Gå til innhold
Hundesonen.no

Mest negative, og mest positive

Guest Vicky

Recommended Posts

Skrevet

Basenjien

Det mest negative: at hun er basenji

Det mest positive: at hun er basenji

Flattegutten:

Det mest negative: at han er tomsing

Det mest positive: at han er en elskelig tomsing

Skrevet

Negativt:

for mye av det gode kan fort bli litt mye...Overglad er vel ordet som beskriver han best.

Brøler i møte med andre hunder (noe som forsåvidt er postivt for da slipper nemlig ikke idioteierene hundene sine bort, lite vet de at han egentlig bare er snill får han hilst)

Handler først og tenker eventuellt en gang senere...hvis han får tid..

Sta...her må vi gå en runde på alt..om han har lært at det ikke er lov å ta pølse fra bordet så er det ikke sikkert det ikke er lov å ta brødskive fra bordet og om man ikke får nappe mamma i ermene så kan det jo hende vi kan nappe noen andre i ermet etc..

Positivt: han er gullklumen min!

Veldig sosial, intelligent, utadvent,kosete, førerorientert, energisk, kreativ, morsom, leken,trygg og han har en sterk personlighet. Han er den mest fantastiske hunden jeg har møtt og han er min :)

Skal jeg ramse opp alt jeg synes er fantastisk med Mors Lille Loke i detalj så må jeg sitte her i natt og det orker jeg ikke... :P

Skrevet

TIMON:

Negativt:

- Er redd voksne menn(Henger trolig igjen etter mannlig vetrinær som opererte ham for brudd i bekkenet(reddet riktignok livet hans, men det bryr han seg lite om :P)) Er noe spesielle mannsstemmer han reagerer på også.

- Liker ikke barn(små barn)

Positivt:

- Han er bare verdens beste hund! :D

- Rolig, snill(bare ikke mot små barn og voksne menn ;)), morsom +++!

JEBYN:

Forhåpentligvis bare positivt, og det tar vi når han kommer :P

Skrevet

Mest negative

- Litt for oversosial

- Biter som hun skulle vært en politihund hvis hun blir opphisset

- Hopper veldig mye på folk

- Veldig dominant

- Må alltid trakke etter meg rundt i huset

Mest positive

- Veldig kosete

- Alltid glad

- Leken

- Godt gemytt (utenom hoppingen og at hun biter som en politihund for nesten ingenting)

- Lærer fort

Skrevet

Negativt:

* Litt skeptisk til fremmede

* Gir få signaler på at hun må ut, så jeg må gjette meg til det

* Skal sjefe over andre hunder som hun er sammen med

* Kan finne på å hoppe inn i åpne biler om døren står oppe, hun skal på stallen!!

Positivt:

* Verdens beste venn f050.gif

* Rolig inne, lite stress med hun i det hele tatt

* Sover lenge om morgenen

* Lærer fort

* Lite sutring, blid og fornøyd hund g015.gif

Sikkert mye mer + og - men det er så vanskelig å finne ut når man sitter her og prøver å tenke etter. c010.gif

Skrevet

Positivt:

-Bjeffer lite

-utrolig tilpassnings dyktig med aktivitets nivå

-deilig pels

-bra språk

-tøffeste utseende

-elsker å kose

-Aldri bitt noen (bare leke biting)

Negativt:

-MYE pelsstell

-Liker ikke LP så veldig godt (da må det være mye fart)

-Stjeler skittene truser/sokker

-Lite matglad

-Usikker på fremmede menn (ikke direkte redd for dem)

Men uansett er han verdens beste! :D

Skrevet

Ja nå skal vi se da.

mest negativt:- Han har,som andre whippeter,lite pels og fryser derfor lett.

-ekstremt kresen i matveien og soveplasser.(ligge rett på det harde og kalde gulvet,aldri i verden!).vil helst ha en ekstrem myk og varm plass. :P

-han har blitt en bølle mot hunder som er yngre og mindre enn seg <_<

-kortvarig konsentrasjon.(må trene veldig korte økter)

-liker ikke katter,og mamma har katt..

mest positivt: -han er verdens beste whippet,selvfølgelig ;)

-han er bestandig glad og lykkelig når vi møter andre hunder.

-han er tålmodig og snill med barn

-ikke oversosial,passerer folk uten å måtte borti dem,bryr seg ikke stort om folk som kommer på besøk.

-bjeffer utrolig sjeldent

og så mye mye mer,han er rett og slett mammas lille gullgutt :D

Skrevet

Positivt:

- Størrelsen

- Røyter lite

- Ikke interessert i mennesker på tur

- Aldri vist aggressive tendenser selv om hun er kjemperedd

- Morsom å trene de dagene hun VIL (haha)

Negativt:

- Størrelsen

- Går ikke pent i bånd enda

- Lite utviklet språk

- Stresser lett

Skrevet

Brøler i møte med andre hunder (noe som forsåvidt er postivt for da slipper nemlig ikke idioteierene hundene sine bort, lite vet de at han egentlig bare er snill får han hilst)

Samme her;)

- Brøler i møte med andre hunder

- Sta som dagen er lang.. Må han gjøre noe han ikke liker sier han ifra

- Kortvarig konsentrasjon, kan ikke gjøre samme øvelser flere ganger, da bli han fort lei

- Størrelsen(Ikke alltid like greit når han vil under bordet som andre små hunder..)

- Kan bli brå/voldsom i lek

- Røyter MYE

- Kan "sutre" noe

++ Han er gullet mitt :)

+ Han er en drøm å trene (Og jeg som hørte borzoi'ene var så dumme...)

+ Han stresser ikke mye

+ Han har begynt å gå pent i bånd ;)

+ Han er blitt utrolig flink til å bo inne

+ Han elsker å ligge på sofaen over meg og kose

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...