Gå til innhold
Hundesonen.no

Oksekjøtt

Gronnis

Recommended Posts

Skrevet

Har litt rester fra oksekjøttet som vi skal ha i middagen idag. Kan jeg gi det til Raja rått, eller må jeg steke det? Og bør jeg skjære vekk sener?

Skrevet

Heidi får oksekjøtt, både rått og stekt. Men rått er mer populær enn stekt. Hun er helt tullete etter det :D

Jeg skjærer opp i små biter og bruker som belønning. Men skjærer ikke vekk sener og slintrer. Hun får det naturell. Har aldri merket noe trøbbel med fordøyelsen hennes

Skrevet

Rått kjøtt er toppen av glede for alle hunder! (bortsett fra lhasaen til tante som er så kresen som fy!)

Trenger ikke skjære bort noe som helst. Tror Tussie ville gjort hva som helst for en biffbit!

Git du hunden en liten smakebit, tror jeg du får hunden til å vi se deg alt den kan for å få mer :D

Skrevet

når vi har vært i sverige å kjøpt sånn hel flatbiff, så får alltid toya litt av det, hu er helt gal, ligger eller sitter på kjøkkenet å venter på at vi skal bli ferdig, så hu skal gå restene :) og gjett hvem som eter fort da :o

Skrevet

ja jeg kunne og gitt gizmo rått kjøt hver dag om jeg hadde hatt god råd :P

Er ganske enkelt å få tak i deg billig :(

Man trenger jo ikke akkurat kjøpe biff, men avskjær fra slaktere, fisk fra fiskere osv.. Finnes et hav av muligeheter hvis du har stor nok fryser :P

Skrevet

Skal ta åsså hørre meg littt rundt kanskje det blir det på GIzmo og da :)

Er supert hvis du har en hund som nesten ikke spiser tørrfôr,og som du må nøde til å spise ihvertfall.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...