Gå til innhold
Hundesonen.no

Det estetiske, det praktiske og litt av begge.

Guest Per Olav

Recommended Posts

Guest Per Olav
Skrevet

Jeg snubler litt videre.

På en av sidene på hjemmesida mi har jeg lagt ut to identiske linker som begge fører til samme sida. I den horisontale sub-menyen er det en link som heter Godkjent rase. Den samme linken finner dere igjen på høyresida. Hva ser penest og og hva er mest praktisk av de to linkene.

--

Per Olav

http://www.wolfdog.no/breed/breed_1.asp

Skrevet

Jeg snubler litt videre.

På en av sidene på hjemmesida mi har jeg lagt ut to identiske linker som begge fører til samme sida. I den horisontale sub-menyen er det en link som heter Godkjent rase. Den samme linken finner dere igjen på høyresida. Hva ser penest og og hva er mest praktisk av de to linkene.

--

Per Olav

Har du endret på det? Jeg ser linken bare i den horisontale menyen.

Guest Per Olav
Skrevet
Har du endret på det? Jeg ser linken bare i den horisontale menyen.
Jepp - trodde aldri du ville svare. Putter det på plass i kveld så får du se :)

--

Per Olav

Skrevet

Jeg snubler litt videre.

--

Per Olav

Morn, du! Det skulle jeg ha svart deg på hvis jeg fant linken på høyresida :)

...

Guest Per Olav
Skrevet
Morn, du! Det skulle jeg ha svart deg på hvis jeg fant linken på høyresida :P ..
Æh.. jeg jobber jo med sida for sv ... øh -for gule.

Du kan jo ta en kikk nåh dah. Det er ikke lagt ut innhold under alle linkene, men dersom du ser på første sublinken under "Rasen" og sublinken under Artikler finner du noe. Ellers skal jeg legge inn en "her er" markering på linkene på høyresida slik at den sida man leser også skal ha linken uthevet og linja under teksten fjernes. Ellers noe som mangler?

--

Per Olav

http://www.wolfdog.no

Skrevet

Litt enklere å gjøre seg opp en mening nå som det er litt innhold der :P

Fremdeles ingen fan av fargene jeg, men..Hehe. Det er vel bare en smakssak, siden er fin ellers.

Likte spesielt godt denne. Der var det litt bilder og sånt som livet opp siden litt!

Guest Per Olav
Skrevet
Litt enklere å gjøre seg opp en mening nå som det er litt innhold der :)Fremdeles ingen fan av fargene jeg, men..Hehe. Det er vel bare en smakssak, siden er fin ellers.Likte spesielt godt denne. Der var det litt bilder og sånt som livet opp siden litt!
Kan da ikke gjøre alle til laks, Julie :P, eller ørret eller sei for den saks skyld. Dersom du ser på fargene på hundene på samme sida som du viste til, vil du se at de er tilnærmet lik fargene på sida, - det var det jeg ville ha med i designet, :P

--

Per Olav

Guest Per Olav
Skrevet
Ja, jeg ser det. Får vel bare leve med det, det er jo innholdet som er viktig :P
Det blir nok bedre skal du se når jeg får lagt inn noen bilder og slikt som bryter opp det andre.

--

Per Olav

Skrevet

Jeg synes fargene er fine jeg, de får siden til å virke seriøs. Syntes også oppsettet er oversiktelig, og stilig med bildene på siden :P

Skrevet

Veldig bra side, Per Olav, skulle ønske jeg hadde dine kunnskaper i hjemmesider.

Gleder meg til galleriet kommer op, er jo så glad i bilder, men det var veldig fine bilder på de andre sidene også.

Likte godt den siden fra "opprinnelsen" hvor det var gamle bilder. :icon_redface:

Guest Per Olav
Skrevet

Mens jeg prøver meg fram på bakgrunnsfarger til overskriftene og nytt oppsett for linkene på de sidene som skal ha to kollonner, ville det vært fint med noen flere tilbakemeldinger.

Denne gangen går det på lys og kontrast på bildene.

De fleste skjermene varierer litt med hensyn til hvordan fargene gjengis. Jeg har satt et slags gjennomsnitt på lysstyrke og kontrast basert på hvordan skjermene jeg har hjemme viser bildene. Jeg ville være takknemlig for kommentarer vedrørende bildet i nedre høyre hjørnet på denne sida: http://www.wolfdog.no/ og bildet i sidekollonna på denne sida: http://www.wolfdog.no/artikler/ulvtilhund/innledning.asp

--

Per Olav

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
    • Hvis du ikke har vært borte mer enn en time nå, og så plutselig øker til en hel arbeidsdag så er det klart at det blir problemer. Jeg vil også påstå at de færreste valper takler greit en arbeidsdag alene ved 12 uker, og synes det er ganske dårlig av en oppdretter å påstå det. Det er også litt raseavhengig, men jeg ville aldri regnet med at hunden var klar til hele dager alene hjemme ved 12 uker, uansett rase. Man henter vanligvis valpen ved 8-10 uker. Den første uken bør man være sammen med valpen og legge et trygt grunnlag, og så gradvis legge til rette for at valpen takler at man går unna, enten det bare er i et annet rom, ut og hente posten, osv. Da er det veldig individavhengig hvor fort man kan gå fram, og går man for fort fram må man ofte gå mange steg tilbake igjen. Det ER mye jobb å ha hund, og uansett hvor forberedt man er så tror jeg mange får seg en overraskelse. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...