Gå til innhold
Hundesonen.no

Trekke tenner?


Recommended Posts

Slikt ordner seg veldig ofte helt av seg selv. Og fra bildet å dømme er det jo ingen fare for at tannstillingen skal bli feil - da de voksne tennene allerede har kommet seg på riktig plass.

Litt røff leking med en annen hund - litt drakamp om en tauleke, e.l. - så er de tennene borte på nulltid. Synes forøvrig han har kommet langt i tannfellingen for å være bare 5 mndr. Store fine og kraftige tenner.

JEG hadde avventet det litt, jeg - fulgt med at de ikke får noen misfarging, og troligvis er de borte før du aner ordet av det.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er litt enig der! han var veldig tidlig med å felle også da! :P Fant akkuratt nettopp ei hjørnetann på gulvet faktisk! men var ikke på den siden som jeg har tatt bilde av så de faller nok snart ut! han er ikke akkuratt så "forsiktig" når han leker! :P

MEN hvis de ikke detter ut av seg selv.. vet noen hvordan de gjør når de trekker tenner? får hunden narkose eller noe lokal bedøvelse eller? Jeg hadde ikke klart å sett på! :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ikke så ille ut, hadde vært værre hvis den nye hjørnetannen hadde kommet innenfor (det gjorde den her nemmelig), og pass på hvis han ser ut som han har vondt, for Felix sine løsnet ikke i det hele tatt og den ble presset slik at han hadde vondt, så da var det vekk me'n :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! jeg la merke til idag da jeg så i munnen til Timon at på den ene siden så det ut som dobbelt opp med hjørnetenner... Må han trekke den? De kjentes ikke løse ut..

i58300953_98192_3.jpg

Se og bedøm selv...

Dette er dobbelt ja! Trekk så fort som overhode mulig!!! Så rekker tennene å komme på riktig plass igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er litt enig der! han var veldig tidlig med å felle også da! :P Fant akkuratt nettopp ei hjørnetann på gulvet faktisk! men var ikke på den siden som jeg har tatt bilde av så de faller nok snart ut! han er ikke akkuratt så "forsiktig" når han leker! :P

MEN hvis de ikke detter ut av seg selv.. vet noen hvordan de gjør når de trekker tenner? får hunden narkose eller noe lokal bedøvelse eller? Jeg hadde ikke klart å sett på! :unsure:

Athene måtte trekke to hjørnetenner på den ene sida (andre sida falt ut uten problemer), og hun var i full gass-narkose. Alt gikk veldig udramatisk for seg. Levere hunden og hente når de er ferdige. Trekker du ikke risikerer du feil tannstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm er litt forskjellige svar her så jeg aner jo ikke hva jeg skal høre på! Noen sier jeg bare kan vente siden de ikke står på feil plass å andre mener jeg bør trekke de! ikke lett å vite! kan dere ikke bli enige :icon_redface: (det siste var ironi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så akkurat sånn ut her ved 6 mnds. alder, og jeg var også usikker. Kontakta hun som eier faren, de har tross alt drevet oppdrett en stund, så jeg regna med jeg fikk et ålreit svar der.

Hun ba meg vente og se, og sa de mest sannsynlig datt ut av seg selv. Hvilket de gjorde, etter en kort stund. Og de satt bom fast da jeg snakket med henne.

Lurte også på det med tannstillingsfeil, men det mente hun ville vært genetisk betinget og kommet uansett.

Så jeg ville ventet jeg altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi jeg snakka med noen andre relativt erfarne hundefolk og de sa også at jeg burde vente til han var 7 mnd hadde han ikke mistet dem til da burde jeg ringe og få trukket dem! så jeg tror jeg venter jeg! Så kjekkt å høre andre sine historier om dette også! hihi! takk takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lara løper rundt her med 8 hjørne tenner nå hun...

Melketennene hennes sitter bom fast og hun syns det er ubehagelig, hun vil ikke ha fingre i nærheten av munnen, så jeg begynner å vurdere å trekke. De har vært sånn i en uke nå.

Typisk at det skjedde akkurat nå for vi var på valpeshow i helga og da hadde vi NM i å trekke seg unna dommeren :)

Hun hadde ingen planer om at han skulle grave henne i munnen... Jeg fikk gløtta litt på leppa hennes, og i kritikken står det "Perfekt bitt", så det er nok inn med ekstra hjørne tenner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...