Gå til innhold
Hundesonen.no

Vanskelig å komme inn i hundemiljøet

Maria

Recommended Posts

Jeg sitter altså her og frustrerer litt over dette temaet.

Jeg har lyst til å drive aktivt med hund, men er førstegangseier, og trenger masse hjelp for å komme i gang. Jeg ser det bra miljøet mellom dem som "holder bra standard" innen de fleste øvelser, og har kjempelyst til å gjøre det bra innen en eller annen hundegren. Men problemet mitt er at jeg ikke har noen til å hjelpe meg her hjemme, og at jeg sliter med å finne ut av hvilken ende jeg skal begynne med.

Folk er av den oppfatningen om at jeg ikke har de store planene med mitt hundehold, men at jeg vil ha en familiehund. Sannheten er at jeg ønsker å drive aktivt med hund. Men jeg har verken råd til alle slags kurs, eller kunnskaper nok til å begynne på egen hånd. Har utrolig lyst til å bli god i noe innen hund, og lære av andre hundefolk!

Så det jeg egentlig vil frem til er at, er det flere enn meg som føler det som ny hundeeier, er vanskelig å komme inn i et "hundemiljø" der man kan lære av andre, og bli en del av den eksisterende for eks. treningsgruppen? Har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Føler meg litt desperat.

Det er mulig dette innlegget høres negativt ut, men jeg må ut med litt frustrasjon her. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare møte opp på en eller annen trening, først uten hund? Snakk litt med folket og ymt frempå at du vil begynne å prøve litt med agility, for eksempel. De aller fleste vil vel syns det er koselig at du vil trene med dem? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare møte opp på en eller annen trening, først uten hund? Snakk litt med folket og ymt frempå at du vil begynne å prøve litt med agility, for eksempel. De aller fleste vil vel syns det er koselig at du vil trene med dem? ;)

Jo, sant nok.. :D Men jeg har prøvd å kontakte folk i blandt annet Stovner hundkelubb, men de svarer ikke på henvendelser. Kanskje det er oppmøte som skal til.. Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være vanskelig å komme inn i miljøet i en hundeklubb. Litt sånn gutteklubben grei... :rolleyes:

Bare møt opp, si hei og fortell hva du trenger hjelp til med hunden din så vil du helt sikkert få noen gode tips og råd! :D

Jeg har heller ikke råd til å gå på kurs og sånne ting, derfor ønsker jeg meg det til bursdager og sånne ting! Gjør en avtale med moren og faren din og at hvis du gjør noen ting for de så betaler de kurs for deg.. Det er mange muligheter, det gjelder bare å finne de...! :P

Lykke til Maria! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...