Gå til innhold
Hundesonen.no

Staffordshire Bull Terrier


hildand

Recommended Posts

Jeg har en nyyyydelig staffejente på 6 1/2 mnd. Og etterhvert som jeg blir kjent med staffene, så liker jeg dem bare mer og mer! Dette er en hund som har levd opp til alle mine forventninger og litt til :P

Staffen er en veldig intelligent og hengiven hund. De er i utgangspunktet avlet for å felle store dyr (ergo liten og muskeløs og sterke kjever). I den tiden det var populært med oksekamp kom denne lille krigeren på banen i Staffordshire i England, derav navnet Staffordshire BULL Terrier. Denne har så vidt jeg vet aldri blitt avlet til kamp mot andre hunder. Og kun hunder med hengiventhet ovenfor mennesker har blitt brukt. Derfor finnes den ikke aggresiv mot mennesker. Likevel sier en staff i fra hvis den blir provosert av en annen hund.

Staffene er selvstendige og trygge på seg selv, men likevel sterkt knyttet til sin leder og er lette å kontrollere. De er 100% til å stole på rundt barn pga deres hengiventhet til mennesker, samt at de har en utrolig høy toleranse-terskel når det gjelder mennesker.

Når dette er sagt bør man også vite at det er en aktiv hund som trenger konsekvent oppdragelse og sysselsetting.

Verdens beste rase!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De er 100% til å stole på rundt barn pga deres hengiventhet til mennesker, samt at de har en utrolig høy toleranse-terskel når det gjelder mennesker."

du skal vell aldri stole 100% på en hund sammen med barn, det hadde ihvertfall ikke jeg gjort!.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De er 100% til å stole på rundt barn pga deres hengiventhet til mennesker, samt at de har en utrolig høy toleranse-terskel når det gjelder mennesker."

du skal vell aldri stole 100% på en hund sammen med barn, det hadde ihvertfall ikke jeg gjort!.....

I england blir de faktisk kalt nanny-dogs. Men ville uansett aldri latt et barn være alene med en hund, uansett rase. Og det av hensyn til hunden også.

Bilde av Athene 5 mnd:

Athene5mndstilt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei ei vennie av meg er oppdretter på sånn rase. Gleder meg veldig mye til å hilse på den tispa. Å så får Amalia noe å leke med utom dacher, golden.. ossen er de i lek da? husk jeg har ikke hilst på en sånn rase før, men en nede i gata her har det. Synes de er kule jeg. hehe.. jeg gleder meg som en unge jeg til å hilse på en sånn rase:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ei vennie av meg er oppdretter på sånn rase. Gleder meg veldig mye til å hilse på den tispa. Å så får Amalia noe å leke med utom dacher, golden.. ossen er de i lek da? husk jeg har ikke hilst på en sånn rase før, men en nede i gata her har det. Synes de er kule jeg. hehe.. jeg gleder meg som en unge jeg til å hilse på en sånn rase:)

Hehe. De er veldig oppegående hunder. De liker nok best å dytteleke. Ting går veldig fort og det er gjerne med mye lyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...