Gå til innhold
Hundesonen.no

Email-varsling (igjen)


Recommended Posts

Heisann!

Jeg vet det har vært tatt opp før, men hva skjer egentlig med emailvarslingen?

Noe er seriøst feil med den ihvertfall - jeg får hver dag 10-60 emailvarsel om innlegg som er ca 4-10 dager gamle, som jeg har fått emailvarsel om fra før av, når innleggene var nye.

Jeg skjønner ikke hva det er, men begynner å bli rimelig lei av å få innboksen fyllt opp av gammel info hver eneste bidige dag - det er jo regelrett spamming.

Jeg vet jeg bare kan krysse av for at jeg ikke ønsker varsel, eller at jeg ikke ønsker daglige varsel, men jeg ønsker jo gjerne å bli oppdatert om nye innlegg i tråder jeg er aktiv i. Det jeg ikke ønsker er gjentatte gamle varsel. Lurte på om noe vil skje angående dette, eller om man bare må gi opp hele emailvarslingen hvis man ønsker å unngå problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får en god del mails herfra også. Hvis 10stk har svart på en tråd som eg har skrevet i så kommer det 10stk mails at det har kommet nye innlegg i den tråden. Er vel mulighet for å den sendere 1stk mail for hver tråd som er blitt besvart etter at man har postet istedenfor flere mails fordi det var flere som svarte etter deg. Elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får en god del mails herfra også. Hvis 10stk har svart på en tråd som eg har skrevet i så kommer det 10stk mails at det har kommet nye innlegg i den tråden. Er vel mulighet for å den sendere 1stk mail for hver tråd som er blitt besvart etter at man har postet istedenfor flere mails fordi det var flere som svarte etter deg. Elns.

Hei,

Bruker du "overvåk" eller "abbonner" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har postet denne et annet sted også, men dette er kanskje ting dere i ledelsen kan se på og vurdere...

* Jeg så noen har spurt etter å bli varslet når det skjer forandringer anngående regler her inne, det er ikke så dumt å sende slike endringer på mail til brukerne.

Som f.eks endring i tillatt bannerstørrelse

* Merkingen av mailene vi får kunne vært bedre, når jeg får mail om en ny topic innenfor et forum, står det noe sånnt som "varsling om nytt emne, hundesonen.com" (noen ganger kommer dette på engelsk) først når jeg går inn på mailen ser jeg hvilken tråd dette gjelder.

Før sto det på mailen (før jeg hadde åpnet den og før sonen ble fornyet) hvilken tråd dette gjaldt; foreksempel "nytt innlegg i Lek: rase etter bokstav" og hundesonen.com sto som avsender...

Spør dersom jeg forklarte meg rotete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke alltid mail når det kommer nye innlegg på den tråden jeg overvåker. Må inn å sjekke hele tiden selv om det har kommet noen nye innlegg. Slitsomt, da det er en grunn til at jeg velger overvåke denne tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

får du flere varslinger, uten at du har vært inne på emnet igjen?

ps. har det endret seg de siste dagene? (med tanke på andre problemet jfr. login tråden)

Nei, jeg får gamle meldinger om igjen. Idag for eksempel, fikk jeg 51 mail med varslinger om "nye" innlegg fra 20 og 21 mars. Dette er meldinger jeg har fått før, og jeg har vært inne på trådene hver dag etter den 21 - til i dag - og jeg har sjekket mail flere ganger daglig siden da.

Dette begynner å bli et såpass irriterende problem at jeg vurderer å slå av all emailvarsling fra hundesonen - men det er jo litt dumt for da får man aldri beskjed om nye innlegg i tråder man har skrevet i - og man kan fort oppfattes som arrogant om man ikke svarer direkte spørsmål i feks tråder man selv har startet...

mvh

HeliX

Edit: Og joda, jeg får flere varslinger uten at jeg har vært inne på emnet, og det har ikke endret seg de siste dagene (leste gjennom login-tråden, virker ikke som det har noe med det å gjøre. Har forøvrig ikke hatt noen auto-påloggingsproblemer noensinne her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner tilbakemelding fra forumledelsen evt moderatorer eller administrator om noe blir gjort med email-varslingen?

