Gå til innhold
Hundesonen.no

Bronsjemerkeprøven


Wanderlust

Recommended Posts

en nå er jeg så forvirra, og hører hele tiden at på bronsjemerket skal man få slippe alle forstyrrelser, og man kan kreve å være alene med dommeren. Vi skal jo være i en hall. Og jeg ville i tillegg gjerne fått igjen porten, pga rex kan stikke, og ute der er det mange biler.

Hører at jeg kan kreve å få ned porten, men av andre ikke.

Hører at jeg kan få kreve å være alene, men av andre ikke det heller.

Og trenern sa jeg også kunne spørre om at lyset skulle være av (er jo lyst inni der på dagen uansett), så rex skal slippe å få skyggene rett oppi trynet (for di gjeter han)...

Hva har jeg egentlig rett til å kreve? Eller har jeg ikke lov å sette noen krav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spurt først jeg.. De fleste dommere er greie, og dette er jo ikke den strengeste prøven. Bare prøv å ikke bekymre deg over noenting. Alle forstyrrelser kan du jo ikke komme unna, men du kan spørre om å lukke porten så ingen kan se deg. Det er alltid best å spørre pent før du krever. Og det går nok kjempefint. Hvis ikke fikk dere jo øvd litt på å være i en hall?

Lykke til, og ha gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spurt først jeg.. De fleste dommere er greie, og dette er jo ikke den strengeste prøven. Bare prøv å ikke bekymre deg over noenting. Alle forstyrrelser kan du jo ikke komme unna, men du kan spørre om å lukke porten så ingen kan se deg. Det er alltid best å spørre pent før du krever. Og det går nok kjempefint. Hvis ikke fikk dere jo øvd litt på å være i en hall?

Lykke til, og ha gøy!

Vi trener vanligvis i hallen. Men egenetlig vil jeg at porten skal være igjen, kun for at han ikke skal fokusere for mye på en åpning, hvo han kan komme seg unna...(kan stikke lett).

Og de har sagt at det kan sitte folk inni hallen, og de kan jo stoppe han om han stikker. Men han kommer til å stikke pga det er en åpning. Og han driter jo i om det er noen som hindrer han også. For da løper han og koser seg i resten av hallen istedet. (er jo en "Stor" hall)...

Takk forresten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med dommeren, hun som skal dømme virker kjempegrei :(

Kommer også til å prøve på lørdag men tar det kun som trening da Nena egentlig ikke er klar :P

Ja møtte ho idag. Eller ho bare var der. Men han morten S. (eier balder) (om du vet hvem han er), så skulle han snakke litt og høre om vi kunne ordne så porten var igjen hvertfall. Men skal det sitte noen å se på meg, så må de være musestille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei det gikk ikke så bra.

For det første var vi i agility-hallen, og alle hinderne sto rundt (rex har aldri sett noe sånt før), og ikke har vi hatt sjangs til å trene rundt sånne "forstyrrelser".

Tannvisninga fikk jeg 10 på. og lineføring var det masse snusing, men holdt seg sidenav meg hele tiden så fikk 7 på den. Så på fri ved foten stakk han (for å lukte på disse hinderne), jeg hentet han, og fikk jo selvsagt 0. Men dekk fra holdt stakk han igjen. Så da droppa vi det, og gjorde resten med godbiter. Men da hadde jeg plutselig fått 9 på stå under marsj, og 10 på innkalling, og 2 minutter enkeltdekk reiste han seg bare opp på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei det gikk ikke så bra.

For det første var vi i agility-hallen, og alle hinderne sto rundt (rex har aldri sett noe sånt før), og ikke har vi hatt sjangs til å trene rundt sånne "forstyrrelser".

Tannvisninga fikk jeg 10 på. og lineføring var det masse snusing, men holdt seg sidenav meg hele tiden så fikk 7 på den. Så på fri ved foten stakk han (for å lukte på disse hinderne), jeg hentet han, og fikk jo selvsagt 0. Men dekk fra holdt stakk han igjen. Så da droppa vi det, og gjorde resten med godbiter. Men da hadde jeg plutselig fått 9 på stå under marsj, og 10 på innkalling, og 2 minutter enkeltdekk reiste han seg bare opp på...

Men det er jo ikke dårlig egentlig da... Et par nuller hist og her er bedre enn mange øvelser med 5 spør du meg... virka som om noe gikk bra, og det er noe du skal være fornøyd med :) Får trene videre og prøve senere :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke dårlig egentlig da... Et par nuller hist og her er bedre enn mange øvelser med 5 spør du meg... virka som om noe gikk bra, og det er noe du skal være fornøyd med :) Får trene videre og prøve senere :huh:

Men som alle sier, Om rex oppfører seg så går alt bra. For alle momentene er så godt som inne, og gjør alt veldig bra. Så synd det er denne stikkinga som ødelegger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som alle sier, Om rex oppfører seg så går alt bra. For alle momentene er så godt som inne, og gjør alt veldig bra. Så synd det er denne stikkinga som ødelegger :huh:

Hmm, du må vel gjøre deg selv mer fristende å komme til da? Kle deg ut som sau? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, du må vel gjøre deg selv mer fristende å komme til da? Kle deg ut som sau? :huh:

hehe, eller bare få mer respekt (mener jeg da). men vet liksom ikk ehelt hvordan jeg skal få trent på dette utenom den langlina...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mange poeng fikk han tilsammen egentlig..? ;)

Jeg dreit egentlig i bronsjemerket etter at han hadde stikke 2-3 ganger,, så ho skreiv ikke på "kritikkskjemaet". Jeg brukte jo som sagt godbit for at han ikke skulle stikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...