Gå til innhold
Hundesonen.no

Døvstum bildeselger på døra.


MarieR

Recommended Posts

jeg sitter jo her, det ringer på, ask bjeffer, og jeg går ned og åpner. Der står det En nokså gammel mann, det ser ut som han er fransk, han har hvertfall en sånn alpe hatt på hode. han rekker fram hånden, og jeg tar den, holdt på å få sjokk da han kysset den. :P:P så gir han meg en lapp der det so noe sånnt som "jeg er døvstum, jeg har ikke penger til.." Jeg leste ikke mer, men pekte innover i huset for å signalisere at jeg skulle spørre pappa. Vi kjøpte ingenting. han solgte nydelige bilder, av både hunder og andre ting. Når jeg kom ut igjenn og ristet på hodet, tok han igjenn hånden min og kysset den.

jeg trur aldri jeg har syntes så synd på noen i hele mitt liv! Tenk så mye arbeid han har lagt den i de tegningene..fine var de og. uff..er så glad jeg har alle funksjoner i behold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har to nydelige bilder av hunder som de har solgt på døra.. det er sikkert tull fra mange av dem men de lager nydelige bilder.. :icon_redface:

Vel,

Dere må gjøre som jeg gjør, når jeg møter hun damen med lapp "Jeg har to unger i Romania".

Jeg sier "Og? Tenk på meg da? Jeg har ikke unger engang Òg så klager du??"

neida, hehe..

Jeg gav henne penger jeg :P

Men, ja.. jeg gir ikke uendelig med penger, jeg ser det litt an, samt jeg gir ikke penger til folk om og om igjen.

Tror hun damen med lappen fikk vel ca. 60kr (mynter jeg hadde i baklommen).

Noe kan man fint gi, om det er en femmer, en tier, elns.. Med mindre man tror det garantert går til dop/alkohol da :P

Jeg gir ikke penger til de som kommer med feks. "Hei, jeg var på fylla i går, så drakk jeg opp alle pengene og kom meg ikke hjem til damen. Har ikke penger til bussen, kan jeg få en tier??".

Den er for drøy, synest jeg da :P

Hva kostet bildene hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ei her på døra og eks: jeg har ikke penger og vil selge noen bilder for å tjene meg litt penger. Så sa jeg nei for jeg ikke hadde penger på meg så tok hun lappen og kikka stygt på meg :P følte meg litt dum da, men det er jo litt ekkelt når de kommer på døra og tigger penger og da :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ei her på døra og eks: jeg har ikke penger og vil selge noen bilder for å tjene meg litt penger. Så sa jeg nei for jeg ikke hadde penger på meg så tok hun lappen og kikka stygt på meg :P følte meg litt dum da, men det er jo litt ekkelt når de kommer på døra og tigger penger og da :icon_redface:

Ja, men du.

Jeg synest bøssebærere kan være verre.

PS PS. mener da ikke alle bøssebærere, men noen av de.

De synest jeg til tider kan være irriterendes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du.

Jeg synest bøssebærere kan være verre.

PS PS. mener da ikke alle bøssebærere, men noen av de.

De synest jeg til tider kan være irriterendes.

Hehe, jeg skal kanskje gå med bøsser til tirsdag, men jeg tror ikke jeg er så veldig irriterende da... :icon_redface: Sier bare hva jeg samler inn penger for og spør om de vil bidra. Hvis de gir penger sier jeg takk og hvis de ikke gir, ønsker jeg dem en god dag, så går jeg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe!! jeg de værste er de der jehovas vitner! trenger seg skikkelig på! gir aldri penger til noen jeg heller! trenger de nok til meg selv! hehe!

Ja, de og mormonere.

Bestemoren min så noen Jehovas Vitner(de kommer flere ganger) øverst i veien her en gang og sendte Lisa ut i hagen, så de turete ikke å komme inn(Lisa pleide å varsle en del når det ko noen)

En annen gang da bestemoren min var syk(psykisk) kom det mormonere inn til henne, så da jeg kom hjem hadde hun masse brosjyrer og bøker hun hadde fått av dem.

Angående døvstumme menn o.l. tror jeg de fleste prøver å lure til seg penger. Her kommer ofte sånne på døren, og det kan jo ikke være så mange døvstumme menn fra Romania her :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De står jo pokker meg på parkeringsplasser !! jeg ble stoppa på gata også av dem! men det er jo litt kjekkt å virke knall intressert så når de er ferdige å snakke så lukker du bare døren eller sier nei!! huff føler meg litt slem av og til men de fortjener det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... liker ikke jehovas vitner jeg heller.. vi er nemli kristne å pappa liker dem absolut ikke.. en gang de kom å ringte på sa pappa at han ikke ville snakke me de, men som vanli nektet de å gå og var veldi påtrengende.. hehe pappa som har litt kortlunte og som ikke er så lur å tulle med (kan eksplodere til tider, er da best å søke dekning fort..!) klikka helt han begynnte å rope og ba dem pelle seg vekk fra tomten hans..hehe.. har ikke hatt besøk der av jehovas vitner etter det.. tror ikke de nye som bor der heller har hatt det.. hehe.. :)

men husker en gang jeg var på mcdonnalds så kom en jente bort til oss ca på min alder (var da ca 8-9 år) hun ga oss en lapp der det stod at hun var døv.. og så lurte hun på om vi ville kjøpe noe pinser.. mamma kjøpte en for å vere snill.. Jeg så henne senere på dagen da hun var med sin far eller noe.. hun var faktisk døv.. men for meg virket det mer som om han brukte henne til å tjene penger.. liker ikke sånne folk.. syns litt synd i henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det kom et sånt døvstumt menneske med lapp i hånda på døra her en gang. På lappen stod

det at hun var døvstum, og ikke snakket norsk. At hun trengte penger til øre-operasjon før hun kunne

starte på utdannelse. (Døv og stum men snakker ikke norsk, logisk nok spør du meg...)

Jeg sa "har ikke penger på meg, så nei takk". Så nikket hun og gikk. Hvis hun ikke kunne høre svaret,

og ikke kunne norsk slik at lesing på lepper ikke nyttet, hvordan visste hun da at hun skulle gå etter

jeg hadde sagt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det kom et sånt døvstumt menneske med lapp i hånda på døra her en gang. På lappen stod

det at hun var døvstum, og ikke snakket norsk. At hun trengte penger til øre-operasjon før hun kunne

starte på utdannelse. (Døv og stum men snakker ikke norsk, logisk nok spør du meg...)

Jeg sa "har ikke penger på meg, så nei takk". Så nikket hun og gikk. Hvis hun ikke kunne høre svaret,

og ikke kunne norsk slik at lesing på lepper ikke nyttet, hvordan visste hun da at hun skulle gå etter

jeg hadde sagt det?

Haha! Hun trenger mye trenging før hun kan bli proff svindler :)

Sånn er det faktisk, de aller fleste er proffe tiggere. De lærer hverandre opp i generasjoner. De har det som skattefritt "yrke", og mange av de "tjener" mer enn meg i måneden!

Noen synes kanskje at dette er en fordomsfull ting å si, men det er det overhodet ikke. Det er harde fakta, og bare dumsnille nordmenn tror noe annet. Desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg kjøpte et flott blyanttegnet bilde av en dørselger en gang, syntes det var så fint. Etter en stund satte jeg meg ned for å se litt på dette flotte bildet jeg hadde kjøpt. Plutselig oppdaget jeg at bildet var kopiert og bare skrablet litt oppå med blyant så det skulle se tegnet ut.. *så skuffa*

Jeg er forresten utrolig dårlig på å si nei til dørselgere.. Huff og huff.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...