Gå til innhold
Hundesonen.no

Nyeste Office pakka


zorbas

Recommended Posts

Guest Per Olav
Er ikke Office sånt man 'egentlig' skal kjøpe? :D
Nå får jeg pakken via jobben, men den siste versjonen jeg fikk måtte registreres elektronisk enten via pc'n eller pr telefon. Mange programmer slutter å fungere dersom de ikke registreres, om det gjelder Office aner jeg ikke. På den andre sida finns det jo mange "hacks" ute på nettet. Selv velger jeg å betale for det jeg bruker utenom jobbsammenheng. Da er jeg garantert oppdateringer og ikke minst "reparasjon" av sikkerhetshull og annet fanteri som ikke ble oppdaget i utviklingsprossessen.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe den oss komplett. www.komplett.no

OpenOffice er gratis, og fungerer helt greit. Har også stavekontroll. Samt erstatning for både Word, Excel og Powerpoint.

http://no.openoffice.org/index.html (Norsk/Nynorsk utgave)

Trenger du et mailprogram kan jeg anbefale Thunderbird, som er laget av de som lager Firefox. Det finner du norskt på: www.firefox.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Home-edition, dvs for "ikke-kommersiell" bruk, koster 995,- på Komplett.no - den kan du ha til inntil 3 datamaskiner i samme hjem. Den "proffe" pakka, dvs fullversjon for kommersiell bruk koster 4395,-

mvh

HeliX

Var litt stiv pris da... :icon_redface: men greit og ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt stiv pris da... :icon_redface: men greit og ha..

Som privatperson, ville jeg aldri kjøpt officepakken selv.

Det er vel pga.jeg bruker nesten bare Word og Epost klient.

Outlook suger jo så sinnsykt, så den er jo uaktuell å bruke.

Writer i OpenOffice har jeg funnet noen svaketer med, men det er ting som de fleste brukere aldri vil merke..

Jeg har office full, med outlook, men jeg bruker ikke outlook.

pc'en min har aldri vært så stabil som den er nå, etter jeg ikke bruker internet explorer og ikke bruker outlook.. Nå trenger jeg bare å reboote om jeg installerer spesiell hardware, windowsupdates, el. lign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Espen her sier, prøv først OpenOffice og Mozilla Firefox, samt Thunderbird.

Det er stavekontroll i OpenOffice og jeg tror for de fleste vil det fungere greit. Den kan forresten også lage PDF!

Men er openoffice kompatibelt med ms office? Kan man lage et dokument i feks excel på jobben, ta det med hjem, åpne det i openoffice, redigere det, og så ta det på jobben og fortsette i excel igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er openoffice kompatibelt med ms office? Kan man lage et dokument i feks excel på jobben, ta det med hjem, åpne det i openoffice, redigere det, og så ta det på jobben og fortsette i excel igjen?

Vel, det er jo "issuet".

Samme som HTML, Standarder følges ikke 100% av forskjellige programvareprodusenter.

Det værste, er å hive powerpoint dokument inn i FF sitt tilsvarende.

Dog, kan du jo installere openoffice på jobben også og sådan slippe kompabilitetsproblemet :icon_redface:

excel ja, der har jeg ikke prøvd openoffice sin. Men tvile rpå den er like avansret som ms sin excel.. (som faktisk er mer avansert enn de fleste tror!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo "issuet".

Samme som HTML, Standarder følges ikke 100% av forskjellige programvareprodusenter.

Det værste, er å hive powerpoint dokument inn i FF sitt tilsvarende.

Dog, kan du jo installere openoffice på jobben også og sådan slippe kompabilitetsproblemet :icon_redface:

excel ja, der har jeg ikke prøvd openoffice sin. Men tvile rpå den er like avansret som ms sin excel.. (som faktisk er mer avansert enn de fleste tror!).

Hehe - akkurat sånt som er problemet, de gratisversjonene pleier ikke fungere godt sammen med ms sine produkter. Og at jeg "bare kan installere openoffice på jobben" - vel - da må jeg innom stort sett alle verdens land, hundretusenvis av kontorer og millioner av pc'er for å installere OpenOffice - i tillegg overtale alle til å bruke det. En ting er jo hva min kontormaskin har, men den må kunne "snakke" med alle de andre sine maskiner vet du. Tror det blir billigere å kjøpe ms da B)

Excel er faktisk meeeeeget bra, med utallige funksjoner, man skal nok lete lenge for å finne noe som virkelig erstatter det.

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...