Det Tine å Tuppetroll har er kanskje det billigste man kan få, da med de begrensnignene som er med i den prisen... Har du ikke store krav så er det mere en nok til ditt bruk også...

Det du ikke må finne på er å kjøpe domene av foreksempel internettleverandøren din, de har Blodpriser 500% dyrere er allefall min leverandør på slikt...

eller så er jo www.domeneshop.no meget gode å har greie priser uten begrensinger.... Jeg kommer ikke til å skifte bort fra de allefall... ;)

bare domene - 95kroner året...

Jo, men bare domene.. Altså, man må vel ha webhotell eller noe sånt, eller har jeg misforstått fullstendig? Tror jeg har klart å bestemme meg for domenenavn nå, så jeg gleder meg til å sette igang :)

Skrevet

Skal enten ha www.Gizmo.com elle TineogGizmo.com noen som har forslag?

du burde finne et kort navn i hvertfall :)

www.Gizmo.com synes jeg hørtes bra ut :huh:

Skrevet

Ja fikk litt hjelp av elin der men tenkte på det alså :huh: men så tenker jeg jo at jeg skal ha en hund til senere og hvet du... Så blir det ikke bare litt dumt med det da?

Skrevet

www.gizmo.com har vært opptatt siden 1994 eies av et amerikans selskap...

.net .org osv er alle også opptatt...

www.tineoggizmo.com er ledig... Store bokstaver er ikke tillatt så det ser jo litt sammensmeltet ut...

Greit å sjekke om en adresser er ledig før man sitter dagesvis å funderer på om man skal ha den eller ikke... :huh:

Skrevet

tineoghunden.com, tineoghundene.com , tineshund.com

gizmosverden.com , tinesside.com ....

Du må jo se hva du skal bruke domenet til å ha et navn som passer... Å ha sidenavn etter hundens navn er jo litt gambling.. Du heter tine ?? så om du har en adresse etter ditt eget navn eller noe.?

Di korte, enkle domenene er tatt for mange år siden, så man må tenke litt spesielt eller personlig.... :huh:

Skrevet

For dere som har fox så legger bildene seg sånn og skal være en film på forsiden må fixe jeg da :) skal være fikset nå :huh:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...