Gå til innhold
Hundesonen.no

så et innlegg her et sted og kom på...


Inustaff

Recommended Posts

Jeg mener..okei..hunden kan være fin og frisk ellers..mulig at den ser bra på det andre øyet..og derfor fungerer utmerket.Men øyet er bortevekk.Og klart det synes,og merkes for hunden?!

Men å ta over halv pris for dette..er ikke det litt drøyt?

Hva mener dere?

Jeg synes det virker litt sprøtt...

Ikke at jeg mener hunden burdte være død og begravet og ikke fortjener et godt liv.

Men de fleste som skal betale 6-8000 tusen vil vel ha en hund med 2 øyne?

Hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal man få en frisk hund hvis man betaler over 50%. Oppdretteren bør heller være glad hvis det er noen som vil gi et godt liv til hunden. Selv hadde jeg ikke tatt i mot en slik hund. Kanskje dumt å tenke slik... Men kjøper jeg hund, skal jeg en frisk hund :D

Hadde jeg vært oppdretteren til denne hunden hadde jeg kanskje tatt av 60-70% av prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nå døde hund vart far til en hund med bare et øye.. Den valpen (felix) hadde aldri hat øye nr 2 og hadde absolutt ingen problemer, vil nesten si at var friskere enn noen av de andre i kullet sitt.. Jeg syns det er helt ok at en oppdretter tar halv pris for hunden.. Det feiler dem som oftest ingenting og jeg mener enn kan se på det som en utstillingsfeil, for hunden lider ikke av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nå døde hund vart far til en hund med bare et øye.. Den valpen (felix) hadde aldri hat øye nr 2 og hadde absolutt ingen problemer, vil nesten si at var friskere enn noen av de andre i kullet sitt.. Jeg syns det er helt ok at en oppdretter tar halv pris for hunden.. Det feiler dem som oftest ingenting og jeg mener enn kan se på det som en utstillingsfeil, for hunden lider ikke av det..

Hunden må jo på et vis være "hemmet". Vil feks ikke tro at lydighet/agility er noe for den hunden. Den kan/bør heller ikke avles på.. Så jeg synes halv pris er drøyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke avertert med pris,så jeg ringt faktisk for å høre jeg.

Nysgjerrig som jeg er...

Det er en stund siden nå da,men jeg trodde seriøst ikke at det var en seriøs annonse,grunnen til det har enkelte sett på Tv2.

Kunne jo hende noen ville flippe litt..være slemme..

Bilde av den enøyde var jo fremme...trodde det var manipulert jeg..ehh.

I en sånn situasjon ville jeg ha sagt at pris kan diskuteres.

Folk som ringte ville jeg ikke ha nevnt pris til,det viktigste måtte da være at noen ville ha og bli glad i den enøyde?

Så fikk prisen være symbolsk og settes fast når gode eiere hadde funnet sted.

Man kan nemlig ikke forvente at folk betaler halv pris for en hund med et øye,selv om de kan gi hunden det liv den fortjener og være like glad i den.

Ville personlig lagt mest vekt på at hunden fikk det bra,og oppdretter selv ville aldri betalt samme pris for en hund med en sånn feil.

For en feil er det,uansett...Det er ikke vanlig,selv om det forekommer.

Jeg har sett 3 fotinger også,men jeg synes virkelig det ville være drøyt og overprise dem,selv om folk faktisk blir like glad i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg vet om en enøyd sheltie som ble født i fjor, og han lever i beste velgående og blir trent i agility og er ellers familiehund, og det virker ikke som om det hemmer ham... Nå aner ikke jeg hva som ble betalt for ham, da han havnet hos venner av oppdretteren.

Men personlig synes jeg halvparten av vanlig valpepris virker helt OK for en hund som kan leve et normalt liv. Ett øye krever tross alt ikke ekstra oppfølging, men mindre det er pga. sykdom eller skade, som jo kanskje krever medisine/behandling. Men her var det jo snakk om en medfødt defekt, mangel på et øye.

Synes ikke det er så rart jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om både en øyde hester og hunder som trenes og går høye klasser.

Syntes vi skal være forsiktige med å sette begrensning på hunden bare fordi denmangler ett øye, iallefall før man har prøvd.

MEN jeg ville nok ikke betalt full pris for den, for man må jobbe mer med en hun med ett øye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja..jeg tviler på at de mest seriøse og flinke og populære og "berømte" og omtalte oppdrettere ogogog osv.. går hen og kjøper seg en enøyd hund til "samlingen" sin...?

De fleste mennesker synes ikke en hund med et øye er mindre verdt enn en vanlig hund med 2.

Men les VANLIG.

Det kan da umulig være så vanskelig å forstå at det ikke er hundens verdt det er snakk om.Dersom man skulle tenke sentimentalt og sånt så er jo min hund verdt millioner billioner trilliarder.

Onkel skrue ville ikke hatt nok penger...

Men det snakker vi ikke om nå.

Her er det snakk om at mennesker foretrekker å kjøpe noe som er iorden,og dersom "varen"vanligvis har en fastsatt pris,som er veid opp etter "oppdretters utgifter" og noenlunde verdi så ville jeg si at da holder vi oss til det.

En hunds verdifulle vesen generelt sett er ikke saken.

Hvorfor skal man ta 6-8 tusen for en hund med et øye?

Uansett om den kan brukes til det ene og det andre?

Det er ingenting slemt med å ikke ville betale så mye for en enøyd hund,jeg ville heller si at det burdte prises annerledes.

Man kan da få en med 2 øyne overalt..og det var 2 valper igjen i kullet..

Hvem hadde valgt den med et øye?For nesten samme pris?

ÆRLIG`?

Bør legges vekt på hjemmet den får.

Og jeg må jo si det at dersom jeg kom til en oppdretter som hadde en godt premiert enøyd hund,som kanskje var mor til noen valper...

Jeg tror sannelig jeg hadde frika litt ut og valgt neste kull.

For meg er det litt weird med enøyde hunder,og hadde derfor ikke taklet og eid en...så sånn sett er det ikke noe problem.

Som jeg nevnte kan 3 fotinger fungere bra også,jeg har pinadø sett hunder med støttehjul som fungerer flatt ...

Men skal man ta overbetalt for det?

Og begynne å kategorisere og utrede om bruksområdene hunden kan brukes til.

En 3 foting kan sikkert brukes greit,og en med støttehjul han bli medsammensvoren avisbudtralle,familiehund,og masse annet om ikke fantasien setter grenser..

Det er ikke riktig å stille "kjøper"eller den som lurer til veggs med kommentaren:

Er ikke den like mye verdt?Selv med et øye?

Vet ikke om noen skjønner..jeg mener det er drøyt..og hadde skjemmest over å ta en sånn pris for en hund med et øye UANSETT hva den kunne brukes til eller ikke.

Synes det var litt spennende å høre synspunkter om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nevnte ikke du hvor mye over halv pris det var snakk om da.

Som jeg sa, synes jeg halv pris er greit for en hund med ett øye, den trenger ikke noen spesiell medisinering eller oppfølging, annet enn at den kanskje er tregere å lære opp, men det har jeg ingen erfaring med.

Men du drar inn hunder med 3 bein osv. De kan sikkert fungere greit de altså, men der går grensa for hva jeg mener er levedyktig tror jeg. Ihvertfall hunder som må bruke støttehjul, der mener jeg eier er egoistisk rett og slett, for det er ikke noe hundeliv.

Men altså - enøyd hund = halv pris av vanlig pris eller evt. kun utgiftene oppdretter har hatt (det vil nok bli ca. det samme, avhengig av hvor mye prisen på rasen ligger på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...