Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kristiansand

Anne

Recommended Posts

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Jeg er kjempe fornøyd med dagen i dag.

Det er jo ikke det beste man kan få, men Miko var kjempe flink i ringen, han var så oppmerksom på meg og dommeren.

Kjempe flink på bordet, hun løftet til og med Miko opp, å koste med han.

Miko syns det var veldig stas, å begynte å snuse rundt i ansiktet hennes:)

Han gikk åsså veldig fint i dag, han stresset ikke, det var litt godt.

På slutten hadde hun åpen bedømming.

Da begynte hun med Miko å si at: Av dem som var i ringen var Miko den papillonen med det aller peneste hode, vakreste ører, og flott kjeve.

Da kan dere tro jeg ble stolt:)

Hu sa åsså at han hadde litt flat hale, å bevegde seg litt dårlig enda, men det vet jeg jo.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Her er kritikken:

Maskulin hannhund. Fint hode og uttrykk.

Vakre ører. Noe steil skulder. Noe smal i fronten. Mye kropp. Litt avfallende kryss.

Noe steile forbeinsbevegelser, og lite effekt bak. Vakker pels.

-Dommer: Lisbeth Campbell-

-1JK og 4JKK-

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-Link til premie bilde- :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

JH da?

Jeg kan ikke navnet, men hun pleier stille dvergssnauzer i jh. har vunner mye før.

Blaze ble jo også stilt i går. Og det gikk litt som forventet. BIR, men uten CACIB. Blaze er helt nedrøytet og kjennes ut som en stihåret Dachs...

Hun er også föret og trent til Bruks-sesongen den siste tiden så hun er meget slank nå (bruks kondisjon og utstillings kondisjon er desverre stor forsjell på min hund..) Til bruksssongen trener jeg mye utholdenhet og den lange musklaturen blir bygget, mens utstillingsdommere mener hun skal ha 1-2kg mer... og da mener jeg hun har for mye fett på kroppen.

Uansett, her er kritikken:

Meget velbygget tispe, men ganske lett og spelemmet. Hode står i forhold til kroppen, litt lang snute, fine ører. Utmerket hals og og overlinje, velv (?) godt kryss, beveger seg lett og ledig. God pels struktur.

Første gangen noen mener hun har for lang snute..... jeg ble litt "paff" av det. Dommeren sa også at hode hennes ikke var kileformet nok. (Kelpien skal ha ett revelignene utseende i følge standaren) Fram til denne utstillingen så har hun fått utmerket hode og uttrykk i alle kritikker. Men det er jo det som er halvemorroa med utstilling, er det ikke?? :)

Reisefølge mitt gjor det derimot meget bra med sin Australske Cattledog. Ble BIG 4 ! Så det ble plassert en "Aussi" rase i ringen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som pleier å stille dverg schnauzer? Er ikke det hun derre Iselin Sletten? Jeg trodde hun var blitt for gammel jeg, syntes at jeg hørte at hun sa at Harstad var siste utst hennes i JH før hun ble for gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Ei som pleier å stille dverg schnauzer? Er ikke det hun derre Iselin Sletten? Jeg trodde hun var blitt for gammel jeg, syntes at jeg hørte at hun sa at Harstad var siste utst hennes i JH før hun ble for gammel

Tror det var henne. lignet i alle fall mye.

Jeg kan selvsagt ha sett feil! Jeg sto i oppsamlingsringen til gruppe1 når dem ble bedømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendicte Nergård vant begge dager i JH.

I dag stilte jeg Oscar og vi fikk blått :D Han trenger å bli kraftigere, noe jeg egentlig visste, men trengte vel ikke å gi blå :( Med flat'en Lotta som jeg stilte fikk vi 1jk 4jkk med HP :) Stilte hun også i JH på søndagen, og det gikk ille, hun var sliten og matlei så hun ville ikke stå ordentlig :D Men lørdag gikk det bra i jh, gikk med Borzoi; Kita :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1JK, 1 JKK, HP og 3 VK

Kritikken:

good mouth. Feminin head, good ears. Rather good sholderangul. good front/bone, good tailset and coattexture, moves well.