Det er jo tydelig at mange har problemer med den, og at den på mange ikke fungerer som den skal - blir noe gjort med dette? Kan man forvente forbedringer, eller "skurer det og går"?

Jeg vil gjerne vite, for hvis det ikke går ann å gjøre noe i det hele tatt blir jeg å legge hundesonen inn i spam-guarden min, slik at jeg ikke mottar noe som helst fra sonen. Synd, men jeg orker ikke hver dag å slette så mange gamle mail. (Fikk idag varslinger fra 28/3 som jeg har fått før...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner tilbakemelding fra forumledelsen evt moderatorer eller administrator om noe blir gjort med email-varslingen?

Det er jo tydelig at mange har problemer med den, og at den på mange ikke fungerer som den skal - blir noe gjort med dette? Kan man forvente forbedringer, eller "skurer det og går"?

Jeg vil gjerne vite, for hvis det ikke går ann å gjøre noe i det hele tatt blir jeg å legge hundesonen inn i spam-guarden min, slik at jeg ikke mottar noe som helst fra sonen. Synd, men jeg orker ikke hver dag å slette så mange gamle mail. (Fikk idag varslinger fra 28/3 som jeg har fått før...)

Jeg signerer denne HeliX!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at administrasjonen er klar over dette. Vet det er litt sykdom og sånne ting, men jeg er sikker på det vil bli tatt tak i så raskt som mulig. Vi moderatorer har ikke tilgang til den delen det er snakk om og kan dermed ikke se på saken.

Er selvsagt ikke sånn det skal være og vi har full forståelse for at det er fryktelig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til og se på dette så fort som mulig, undertegnede har vært syk og vi mangler vår sysadmin. Men som sagt skal vi se på det så fort som mulig.

Flott at dere tar tak i dette. Vil jo egentlig ikke klage, men det er irriterende å bli nedlassa i gamle mail, og så er det så dumt når man er på hundesonen av positive grunner og fordi man har glede av det og så ender det opp med irritasjon istedet.

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slått av all varsling fra hundesonen, men likevel får jeg MASSE mail, selv om det ikke er svart på de innlegga på flere uker...

har aldri slått på varsling jeg.. og får varsling... slå den du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg endret e-postadressen min for litt siden og nå får jeg ikke bare meldinger om innlegg som er flere dager gamle (og som jeg har fått melding om før og lest for lenge siden) - jeg får også alle meldingene to ganger! Siden det fort kan bli over 40 stk, blir det ofte til at jeg sletter alt sammen. Tar jo en evighet hvis jeg skal åpne hver enkelt melding for å sortere ut hva som er gamle meldinger, doble meldinger og hva som faktisk er nye svar på nye tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noen bedring på dette hos meg heller... Nå har jeg nettopp får 4 mailer med beskjed om nye innlegg på ett emne jeg har krysset av, bare for å finne ut at de svarene som er kommet er flere dager gamle. (det eldste innlegget er 5 dager gammelt..) Og ja, jeg har allerede lest dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noen bedring på dette hos meg heller... Nå har jeg nettopp får 4 mailer med beskjed om nye innlegg på ett emne jeg har krysset av, bare for å finne ut at de svarene som er kommet er flere dager gamle. (det eldste innlegget er 5 dager gammelt..) Og ja, jeg har allerede lest dem..

Samme her, ingen bedring her heller - og nå er det en måned siden jeg meldte i fra om dette - og da hadde det vært flere tråder om dette tidligere også. Jeg får flere dager gamle mail, og jeg får de samme varslene flere ganger. Blir regelrett spammet av hundesonen. Irriterende - og ikke en lyd om det skjer noe med problemet eller når vi kan forvente at det blir rettet på.

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av tingene som skal ses på senere ikveld. Så må vi håpe at vi får løst problemmet.

Vil ikke virke som jeg maser om dette, men tror nesten ikke dere har fått ordnet problemet i natt.... Den første mailen jeg fikk i dag var fra sonen om at jeg hadde fått en PM fra noen, men da jeg åpnet den så var den fra den 17 april, og jeg hadde allerede lest den... (og fått varsel om den tidligere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...