Gå til innhold
Hundesonen.no

Sår på øye

Recommended Posts

Micky har fått et stort sår på øye..

det er altså noen uker siden, trodde det ville gå fort over, men det har ikke grodd noe særlig.

har vært oss dyrlegen to ganger, det ser ut som han må en gang til.

han ser ikke noe særlig på øyet og har det ofte lukket.

micky har vært med på mye(eksem, påkjørt, brukket fot og nå skadet øye..)

Han får noe salve på øyet, som han fikk oss dyrlegen.

Er det noen som har noen andre tips?

micky_sr.jpg

micky_sr2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen uker siden også har det ikke blitt bedre med medisin??

Hvor lang tid sa vetten at det kom til å ta?

Som naturmedisin kan du trekke ut te av kammille (fås kjøpt på apotek), avkjøl det og skyll øyet med teblandingen morgen og kveld, dette skal rense øyet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen uker siden også har det ikke blitt bedre med medisin??

Hvor lang tid sa vetten at det kom til å ta?

Som naturmedisin kan du trekke ut te av kammille (fås kjøpt på apotek), avkjøl det og skyll øyet med teblandingen morgen og kveld, dette skal rense øyet. :P

Det var i er en måned siden, vetten sa det skulle ta 2 uker.

har blitt bedre men langt fra bra.

takk for tipset, det skal jeg prøve :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i er en måned siden, vetten sa det skulle ta 2 uker.

har blitt bedre men langt fra bra.

takk for tipset, det skal jeg prøve :(

Er såret PÅ øyet eller rundt øyet??

Dersom såret er PÅ øyet så ville jeg dratt lit vetrinæren og fått han/hun til å sjekke det en gang til, kan være noe puss som ikke er blitt renset bort.

Kommer det mye verk ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er såret PÅ øyet eller rundt øyet??

Dersom såret er PÅ øyet så ville jeg dratt lit vetrinæren og fått han/hun til å sjekke det en gang til, kan være noe puss som ikke er blitt renset bort.

Kommer det mye verk ut?

Det er sår øye, et hakk i øye på en måte.

Vist han ikke ble bedre måtte vi til vetten og få han dopet ned, får å få sjekket et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sår øye, et hakk i øye på en måte.

Vist han ikke ble bedre måtte vi til vetten og få han dopet ned, får å få sjekket et eller annet.

Ok, fint at han doper ned og sjekker han, ken jo ikke være noe godt for gutten å gå med det øyet så lenge. :icon_redface:

Hunden til legen min fikk også sår på øyet som ble veldig betennt, de måtte tilslutt fjerne øyet, så det er viktig å holde det i sjakk.

God bedrings klem til han. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, fint at han doper ned og sjekker han, ken jo ikke være noe godt for gutten å gå med det øyet så lenge. :icon_redface:

Hunden til legen min fikk også sår på øyet som ble veldig betennt, de måtte tilslutt fjerne øyet, så det er viktig å holde det i sjakk.

God bedrings klem til han. :P

Takk! Jeg håper virkelig han blir bra snart.

Bruker å se på øyet hver dag og han for salve to ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig for kastrering dersom det gir hunden et bedre liv = Dyrevelferd  
    • Hva annet har dere gjort? Får han nok aktivisering? Hvor går grensen mellom at dette er et problem, og naturlig adferd? Det er normalt at en hannhund ikke går overens med andre hannhunder. Og at de kan stresse en del når det er løpetid i nærheten, og stikke på damejakt om de får muligheten. En del adferd blir fort forsterket om hunden ikke får nok eller riktig aktivisering. Og en del kan bli bedre med trening. Og så er det noen som har såppas sterk hormonell adferd at det er et problem som bare kan løses med å kastrere. Uten at jeg vet bakgrunnen din for hundetrening så ville jeg vurdert en time med en adferdsekspert for å vurdere hunden også, om han får riktig aktivitet, og om det er noe som evt. kan hjelpe.
    • Jeg har en hannhund på 3,5 år. Han var tidlig (1 år) veldig stresset,peip,sov ikke, dro seg ut av seler/åpnet dører for å stikke av, jokket på ting. Så han ble kjemisk kastrert da han var litt 14 måneder. Dette funket kjempe bra! Vi fikk en rolig hund, uten piping, stressing, sov om natten, stakk ikke av og sluttet å jokke. For 6 måneder siden valgte vi å ikke kjemisk kastrere han, for å sjekke hvordan han var i væremåte nå. Nå, 6 måneder etter er han superstresset, piper og ynker seg, og blitt yppete og hissig mot hannhunder, noe vi aldri har sett før! Han har også behybtå dominere leken. Han har pr nå ikke fått sjangs til å stikke av, men jeg stoler heller ikke på han. Væremåten er helt forandret.  Kommer dette av at vi sluttet med kjemisk tro? Burde vi bare bestille kastrering? Vet vi burde, og skal, snakke med veterinæren vår, men måtte bare lufte ting nå, høre om dere har hatt noen lignende tilfeller..?? Hilsen frustrert eier, og hund!
    • Går an å tørke av hunden, samt ha et teppe i sofaen feks. La hunden få velge selv om den vil ligge i sin egen seng, eller på sofaen med menneskene. Det er vel det minste man kan gjøre for denne skapningen som er i vårt fangenskap, totalt prisgitt oss.. så mye trist hundehold.
    • Takk for innspill, men jeg tror hunden min kommer til å ha et fullverdig og helt fint liv selv om den ikke får være i sofaen når den er våt og skitten. Jeg ville heller ikke latt en et barn som nettopp hadde rullet seg i gjørme eller bæsjet på seg sette seg rett ned i sofaen i stua (da bør jeg kanskje heller aldri ha barn?). Jeg tror at en hund som får ligge i sin egen seng i stua, midt i mellom alle menneskene den er glad i, har det veldig fint og føler seg som en del av flokken. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...