Veldig fornøyd selv. Var veldig spent på hvordan det gikk. Før oss var det to andre, en hann og en tispe, i en annen rase og begge de fikk blått. Da kjente jeg at nervene kom mer, men det ble jo HP :) Jeg så sikkert litt overrasket ut fordi han ene som var inne etterpå i åpen klasse sa: Ja, den er lilla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juniorhandling:

Lørdag:

1.plass: Bendicte Nergård

2.plass: Joachim Balken

3.plass: Ukjent (for meg som ikke var der i hvertfall :) )

4.plass: Silje Karine

Søndag:

1.plass: Bendicte Nergård

2.plass: Martina D. Aspevik

3.plass: Joachim Balken

4.plass: Ukjent (for meg som ikke var der i hvertfall :) )

Grattis til alle :D

*Endret av Moderator grunnet Dobbelpost* Taz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder:

http://s9.photobucket.com/albums/a84/wheat...cal&media=image

Har lagt ut et bilde av en sobel sheltie(dessverre er det utrolig dårlig kvalitet på bilde så det syns kanskje ikke at det er en sheltie), lurer på om noen kjenner til hvor den kommer fra da jeg virkelig likte fargen, var liksom helt annerledes enn de "vanlige" soble sheltiene for denne var veldig lys(om noen skjønner hva jeg mener :) )

Her er bilde, med den flotte kvaliteten :D

http://s9.photobucket.com/albums/a84/wheat...nt=CIMG3611.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder:

http://s9.photobucket.com/albums/a84/wheat...cal&media=image

Har lagt ut et bilde av en sobel sheltie(dessverre er det utrolig dårlig kvalitet på bilde så det syns kanskje ikke at det er en sheltie), lurer på om noen kjenner til hvor den kommer fra da jeg virkelig likte fargen, var liksom helt annerledes enn de "vanlige" soble sheltiene for denne var veldig lys(om noen skjønner hva jeg mener :) )

Den heter Chiroskas Fransisckus, og fargen er lys hvetefarget sobel, som i tillegg er skygget. Kan ikke noe for det, men jeg liker ikke den fargen, da han ser nesten ulvegrå ut (noe som er en diskvalifiserende fargefeil hos sheltie).

Hun som eier den heter Norunn Jakobsen, Kennel Tunmark, mens Frasse er svenskfødt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D

hehe, jeg syns vanlig sobel er så kjedelig, likte virkelig denne fargen! :(

Vanlig sobel kjedelig?? :( Da kan du umilig ha sett mange... Finnes vel knapt en farge på hund med så bredt spekter i fargetoner... Lyse, mørke, skyggede... Mer eller mindre avtegn. Nei, sobel er ikke kjedelig :o Også kommer det fra deg som har Wheaten da :) De har jo bare én farge, er ikke det kjedelig da? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, "alle" sheltier er soble, derfor jeg syns de er kjedelige, jeg liker blue merle og svart og hvit best jeg da :)

Wheaten har jo en flott farge, men der legger jeg merke til alle andre ting enn fargen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, "alle" sheltier er soble, derfor jeg syns de er kjedelige, jeg liker blue merle og svart og hvit best jeg da :D

Wheaten har jo en flott farge, men der legger jeg merke til alle andre ting enn fargen...

Nåja, alle er nok ikke soble, men den fargen har vært vanligst de siste årene ja... Liker alle fargene jeg da, bortsett fra svart/hvit, der mister de uttrykket sitt, for alt blir jo svart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, alle er nok ikke soble, men den fargen har vært vanligst de siste årene ja... Liker alle fargene jeg da, bortsett fra svart/hvit, der mister de uttrykket sitt, for alt blir jo svart :)

de fleste er soble, og derfor syns jeg det blir kjedelig, men med den nyansen han Frasse hadde, den har jeg ikke sett før derfor likte jeg den. Men vi har tydeligvis helt motsatt mening på dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med eg Wheaten Mali: den fargen var fin! :) Jeg klarer ikke å se de spennende varianetene av sobel, for meg blir alle sheltier "like".Men denne var litt spenstigere :D

:(

Skal jeg noengang ha sobel sheltie må det bli sånn farge :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle dommere som liker den. Satt ved en av en dommer og han sa at han hadde gitt den 0. fordi den i hans øyne er ulvegrå, og det regnes som en diskvalifiserende feil...

Men men, den har da kun stor certet igjen for å bli champion, en hver dommer har rett til sin egen smak så lenge de dømmer etter rasestandar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle dommere som liker den. Satt ved en av en dommer og han sa at han hadde gitt den 0. fordi den i hans øyne er ulvegrå, og det regnes som en diskvalifiserende feil...

Men men, den har da kun stor certet igjen for å bli champion, en hver dommer har rett til sin egen smak så lenge de dømmer etter rasestandar

jøss, ulvegrå var den vel ikke, ser jo tydelig at den har en gyllen farge, men fin var den lell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...